MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

200D czy to mozliwe?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44079
Strona 1 z 1

Autor:  Diablo991 [ śr paź 07, 2009 9:51 pm ]
Tytuł:  200D czy to mozliwe?

To jest dopiero prowokacjia :D miec 200D wsadzic silnik 300D licznik do 160 km i nakrecac baranów ze 200D tyle potrafi w co watpie :D chyba ze zaadoptowali turbo od 300TD :D

http://www.youtube.com/watch?v=R59sBLNHPio

Autor:  filippo [ śr paź 07, 2009 10:27 pm ]
Tytuł: 

Ogólnie nie pasuje:
- za szybko to przyspieszenie idzie
- za cicho w kabinie - różnica w hałasie pomiędzy 100 a 150km/h - dość niewielka więc jak na diesla mało prawdopodobna - radio słychać tak samo przez cały czas.
Poza tym mi się udało swoją W115 200D jechać 145km/h (wg. wskazania licznika :lol:) więc 150km/h W123 200D z gazem w podłogę i z jakiejś dobrej górki na prostej drodze jest moim zdaniem jak najbardziej prawdopodobne
[zlosnik]

Autor:  Diablo991 [ śr paź 07, 2009 10:32 pm ]
Tytuł: 

ja jak swoja zpierniczam na maxa na IV biegu tak do 150km/h potem daje V i jest cicho ale tuu watpie musial by byc naprawdę dobra górka, ale za cicho u mnie na V jest nawet głosno a mam 300D

Autor:  pablo [ śr paź 07, 2009 10:42 pm ]
Tytuł: 

Możliwe, kiedyś też tak grzałem moją 200D ale z konkretnej górki i miałem ciut większe koła niż powinny być. Odrazu zaznaczam , że to był pierwszy i ostatni raz jak tak gazowałem, teraz na trasie jest max 100

Autor:  Michał1983 [ śr paź 07, 2009 10:45 pm ]
Tytuł: 

Ja moim jechalem max 140 z górki ,ale w kabinie to było jak na lotnisku przy starcie samolotu ^^

Autor:  ixes [ czw paź 08, 2009 4:07 am ]
Tytuł: 

a ja znanym forumowym Misiem w czasie drogi na zlot do Szczecina zamknąłem licznik i było to bez żadnych górek i żagli [oczko] . Wiem że Miś ten wyczyn powtórzył poźniej niejednokrotnie i pewnie będzie mógl tego dokonać przez następne pare(naście) lat [zlosnik]. Co do filmu to zgadzam sie ze przyspieszenie nierealne jak na 200d.

Autor:  georem [ czw paź 08, 2009 8:32 am ]
Tytuł: 

pablo pisze:
Możliwe, kiedyś też tak grzałem moją 200D ale z konkretnej górki i miałem ciut większe koła niż powinny być.


Akurat prawa fizyki mówią, że im większe koło tym licznik pokaże mniej. ;) [zlosnik]

Autor:  kubol [ czw paź 08, 2009 10:35 am ]
Tytuł: 

georem pisze:
pablo pisze:
Możliwe, kiedyś też tak grzałem moją 200D ale z konkretnej górki i miałem ciut większe koła niż powinny być.


Akurat prawa fizyki mówią, że im większe koło tym licznik pokaże mniej. ;) [zlosnik]


No to spróbuj się Remik rozpędzić składakiem tak samo jak damką [zlosnik]

Autor:  georem [ czw paź 08, 2009 11:13 am ]
Tytuł: 

kubol pisze:
No to spróbuj się Remik rozpędzić składakiem tak samo jak damką [zlosnik]


No chciałbym się mylić, ale jak dla mnie wygląda to tak:

masz 5000 na obrotomierzu przy małych kołach licznik pokaże np. 160km/h
masz 5000 na obrotomierzu i duże koła to ten sam licznik pokaże na przykład 150km/h

jak myślisz? ;) oczywiście prędkość rzeczywista będzie większa, ale licznik pokaże odwrotnie (mniejszą wartość)

inaczej tez to tak widzę:

Jedziesz licznikowe 100km/h i masz na obrotomierzu:
- przy małych kółkach będzie np. 2700obr/min
- przy dużych kołach będzie to np. 2500obr/min

Oczywiście jeżeli mi to ktoś wyjaśni że jest inaczej niż myślę to zwrócę honor.

Autor:  NIEBIESKI [ czw paź 08, 2009 3:30 pm ]
Tytuł: 

Zmiany takie były by gdyby ktoś zmienił skrzynię lub most na taki z innym przełożeniem.

Licznik pokarze dokładnie taką samą prędkość przy danych obrotach niezależnie od wielkości kół jezdnych. Przy mniejszych kołach niż fabryczne będzie mniejsza prędkość rzeczywista od tej pokazywanej na zegarze. Napęd licznika jest pobierany ze skrzyni biegów, a ta ma stałe przełożenie niezależnie od wielkości kół ;)

Pokazana przez licznik prędkość maksymalna przy większych kołach będzie faktycznie niższa niż przy standardowych. Pojazd i tak się nie rozpędzi szybciej nim może rozpędzić go silnik. Przy większych kołach przy danej V obracają się one wolniej, a co za tym idzie wolniej obraca się też wał, koła zębate w skrzyni i linka prędkościomierza... Prędkości mniejsze też będą zaniżane w stosunku do rzeczywistej.

Czasami zastosowanie kół o większej średnicy spowodować może nawet zmniejszenie rzeczywistej prędkości maksymalnej, co spowodowane jest tym, iż konstruktor odpowiednio dobiera przełożenia skrzyni, mostu i wielkości kół do obrotów w jakich silnik osiąga maksymalną moc. Tłumaczy to choćby różne przełożenia mostów w różnych wersjach silnikowych tego samego modelu.

Ja to tak widzę ;)

Autor:  georem [ czw paź 08, 2009 5:46 pm ]
Tytuł: 

NIEBIESKI pisze:
Licznik pokarze dokładnie taką samą prędkość przy danych obrotach niezależnie od wielkości kół jezdnych. Przy mniejszych kołach niż fabryczne będzie mniejsza prędkość rzeczywista od tej pokazywanej na zegarze. Napęd licznika jest pobierany ze skrzyni biegów, a ta ma stałe przełożenie niezależnie od wielkości kół ;)

Pokazana przez licznik prędkość maksymalna przy większych kołach będzie faktycznie niższa niż przy standardowych. Pojazd i tak się nie rozpędzi szybciej nim może rozpędzić go silnik. Przy większych kołach przy danej V obracają się one wolniej, a co za tym idzie wolniej obraca się też wał, koła zębate w skrzyni i linka prędkościomierza... Prędkości mniejsze też będą zaniżane w stosunku do rzeczywistej.


Faktycznie chyba przy tej samej prędkości obrotowej licznik będzie pokazywał to samo wskazanie, jedynie rzeczywista prędkość jest niższa przy małych kołach i wyższa przy wiekszych od standardowych. Ale to, że Kolega osiagnął liczkowe 160 km/h dzięki wiekszym kołom nie jest prawdą. Również ropędzanie (przyśpieszanie) jest wolniejsze dzięki większym kółkom.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/