MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 8:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: czw paź 15, 2009 6:29 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Niestety tematy dotyczące podciśnień w M102 w ostatnich latach na tym forum się urywają i nic z nich nie wynika dobrego, dlatego zwracam się z prośbą o udostępnienie takich schematów podciśnień do silnika M102 230E, z naciskiem na te rurki, które wychodzą z aparatu zapłonowego (a są dwie).
Spadają mi obroty po włączeniu na D bo przy wymianie silnika pewnie coś źle podłączyliśmy [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 10:38 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
bary123ce pisze:
Spadają mi obroty po włączeniu na D


A czy to czasem nie jest normalne? U mnie też spadają z ~950rpm na ~650rpm.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 6:48 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
obroty mają spadać, ale nie do tego stopnia, że nieraz potrafi zgasnąć.
U mnie spadają z 950 na 600 a to stanowczo za dużo.
znalazłem jeden schemat, ale nie potrafię go tu wkleić, niestety nie pasuje on do silnika na wtrysku, ponieważ u mnie nie występuje termowłącznik z dwoma rurkami na podciśnienie, a termoczujnik z dwoma pinami [szalone] <br>Dodano po 3 minutach.:<br> jak pompuje szybko pedałem hamulca, to obroty rosną. Obroty powinny wzrastać przy zimnym silniku i przy obciążeniu. Wtryskiwacz rozruchowy działa i na zimno ładnie pali.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 8:11 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Jak widzę taki silnik to wiem jak to wszystko podłączyć
Ta rurka z przodu aparatu idzie do takiego zaworka na fartuchu, obok modułu.
Druga rurka jest wpięta w odmy pod wtryskiem w okolicy filtra oleju.
Na tych odmach jest taka okrągła jakby puszka boscha, właśnie w nią.

Ja tak miałem w swoim 230E z 82 roku, ale w 3 serii jest już inaczej.
Aparatów było co najmniej dwa rodzaje, a może więcej.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 15, 2009 8:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
THC gdzieś znalazłem Twój temat dot. tych podłączeń ale tam sprawa też nie była rozwiązana, dlatego chciałbym znaleźć gdzieś jakiś schemat [szalone]
Moja 230CE jest też z 82 roku i na 99% mam tak to podłączone jak napisałeś, ale obroty dalej spadają za bardzo po włączeniu "D" :cry:

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 12:09 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
bary123ce pisze:
THC gdzieś znalazłem Twój temat dot. tych podłączeń ale tam sprawa też nie była rozwiązana, dlatego chciałbym znaleźć gdzieś jakiś schemat [szalone]
Moja 230CE jest też z 82 roku i na 99% mam tak to podłączone jak napisałeś, ale obroty dalej spadają za bardzo po włączeniu "D" :cry:


masz wogole aparat z 2 wyjsciami podcisnieniowymi ???
membrana w tych aparatach jest jakby ciagnieta w 2 stony,


zasada jest taka jak pisal kol. THC, jezeli masz automat, to po zrzuceniu z P na wtyczce zaworu podcisnieniowego ( wtyczka i zawor na lewym przednim nadkolu w okolicach reflektora) znika prąd ( a nie pojawia sie), zamkniety zostaje obieg podcisnienia ( z kolektora ) i zmienia sie zaplon (czy ulega on przyspieszeniu???)

tak wiec podcisnienia:
z aparatu zaplonowego (wyjscie od strony silnika, a nie od strony chlodnicy) do zaworu podcisnieniowego, oraz z zawodu do kolektora ssacego.



zdjecie 3
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?p=361642&highlight=#361642

_________________
Rafal77

Ducati Monster S4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 6:39 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Rafal77 dziękuję Ci bardzo. Daję punkt za pomoc.
Jednak doszedłem do tego sam, podawałem napięcie na ten elektrozawór i nie słychać było żadnego cykania, więc go podmieniłem.
Szkoda, że nie napisałeś tego co wyżej w tamtym swoim temacie, bo znalazłem go w szukajce i zaoszczędziłoby mi to wiele czasu i nerwów.
W tym miejscu apeluję do WSZYSTKICH, którzy zakładają temat i nie dopisują puenty - jeśli znajdziecie rozwiązanie problemu, to nie olewajcie tematu, a dopisujcie co było usterką, a na pewno wielu osobom pomożecie.

Przy okazji znalazłem też inna usterkę w moim silniku.
Trochę bliżej kielicha, też na wewnętrznym fartuchu jest drugi elektrozawór połączone podciśnieniem z dziwną okrągłą zastawką, dającą dodatkowe powietrze. Czy ktoś dokładnie wyjaśni mi zasadę działania tego układu? Połączone jest to z 5 pinem w przekaźniku pompy paliwa oraz z mikrowyłącznikiem zamocowanym przy cięgnach gazu.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 9:50 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
bary123ce pisze:
Rafal77 dziękuję Ci bardzo. Daję punkt za pomoc.

Przy okazji znalazłem też inna usterkę w moim silniku.
Trochę bliżej kielicha, też na wewnętrznym fartuchu jest drugi elektrozawór połączone podciśnieniem z dziwną okrągłą zastawką, dającą dodatkowe powietrze. Czy ktoś dokładnie wyjaśni mi zasadę działania tego układu? Połączone jest to z 5 pinem w przekaźniku pompy paliwa oraz z mikrowyłącznikiem zamocowanym przy cięgnach gazu.


-ten zawor przepala sie , bo czesto pracuje( zawsze jak stoisz i masz na P), wiec sie grzeje i w koncu sie przepala...

-to 2 podcisnienie sluzy to hamowania silnikiem ....

mikrowylacznik przy przepustnicy, podaje sygnal, kiedy zamykasz przepustnice, masz jeszcze zbierany sygnal z predkosciomerza kiedy jedziesz ( chyba pow 80 km/h)

w rezultacie zawor podcisnieniowy otwiera wiekszy obieg powietrza dodatkowego ( zdjecie tego ukladu masz w moim starym poscie na ten temat)

Malo czytelny jest dla mnie zasada dzialania tego ukladu......

_________________
Rafal77



Ducati Monster S4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 9:58 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
widzę, że tłumaczyłeś te same informacje, które ja gdzieś znalazłem. Co do prędkości to jest to 70km/h.
Niestety ja również nie do końca rozumiem zasadę działania tego ustrojstwa [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 10:26 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
bary123ce pisze:
widzę, że tłumaczyłeś te same informacje, które ja gdzieś znalazłem. Co do prędkości to jest to 70km/h.
Niestety ja również nie do końca rozumiem zasadę działania tego ustrojstwa [szalone]


to, sorry ze nie moglem bardziej pomoc, http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?p=361642&highlight=#361642 tutaj masz zdjecie tego ukladu z mojego samochodu zdjecie 6

wiec jak podajesz podcisnienie (fioletowa rurka) otwierasz duzy obieg, do silnika wpada wiecej powietrza( pytanie czy zamknieta przepustnica odcina wtrysk.....

mozesz wyprowadzic sobie zaroweczke do kabiny z wtyczki zaworu podcisnieniowego i przejechac sie, zobaczysz czy uklad elektryczny jest sprawny, czy pojawia sie prad podczas hamowania silnikiem.....

_________________
Rafal77



Ducati Monster S4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 10:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Na szybko znalazłem tylko to, jak będzie potrzeba więcej to też mam.Obrazek

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 12:27 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Rafal77 pisze:
mikrowylacznik przy przepustnicy, podaje sygnal, kiedy zamykasz przepustnice, masz jeszcze zbierany sygnal z predkosciomerza kiedy jedziesz ( chyba pow 80 km/h)

w rezultacie zawor podcisnieniowy otwiera wiekszy obieg powietrza dodatkowego (zdjecie tego ukladu masz w moim starym poscie na ten temat)
bary123ce pisze:
widzę, że tłumaczyłeś te same informacje, które ja gdzieś znalazłem. Co do prędkości to jest to 70km/h
To "ustrojstwo" to po prostu uklad zubozania mieszanki podczas hamowania silnikiem (nie jestem pewien ale przy zamknietej przepustnicy i powyzej okreslonej predkosci obrotowej silnika odcinany jest rowniez doplyw paliwa).

Aparat zaplonowy z dwoma membranami wystepowal w wersji szwajcarskiej i szwedzkiej i powodowal opoznienie zaplonu podczas hamowania silnikiem.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 12:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 07, 2009 3:29 pm
Posty: 87
Lokalizacja: Warszawa
Nie chcę się wcierać, ale to nie tak z tymi podciśnieniami.

_________________
W168 1,6

Naprawiam MB 41 lat.
13 certyfikatów MB-Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus. 662-68-90

Zwykle tu: http://www.w210.pl/
i tu http://www.w203.pl/index.php
i wszędzie gdzie MB.
.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 8:33 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
noc pisze:
Na szybko znalazłem tylko to, jak będzie potrzeba więcej to też mam.Obrazek


( dot. gornego rysunku) to jest schemat hamowania silnikiem w wersji bez skrzyni automatycznej, nie wiem czy w tym aparacie zaplonowym sa 2 membrany, ale z cala pewnoscia aparat zaplonowy ma dwa przylacza podcisnienia

_________________
Rafal77



Ducati Monster S4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 9:11 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
U mnie występują w aparacie dwa podłączenia podciśnienia i jest to 230CE na rynek niemiecki. Auto posiada również ASB i jedno podciśnienie biegnie jak na rysunku pod kolektor a drugie leci najpierw na elektrozawór, z którego biegnie do 128. No i mam dwa elektrozawory.
Kolego noc- jestem pewien, że nie raz miałeś do czynienia z takim silnikiem więc byłbym wdzięczny jednak, gdybyś się wtrącił ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl