MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt lip 25, 2025 12:56 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 12, 2009 6:52 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Witam,

jestem właścicielem Wołgi Gaz 24 z silnikiem 240D z W123 (starsza wersja, 65KM)

Obrazek

Wołga oczywiście jest czarna a silnik dymi, nie na czarno ale na lekko szaro. generalnie to nie bardzo wiem o co chodzi temu silnikowi bo dymi ale nie bierze oleju. Wymieniłem już wtryski bo wszystkie 4 lały. Nie wiem co jeszcze może być z nim nie tak ale dalej sobie dymi co powoli wyprowadza mnie z równowagi.

Wpadłem na pomysł aby pozbyć się tego silnika a w zamian wsadzić do wołgi nowszy silnik 200D 75KM z W124, dokładnie chcę kupić ten:

http://allegro.pl/show_item.php?item=757750587

Silnik z W123 mam zapięty jakimś cudem na skrzynie od wołgi (tak już ją kupiłem) i moje pytanie brzmi czy silnik z W124 ma takie same mocowanie na skrzynię jak W123 ?

Czy nie ma on jakiejś strasznie innej miski olejowej i łap silnika?

Czy ktoś z Krakowa zna jakiegoś dobrego mechanika od diesli mercedesa który mógłby dojść do ładu z moim obecnym 240D ?

Pozdrawiam ;)

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 7:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
witam kolegę z krakowa :)

w W124 rozrusznik jest z drugiej strony i skrzynia od W123 nie pasuje, więc pewnie ta Twoja też nie będzie chciała współpracować ;)


poza tym sprawdź PW ;)

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 7:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
dzięki za odpowiedź... no to kurcze mnie kolega zmartwił, liczyłem na to że uda mi się wsadzić coś odrobinę młodszego na tą skrzynię.

Myślałem też o silniku V8 z W126, nie chodzi nawet o osiągi bo Wołga to auto stworzone do prędkości 60-100km/h ale o dźwięk ;-) Czy taki silnik ma szansę wejść na tą skrzynię ?

Odpisałem na PW :-)

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 7:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
hifibeliver pisze:
dzięki za odpowiedź... no to kurcze mnie kolega zmartwił, liczyłem na to że uda mi się wsadzić coś odrobinę młodszego na tą skrzynię.

Myślałem też o silniku V8 z W126, nie chodzi nawet o osiągi bo Wołga to auto stworzone do prędkości 60-100km/h ale o dźwięk ;-) Czy taki silnik ma szansę wejść na tą skrzynię ?

Odpisałem na PW :-)



Przepraszam ? ja sie szczypalem 3 razy jak to czytałem, Jest To absolutnie nie mozliwe, wiesz ile taki silnik wazy? Zawiecha? a pozatym niewiem ale napewno sie nie zgra ze skrzynia 4biegowa od 240D :( a moc tego silnika rozerwia cie auto, a Dyfer wał itp wsadz tam sobie 300D 88km i sie cies z Frajdt bo duzo daje :D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 8:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
oj oryginalnie w wołdze było 5,5 litra V8 więc i merolowskie dajmy na to 4,2 da radę (wagowo) a co do mocy to wszystko zależy od podejścia, nie trzeba jej wykorzystywać po prostu (zresztą skrzynia i most wołgi jest ponoć nie do zarżnięcia). Zupełnie nie traktuję takiego swap-a jako chęci stworzenia szybszego auta, po prostu wolałbym mruk dużego V8 przy 90km/h niż stukot diesla.

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 8:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
Z tego co słyszałem, to 300D też tam średnio pasuje, trochę przy długie i przy ciężkie (zawiecha będzie się szybko zużywać).

V8 odpada. Już z 200/220/240D ludziom zawieszenia w Wołgach padają szybciej, a co dopiero z tym... Poza tym most tego nie wytrzyma, trzeba by dopasować układ paliwowy, itp. itd.

Jeździj dalej z tym silnikiem, jak padnie, to wymienisz na nowsze 240D (te 72 KM) i będzie po temacie, łatwo-tanio-szybko.

Diablo991, tam jest skrzynia Wołgi, a nie od 240D, kiedyś gdzieś czytałem, że Sowieci zrobili taki myk, że do ich skrzyń biegów dało się podpiąć silniki MB z tamtego okresu.

hifibeliver pisze:
oj oryginalnie w wołdze było 5,5 litra V8 więc i merolowskie dajmy na to 4,2 da radę (wagowo) a co do mocy to wszystko zależy od podejścia, nie trzeba jej wykorzystywać po prostu (zresztą skrzynia i most wołgi jest ponoć nie do zarżnięcia). Zupełnie nie traktuję takiego swap-a jako chęci stworzenia szybszego auta, po prostu wolałbym mruk dużego V8 przy 90km/h niż stukot diesla.


To może doczytasz trochę o tej wersji, de facto stworzonej specjalnie dla KGB...
Wcale nie była udana i miała sporo modyfikacji.

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 8:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
zdaję sobie sprawę z tych wad, przed zakupem wołgi studiowałem historię i wersję tych aut dość dokładnie :-) najchętniej szczerze mówiąc chciałbym w niej mieć oryginalne 2,4 w benzynie ale jak już ktoś wrzucił tego merca to za dużo zabawy w odkręcanie tego ;-)
Pozdrawiam

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 9:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Przecież klekot klasycznego, mercedowskiego diesla to muzyka dla uszu. Silniki w W124 już tak pięknie nie klekoczą. A ta skrzynia, którą masz od wołgi to cztero czy pięciobiegowa jest?

PS: Nie dostalem PW, bo na tym forum PW można pisać dopiero jak się ma 10 postów ;)

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 9:15 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
Nie mówię że nie lubię tego dźwięku - ma w sobie coś z autobusu ;-)

Skrzynia niestety jest czwórka a na dodatek w moście który mam wsadzony teraz jest dość krótkie przełożenie (chyba 4,1:1) co powoduje że Vmax to ok 120km/h a przy 90km/h jest już trochę za głośno. Mam na szczęście dłuższy most z nowszego modelu wołgi (3,3 albo 3,1 - nie jestem pewien) z którym powinno być już lepiej :-)

Jeśli nie mogę pisac PW to spytam tu - o której i gdzie macie te spotkania :-) chętnie podjadę - może ktoś bardziej obeznany powie mi czy mój silnik nadaje się jeszcze do czegokolwiek :-)

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
W Mercu 240D przełożenie na przekładni głównej jest oryginalnie 3.69, więc jak założysz ten drugi most to powinno śmigać ciszej ;)


Poszło kolejne PW ;)

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 10:01 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Szumek pisze:
Z tego co słyszałem..., że Sowieci zrobili taki myk, że do ich skrzyń biegów dało się podpiąć silniki MB z tamtego okresu.
...


tak samo jest w UAZIE, musi byc kolnierz od 115

rowniez byly wczesniejsze modele GAZow z silnikiem diesla, eksportowane do Belgii

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 10:22 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Nilovitz pisze:
rowniez byly wczesniejsze modele GAZow z silnikiem diesla, eksportowane do Belgii


O! Nie widziałem. A jaki to był silnik? Bo nie oryginalny ruski chyba [hehe]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 10:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
http://www.youtube.com/watch?v=TC42aC1QmVU

taki jak powyżej :-)

nazywało się toto Scandia Volga

postaram się wpaść w piątek, pozdrawiam

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 12, 2009 11:51 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
Bukol pisze:
O! Nie widziałem. A jaki to był silnik? Bo nie oryginalny ruski chyba [hehe]

bylo o tym w polskim czasopismie o oldtimerach, ale to byl starszy model gaz 21

w 1979 roku byl to silnik Peugeot 2,1 D

http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=59884#

a takze w modelu 21 z silnikiem rover

Obrazek

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 13, 2009 12:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn paź 12, 2009 6:44 pm
Posty: 75
Lokalizacja: Kraków
i stało się, dziś mi skurczybyk nie odpalił, mam wrażenie że mam coś ze świecami żarowymi, mam jeszcze te star spiralki połączone szeregowo.

Obrazek

Gdy je rozgrzewam to dwie z nich (patrząc od przodu 2 i 3) są gorące (nie da się dotknąć) a 1 i 4 są prawie że zimne, jedynie minimalnie ciepłe. Zamówiłem już wszystkie 4 nowe ale mają być dopiero o 10 jutro, i tak się zastanawiam czy to może być przyczyna...

jeszcze jedno pytanko, jaki jest koszt mniej więcej ustawienia zaworów i zapłonu w 240d ?

_________________
'59 GAZ 21 |'66 W108 5.6 V8 |'69 W108 280SEL |'72 BA3 2101 |'74 BMW E3 2500 |'76 BA3 2103 1.8iSk |'76 BMW E12 535i |'79 GAZ 24 |'89 Volvo 740 2.3GLE |'89 BMW E32 750i |'92 BMW E34 530i V8 |'96 Volvo 960 3.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl