MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Dwa pytanka dotyczące wiatraka chłodnicy + świateł W123 200
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43892
Strona 1 z 1

Autor:  jpogoda [ ndz wrz 27, 2009 8:00 pm ]
Tytuł:  Dwa pytanka dotyczące wiatraka chłodnicy + świateł W123 200

Witam,

Mam do Was dwa pytania:
1. Wiatrak chłodnicy w ogóle mi się włącza, po uruchomieniu silnika powoli się kręci cały czas, ale nic więcej się nie dzieje. Co może być przyczyną i co trzeba wymienić?

2. Światła podczas jazdy same się przestawiają, mam je ustawione na najwyższy poziom, a podczas jazdy raz opadają w dół, a raz idą do góry.
Wymieniłem przełącznik regulacji świateł na nowy, ale problem jest nadal.

Z góry dzięki [oczko]

Autor:  Uli [ ndz wrz 27, 2009 8:25 pm ]
Tytuł: 

1. tak ma być. :)
2. problem z podciśnieniem.

Autor:  jpogoda [ ndz wrz 27, 2009 8:31 pm ]
Tytuł: 

Naprawdę tak ma być? W korkach auto się czasami strasznie grzeje, raz w ekstremalnych korkach podeszło mi do 120, ale potem opadło. Normalnie temperatura w mieście utrzymuję się na poziomie kreski pomiędzy 80 a 120, nie wiem, czy to jest 90, czy 100.

A jak rozwiązać problem z tym podciśnieniem ?

Autor:  Uli [ ndz wrz 27, 2009 8:35 pm ]
Tytuł: 

no w 200D wiatrak jest na stałe napędzany paskiem od wał korbowego więc przegrzewanie to nie wina wiatraka, tylko np termostatu.

a problem z podciśnieniem... trzeba sprawdzić przede wszystkim szczelność układu od wakum pompy przez rozdzielacz do pokrętła regulacji, świateł i zbiornika, który znajduje się pod przednim błotnikiem, ale zapomniałem z której strony ;)

Autor:  ixes [ ndz wrz 27, 2009 8:39 pm ]
Tytuł: 

to nie 200d tylko 200 benzyna na gaźniku tam jest chyba na elektromagnesie ale niech inni lepsi się wypowiedzą [oczko]

Autor:  Uli [ ndz wrz 27, 2009 8:41 pm ]
Tytuł: 

no chyba że 200. ja zobaczyłem w podpisie, że jest 200D więc tak napisałem :)

Autor:  jpogoda [ ndz wrz 27, 2009 8:46 pm ]
Tytuł: 

Sprawa dotyczy 200 benzyny :). Jest w tytule.
To jak jest z tym wiatrakiem w benzynie :)?

Autor:  voytas [ ndz wrz 27, 2009 9:22 pm ]
Tytuł: 

jpogoda pisze:
To jak jest z tym wiatrakiem w benzynie ?

Zlokalizuj z przodu pokrywy zaworów po stronie kierowcy (koło termostatu) termo-wyłącznik wentylatora. Są tam dwa lub trzy podobne czujniki termiczne, Ciebie interesuje ten czerwony. Włącz zapłon lub uruchom auto, zdejmij wtyczkę z tego czerwonego i połącz ją w jakiś sposób z masą auta (np. kawałkiem drutu). Jeśli wentylator się włączy (od razu zauważysz dużo szybszą pracę) to walnięty jest właśnie ten termowyłącznik. Jeśli się nie włączy to należy sprawdzić czy dochodzi do niego prąd i potem dalej szukać przyczyny ;)

PS
Czujnik kosztuje od 45-90zł w zależności od producenta. Ostatnio się okazało że mój jest walnięty i przez to też parę razy miałem prawie 120 stopni :-?

Gdybyś chciał samemu wymienić ten czujnik to będziesz potrzebował odpowiednio głębokiego klucza nasadowego rozmiar 22. Można niby kombinować oczkowym lub nawet płaskim, ale nie jest to zbyt wygodne. Przedwczoraj kupiłem odpowiednią nasadkę i na dniach się zabieram za demontaż drania...

Autor:  jpogoda [ ndz wrz 27, 2009 9:31 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za poradę, jutro tam pogrzebię i zobaczę co się dzieje [oczko]

Autor:  lysy2 [ pn wrz 28, 2009 7:52 am ]
Tytuł: 

ew. może być padnięty sam elektromagnes na wiatraki i mimo syganału z czujnika temp. nie załączać się - to mniej prawdopodobne, ale możliwe.
a najbardziej prawdopodobny jest bajzel w elektryce - kable, złącza, bezpiecznik lub przekaźnik

Autor:  voytas [ pn wrz 28, 2009 1:24 pm ]
Tytuł: 

lysy2 pisze:
a najbardziej prawdopodobny jest bajzel w elektryce - kable, złącza, bezpiecznik lub przekaźnik

Zacząłem od samego termowyłącznika bo najłatwiej go sprawdzić i u mnie właśnie jest padnięty...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/