MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 3:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: W123 280CE 5.0
Post: pn lut 09, 2004 9:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 20, 2001 2:00 am
Posty: 254
Lokalizacja: Rumia
No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze. [zlosnik] Wrażenia niesamowite, praca V8 to piękna muzyka (radio niepotrzebne), reakcja na pedał gazu nie do opisania. [zlosnik] A teraz to z czym był problem a właściwie go nie było:
1. łapy silnika - zamiana lewej na prawą i odwrotnie oraz podkładki z blachy aluminowej o grubości 2 cm

Obrazek

2. kolektory wydechowe - wycięcie kawałków długości około 5cm i pospawanie (w odlewni żeliwa)
Obrazek

3. wał napędowy - zmiana długości wału - przedłużenie
4. wydech - kompletnie nowy cały układ wydechowy
5. tylni most - zaaplikowano most od W126 420 o przełożeniu 2,47
6. prędkościomierz- jest od W126 500 i zawyża o jakieś 15km/h
Obrazek

I to jest wszystko co wymagało wymiany ewentualnie przeróbki.
Koszt całej imprezy, dzięki wielu życzliwym ludziom, 4000PLN [cool]
Wielkie DZIĘKI całej ekipie trójmiejskiej za podtrzymywanie mnie na duchu no i szczególne dla Sebyy za kopa w [dupa3] bo bez tego chyba bym nie ruszył [zlosnik]. Narazie zrobiłem dopiero 150 km. Jak pogoda się poprawi i trochę pojeżdże i napisze jak się autko sprawuje.

No i jeszcze jedna fotka.
Obrazek


Na górę
Post: pn lut 09, 2004 11:20 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
o k.....a!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
robi wrażenie!!!!!!
100% agresji pod maską


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2004 3:37 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Masz go na manualu?
Swoją drogą gratulacje, ja remontuje mojego i wiem jaki to kawał ciężkiej roboty odwaliłeś.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2004 10:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 20, 2001 2:00 am
Posty: 254
Lokalizacja: Rumia
and6412 pisze:
Masz go na manualu?


Automatic [cool]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2004 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Witam
Niedawno przeprowadzalem podobna operacje u siebie, tyle ze z 230 gaznikowej na 500 i w g-klasie i tak mi sie kilka pytan z ciekawosci nasunelo:
- dorabiales lapy, czy mocowania silnika w karoseri, czy akurat miales farta i wystarczylo je pozamieniac
- zastosowales kolektory, ktore lacza sie z tylu za silnikiem w jedna rure, czy pojedyncze.
- czy tylny most pasuje bez problemu, czy tez trzeba kombinowa.

W sumie jesli zamknęlo Ci sie do w 4000zl to musiales tanio kupic silnik i skrzynie. Ja robilem wszystko sam, lacznie z wydechami i spawaniem kolektorów i wyszlo podobnie, tyle, ze ja musialem jeszcze kombinowac z walami- przednim i tym od skrzyni do reduktora, bo wyszedl bardzo krociutki.

A teraz i tak szukam silnika, bo w tym, na wlasne zyczenie popsulem blok, znaczy sie dziura jest.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2004 1:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
Ja jjjjj.........eee.. genialna sprawa:))) teraz to Ci zazdroszcze jak cholera... wbijalbym nawet w oplaty i zuzycie wahy.... sam bym sobie to zalozyl... gratulejszyny:)))

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
Post: wt lut 10, 2004 2:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 06, 2004 5:44 pm
Posty: 1213
Lokalizacja: Kutno
Jak ci zaniża prędkościomierz to go przeskaluj zdejmując wskazówke.Ja tak w mojej byłej beczce zrobiłem jak załozylem kola 16"


Na górę
Post: wt lut 10, 2004 3:38 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: wt lut 10, 2004 3:21 pm
Posty: 1
Voitass pisze:
No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze. [zlosnik]
1. łapy silnika - zamiana lewej na prawą i odwrotnie oraz podkładki z blachy aluminowej o grubości 2 cm
2. kolektory wydechowe - wycięcie kawałków długości około 5cm i pospawanie (w odlewni żeliwa)
3. wał napędowy - zmiana długości wału - przedłużenie
5. tylni most - zaaplikowano most od W126 420 o przełożeniu 2,47

I to jest wszystko co wymagało wymiany ewentualnie przeróbki.


Witam,

przedstawiać się chyba specjalnie nie muszę ;)

Przede wszystkim chciałem pogratulować zacięcia i odwagi a w końcu pomyślnej realizacji konwersji [smiech] Życzę aby sprawowało się jak najlepiej [ok]

Mam kilka pytań technicznych, bynajmniej nie chodzi mi to u czepianie się czy wywoływanie kolejnej burzy w szklance wody ;) Chodzą mi po głowie różne rzeczy i najlepiej zasięgnąć informacje z pierwszej ręki:

Rozumiem, że mocowanie silnika to tylko zamiana łap i podstawki? Poduszki zostały od 2.8? Beczkowa chłodnica bez problemu wyrabia i podłączenie węży od automatu jest standaryzowane? Jak wygląda sprawa podpory pod skrzynię? Wał został od beczki? Pasuje mocowaniami do skrzyni i mostu od S? Most bez problemu pasuje w miejsce fabryczne, co z półosiami, czyżby wszystko było wymienne między 123 i 126 :o Pompa rozumiem została beczkowa - cokolwiek robiłeś - czyszczenie z syfu? Wydaje się być mocna ino jak jest niezasyfiona... Wydech rozumiem, że jest podobny do 2.8 bo nic innego się tam nie zmieści raczej? Jakieś fotki może od spodu z okolic portek? Ogólnie najbardziej interesują mnie detale - czy wszystko pasuje pod fabryczne mocowania bez spawania, wiercenia i innych cudów? Jak wiadomo w beczce są przewidziane np mocowania podpory skrzyni itp [ok]

Chyba wszystko [zlosnik]

Pozdrawiam i jeszcze raz gratuluję [ok]

_________________
280E

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2004 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 07, 2003 6:47 pm
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
witam
dla mnie rewelacja gratuluję
mam tylko jedno pytanie jak masz zamiar to zarejestrować w urzędzie
komunikacji różnice w pojemnośći i mocy w stosunku do oryginału
są zbyt duże i nie odpowiadają przepisom (na ile się oriętuję)
pozdrawiam

_________________
114 280 CE 1973
124 2.0D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 10, 2004 11:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 24, 2002 1:00 am
Posty: 332
Numer GG: 3047373
Lokalizacja: Warszawa
Z urzedem nie ma problemu ja robilem to juz kilka razy i bylo to prostsze niz sie wydaje.

_________________
Pozdrawiam
Michał Dębski
Mercedes R107 560SL '86
Mercedes C140 500CL '96
Mercedes W124 300CE '87 - Sprzedam niestety
Toyota Land Cruiser HDJ100 '00


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2004 9:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 20, 2001 2:00 am
Posty: 254
Lokalizacja: Rumia
gelanda pisze:
- dorabiales lapy, czy mocowania silnika w karoseri, czy akurat miales farta i wystarczylo je pozamieniac
- zastosowales kolektory, ktore lacza sie z tylu za silnikiem w jedna rure, czy pojedyncze.
- czy tylny most pasuje bez problemu, czy tez trzeba kombinowa.


-Miałem farta i wystarczyło tylko pozamieniać łapy
-rury wydechowe są pojedyńcze, łączą się dopiero za pierwszym tłumikiem (tłumiki są dwa)
-tylny most od 420 SEC pasuje bez problemu, w SE i SEL sąchyba inne mocowania (miałem takie obydwa i trzeba było porprzekładać flaki bo teń z SEC był padnięty)

[/quote]


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2004 9:33 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 19, 2002 3:18 am
Posty: 647
Lokalizacja: Gdynia
Hmmm a ja mam takie pytanko: co z przednim zawieszeniem, hamulcami i jeszcze jedno jak wyglądała sprawa z tylnim mostem, czy wszystko ładnie pasowało od 420, oraz dlaczego nie od 500 :roll:

Na koniec powiem, że jest pod wielkim wreżeniem :)

Ps. To teraz pewnie tylne oponki będą co pół roku wymieniame ;) [zlosnik] ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2004 11:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Posty: 277
Lokalizacja: Wrocław
Witam w Klubie Mercedes Tjuning [zlosnik] He. He. He

_________________
Volvo 940
Tian z Wrocławia pozdrawia wszystkie Misie


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 11, 2004 12:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 20, 2001 2:00 am
Posty: 254
Lokalizacja: Rumia
outsider pisze:
Hmmm a ja mam takie pytanko: co z przednim zawieszeniem, hamulcami i jeszcze jedno jak wyglądała sprawa z tylnim mostem, czy wszystko ładnie pasowało od 420, oraz dlaczego nie od 500 :roll:


Jak pojawisz się na jakimś spotkaniu grupy trójmiejskiej to odpowiem na wszystkie pytania [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Na górę
Post: śr lut 11, 2004 2:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 4:57 pm
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
Voitass pisze:
No to operacja przeszczepu serca zakończona, pacjent żyje i ma się dobrze. [zlosnik] Wrażenia niesamowite, praca V8 to piękna muzyka (radio niepotrzebne)




Widziałem i słyszałem , naprawdę pięknie ten silnik "mruczy".
GRATULACJE!

_________________
Marek
W 123 200D 1978 czarna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl