MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Silnik z W124 zamiast z W123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44167 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | hifibeliver [ pn paź 12, 2009 6:52 pm ] |
Tytuł: | Silnik z W124 zamiast z W123 |
Witam, jestem właścicielem Wołgi Gaz 24 z silnikiem 240D z W123 (starsza wersja, 65KM) ![]() Wołga oczywiście jest czarna a silnik dymi, nie na czarno ale na lekko szaro. generalnie to nie bardzo wiem o co chodzi temu silnikowi bo dymi ale nie bierze oleju. Wymieniłem już wtryski bo wszystkie 4 lały. Nie wiem co jeszcze może być z nim nie tak ale dalej sobie dymi co powoli wyprowadza mnie z równowagi. Wpadłem na pomysł aby pozbyć się tego silnika a w zamian wsadzić do wołgi nowszy silnik 200D 75KM z W124, dokładnie chcę kupić ten: http://allegro.pl/show_item.php?item=757750587 Silnik z W123 mam zapięty jakimś cudem na skrzynie od wołgi (tak już ją kupiłem) i moje pytanie brzmi czy silnik z W124 ma takie same mocowanie na skrzynię jak W123 ? Czy nie ma on jakiejś strasznie innej miski olejowej i łap silnika? Czy ktoś z Krakowa zna jakiegoś dobrego mechanika od diesli mercedesa który mógłby dojść do ładu z moim obecnym 240D ? Pozdrawiam ![]() |
Autor: | Uli [ pn paź 12, 2009 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
witam kolegę z krakowa ![]() w W124 rozrusznik jest z drugiej strony i skrzynia od W123 nie pasuje, więc pewnie ta Twoja też nie będzie chciała współpracować ![]() poza tym sprawdź PW ![]() |
Autor: | hifibeliver [ pn paź 12, 2009 7:39 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki za odpowiedź... no to kurcze mnie kolega zmartwił, liczyłem na to że uda mi się wsadzić coś odrobinę młodszego na tą skrzynię. Myślałem też o silniku V8 z W126, nie chodzi nawet o osiągi bo Wołga to auto stworzone do prędkości 60-100km/h ale o dźwięk ![]() Odpisałem na PW ![]() |
Autor: | Diablo991 [ pn paź 12, 2009 7:55 pm ] |
Tytuł: | |
hifibeliver pisze: dzięki za odpowiedź... no to kurcze mnie kolega zmartwił, liczyłem na to że uda mi się wsadzić coś odrobinę młodszego na tą skrzynię.
Myślałem też o silniku V8 z W126, nie chodzi nawet o osiągi bo Wołga to auto stworzone do prędkości 60-100km/h ale o dźwięk ![]() Odpisałem na PW ![]() Przepraszam ? ja sie szczypalem 3 razy jak to czytałem, Jest To absolutnie nie mozliwe, wiesz ile taki silnik wazy? Zawiecha? a pozatym niewiem ale napewno sie nie zgra ze skrzynia 4biegowa od 240D ![]() |
Autor: | hifibeliver [ pn paź 12, 2009 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
oj oryginalnie w wołdze było 5,5 litra V8 więc i merolowskie dajmy na to 4,2 da radę (wagowo) a co do mocy to wszystko zależy od podejścia, nie trzeba jej wykorzystywać po prostu (zresztą skrzynia i most wołgi jest ponoć nie do zarżnięcia). Zupełnie nie traktuję takiego swap-a jako chęci stworzenia szybszego auta, po prostu wolałbym mruk dużego V8 przy 90km/h niż stukot diesla. |
Autor: | Szumek [ pn paź 12, 2009 8:17 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego co słyszałem, to 300D też tam średnio pasuje, trochę przy długie i przy ciężkie (zawiecha będzie się szybko zużywać). V8 odpada. Już z 200/220/240D ludziom zawieszenia w Wołgach padają szybciej, a co dopiero z tym... Poza tym most tego nie wytrzyma, trzeba by dopasować układ paliwowy, itp. itd. Jeździj dalej z tym silnikiem, jak padnie, to wymienisz na nowsze 240D (te 72 KM) i będzie po temacie, łatwo-tanio-szybko. Diablo991, tam jest skrzynia Wołgi, a nie od 240D, kiedyś gdzieś czytałem, że Sowieci zrobili taki myk, że do ich skrzyń biegów dało się podpiąć silniki MB z tamtego okresu. hifibeliver pisze: oj oryginalnie w wołdze było 5,5 litra V8 więc i merolowskie dajmy na to 4,2 da radę (wagowo) a co do mocy to wszystko zależy od podejścia, nie trzeba jej wykorzystywać po prostu (zresztą skrzynia i most wołgi jest ponoć nie do zarżnięcia). Zupełnie nie traktuję takiego swap-a jako chęci stworzenia szybszego auta, po prostu wolałbym mruk dużego V8 przy 90km/h niż stukot diesla.
To może doczytasz trochę o tej wersji, de facto stworzonej specjalnie dla KGB... Wcale nie była udana i miała sporo modyfikacji. |
Autor: | hifibeliver [ pn paź 12, 2009 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
zdaję sobie sprawę z tych wad, przed zakupem wołgi studiowałem historię i wersję tych aut dość dokładnie ![]() ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Uli [ pn paź 12, 2009 9:06 pm ] |
Tytuł: | |
Przecież klekot klasycznego, mercedowskiego diesla to muzyka dla uszu. Silniki w W124 już tak pięknie nie klekoczą. A ta skrzynia, którą masz od wołgi to cztero czy pięciobiegowa jest? PS: Nie dostalem PW, bo na tym forum PW można pisać dopiero jak się ma 10 postów ![]() |
Autor: | hifibeliver [ pn paź 12, 2009 9:15 pm ] |
Tytuł: | |
Nie mówię że nie lubię tego dźwięku - ma w sobie coś z autobusu ![]() Skrzynia niestety jest czwórka a na dodatek w moście który mam wsadzony teraz jest dość krótkie przełożenie (chyba 4,1:1) co powoduje że Vmax to ok 120km/h a przy 90km/h jest już trochę za głośno. Mam na szczęście dłuższy most z nowszego modelu wołgi (3,3 albo 3,1 - nie jestem pewien) z którym powinno być już lepiej ![]() Jeśli nie mogę pisac PW to spytam tu - o której i gdzie macie te spotkania ![]() ![]() |
Autor: | Uli [ pn paź 12, 2009 9:22 pm ] |
Tytuł: | |
W Mercu 240D przełożenie na przekładni głównej jest oryginalnie 3.69, więc jak założysz ten drugi most to powinno śmigać ciszej ![]() Poszło kolejne PW ![]() |
Autor: | Nilovitz [ pn paź 12, 2009 10:01 pm ] |
Tytuł: | |
Szumek pisze: Z tego co słyszałem..., że Sowieci zrobili taki myk, że do ich skrzyń biegów dało się podpiąć silniki MB z tamtego okresu.
... tak samo jest w UAZIE, musi byc kolnierz od 115 rowniez byly wczesniejsze modele GAZow z silnikiem diesla, eksportowane do Belgii |
Autor: | Bukol [ pn paź 12, 2009 10:22 pm ] |
Tytuł: | |
Nilovitz pisze: rowniez byly wczesniejsze modele GAZow z silnikiem diesla, eksportowane do Belgii
O! Nie widziałem. A jaki to był silnik? Bo nie oryginalny ruski chyba ![]() |
Autor: | hifibeliver [ pn paź 12, 2009 10:25 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.youtube.com/watch?v=TC42aC1QmVU taki jak powyżej ![]() nazywało się toto Scandia Volga postaram się wpaść w piątek, pozdrawiam |
Autor: | Nilovitz [ pn paź 12, 2009 11:51 pm ] |
Tytuł: | |
Bukol pisze: O! Nie widziałem. A jaki to był silnik? Bo nie oryginalny ruski chyba
![]() bylo o tym w polskim czasopismie o oldtimerach, ale to byl starszy model gaz 21 w 1979 roku byl to silnik Peugeot 2,1 D http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=59884# a takze w modelu 21 z silnikiem rover ![]() |
Autor: | hifibeliver [ wt paź 13, 2009 12:38 pm ] |
Tytuł: | |
i stało się, dziś mi skurczybyk nie odpalił, mam wrażenie że mam coś ze świecami żarowymi, mam jeszcze te star spiralki połączone szeregowo. ![]() Gdy je rozgrzewam to dwie z nich (patrząc od przodu 2 i 3) są gorące (nie da się dotknąć) a 1 i 4 są prawie że zimne, jedynie minimalnie ciepłe. Zamówiłem już wszystkie 4 nowe ale mają być dopiero o 10 jutro, i tak się zastanawiam czy to może być przyczyna... jeszcze jedno pytanko, jaki jest koszt mniej więcej ustawienia zaworów i zapłonu w 240d ? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |