MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem z rozruchem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=43997
Strona 1 z 2

Autor:  Miki 57 [ pt paź 02, 2009 10:49 pm ]
Tytuł:  problem z rozruchem

Niedawno kupiłem autko 2,3 z gazem, mam problemy z rozruchem na benzynie. Na gazie odpala i chodzi, przy przełączaniu na benzynę gaśnie, chciałem wymienić filtr paliwa ale nie mogę go znaleść, nie wiem co robić a nie chcę aby ktoś kto niby się zna grzebał przy moim autku,

Autor:  darus [ pt paź 02, 2009 11:01 pm ]
Tytuł: 

Silniki na mechanicznym wtrysku źle zoszą gaz, cały osprzęt powoli niszczeje. Być moze to pompa paliwa, moze rozdzielacz , wtryski, itp., it. wymiana filtra paliwa nic nie da.

Autor:  Miki 57 [ pt paź 02, 2009 11:13 pm ]
Tytuł: 

Mniej wiecej od dwóch tygodni miałem problemy z uruchomieniem na gazie silnika rozgrzanego. Jak był zimny to bez problemu odpalał, ale na gazie, na benzynce nawet nie chce chodzić.

Autor:  voytas [ pt paź 02, 2009 11:56 pm ]
Tytuł: 

Miki 57 pisze:
Niedawno kupiłem autko 2,3 z gazem

Jaki konkretnie jest silnik w aucie?

Wtrysk mechaniczny (silnik M102) czy gaźnik (stary silnik M115)?

Koledzy założyli że M102 - pewnie słusznie - ale lepiej się upewnić... <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Dodam jeszcze że jeśli to mechaniczny wtrysk to u mnie ciężko odpala po godzinie jazdy tylko na LPG. W trasie staram się mniej więcej co godzinkę przełączać na chwilę na benzynę żeby później nie mieć problemu.

Jak dla mnie to albo powoli zaciera się wtrysk, albo po prostu spada ciśnienie benzyny (nieszczelny akumulator ciśnienia?).

Czy to miało niby jeździć na benzynie? Czy przed zakupem to sprawdziłeś?
Co to znaczy "gaśnie"? Od razu po przełączeniu? Co się dzieje jak w czasie przełączania dasz więcej gazu?

Jeżeli gaśnie nawet przy większych obrotach to może pompa paliwa padła?
Tyle że to częściej zdarza się w autach gdzie chodzi także podczas pracy na LPG (zazwyczaj na sucho), a tu pewnie tak nie jest...

PS
Napisz też skąd jesteś - może ktoś na miejscu pomoże.
Jeśli nie wiesz jaki masz dokładnie silnik to wklej fotkę lub poszukaj fotek M102 i M115 w necie.

Autor:  hruścik [ sob paź 03, 2009 6:49 am ]
Tytuł: 

Jeśli Twoje auto bardzo długo śmigało tylko na LPG to usprawnienie układu wtryskowego benzyny może być bardzo kłopotliwe.

1. Iglica w rozdzielaczu ma prawo być zatarta
2.Filterki na wejściu do rozdzielacza i na wyjściach na wtryskiwacze mogą być pozapychane.
3. Same wtryskiwacze są zatarte lub zapchane
4. Regulator ciśnienia paliwa uszkodzony.
5.Pompa paliwa na wykończeniu
6.Zapchany filtr paliwa
7.A teraz najlepsze -wskutek długiego braku paliwa w przewodach i rurkach rozdzielających na ich wewnętrznych ściankach tworzy się osad który po napełnieniu instalacji odrywa się od ścianek i zapycha wszystko po kolei

Osobiście sprawdził bym na początku regulator termiczny.ustawienie klapy(imbus nr.3 wkładamy w otwór na środku obudowy filtra i regulujemy ustawienie ilości dawkowanego paliwa) i drożność samych wtryskiwaczy.

Autor:  Miki 57 [ sob paź 03, 2009 7:17 am ]
Tytuł: 

Silnik M102 jest.
Jeżdzi cały czas na LPG, jak się skończył to przełączyłem na benzynę i ok było. Zatankowałem LPG i miałem problemy z uruchomieniem go nawet na benzynie, zaznaczam że z dwa dni postał w garażu. Ostatnio podczas jazdy przełączyłem na benzynę i zgasł.Teraz kończy mi się LPG i nie mogę go wcale uruchomić.
Nie mam żadnych instrukcji do naprawy tego auta, ciężko je zdobyć, może ktoś ma informację gdzie zdobyć taką książkę.
Mieszkam w Bielsku Podlaskim.

Autor:  voytas [ sob paź 03, 2009 10:55 am ]
Tytuł: 

"Mercedes-Benz 201 Obsługa i naprawa" w tej książce jest całkiem nieźle opisany silnik M102. Jak chcesz to Ci wyślę mailem.

Autor:  hruścik [ sob paź 03, 2009 11:02 am ]
Tytuł: 

Może zacięła Ci się klapa w gardzieli.W otwór w obudowie filtra powietrza włóż cienki wkrętak i pchnij do dołu.Będziesz czół czy klapa się wychyla czy stoi przytarta.Jeśli nie pomoże a masz jeszcze gaz w butli to wypnij dwa przekaźniki gazowy i pompy paliwowej.Pożycz + np z cewki i spróbuj uruchomić jeśli zagada wymień przekaźnik gazowy.

Autor:  Miki 57 [ ndz paź 04, 2009 2:43 pm ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie za informacje, sprawdzę tą klapę w gardzieli. Nie spodziewałem się że uzyskam aż tyle porad, jezeli chodzi o książkę to bardzo chętnie.

Autor:  Janfocus [ ndz paź 04, 2009 3:14 pm ]
Tytuł: 

idąc dalej tym tropem ja bym sprawdził czy chodzi pompa paliwa, czyli tak jak pisał hruścik obejść przekaźnik gazowy (bo może być nie pewny) i zewrzeć styki pod przekaźnikiem pompy paliwa i zobaczyć czy działa... U mnie w prawdzie ten przekaźnik steruje też wtryskiwaczem rozruchowym, więc ewentualne zapalanie z dodaniem gazu...

filtr paliwa i pompę masz pod zbiornikiem paliwa z tyłu...

Autor:  voytas [ ndz paź 04, 2009 10:57 pm ]
Tytuł: 

Miki 57 pisze:
Dzięki wielkie za informacje, sprawdzę tą klapę w gardzieli. Nie spodziewałem się że uzyskam aż tyle porad, jezeli chodzi o książkę to bardzo chętnie.

No to podaj maila, sam się nie domyślę. Ewentualnie poszukaj na rapidlibrary.com :)

Autor:  Miki 57 [ wt paź 06, 2009 8:55 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
No to podaj maila, sam się nie domyślę. Ewentualnie poszukaj na rapidlibrary.com


miki57fe@wp.pl

Autor:  voytas [ wt paź 06, 2009 10:36 pm ]
Tytuł: 

Wysłałem książkę do kolegi Miki 57 i do Barego, doszły maile?

Autor:  Miki 57 [ wt paź 06, 2009 11:49 pm ]
Tytuł: 

Do mnie doszedł, właśnie czytam, nocka z głowy, wielkie dzięki.

Autor:  Miki 57 [ czw paź 08, 2009 2:18 pm ]
Tytuł: 

Dzisiaj go odpaliłem na benzynie, zacieła się klapa w gardzieli , tak jak napisał kolega hruścik, doszedłem do tego dzięki książce od kolegi voytasa. Dzięki wam auto chodzi, jeszcze raz dziękuję.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/