MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przyspieszenie zapłonu a podciśnienia w M102
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44238
Strona 1 z 2

Autor:  bary123ce [ czw paź 15, 2009 6:29 am ]
Tytuł:  Przyspieszenie zapłonu a podciśnienia w M102

Niestety tematy dotyczące podciśnień w M102 w ostatnich latach na tym forum się urywają i nic z nich nie wynika dobrego, dlatego zwracam się z prośbą o udostępnienie takich schematów podciśnień do silnika M102 230E, z naciskiem na te rurki, które wychodzą z aparatu zapłonowego (a są dwie).
Spadają mi obroty po włączeniu na D bo przy wymianie silnika pewnie coś źle podłączyliśmy [szalone]

Autor:  McCoy [ czw paź 15, 2009 10:38 am ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Spadają mi obroty po włączeniu na D


A czy to czasem nie jest normalne? U mnie też spadają z ~950rpm na ~650rpm.

Autor:  bary123ce [ czw paź 15, 2009 6:48 pm ]
Tytuł: 

obroty mają spadać, ale nie do tego stopnia, że nieraz potrafi zgasnąć.
U mnie spadają z 950 na 600 a to stanowczo za dużo.
znalazłem jeden schemat, ale nie potrafię go tu wkleić, niestety nie pasuje on do silnika na wtrysku, ponieważ u mnie nie występuje termowłącznik z dwoma rurkami na podciśnienie, a termoczujnik z dwoma pinami [szalone] <br>Dodano po 3 minutach.:<br> jak pompuje szybko pedałem hamulca, to obroty rosną. Obroty powinny wzrastać przy zimnym silniku i przy obciążeniu. Wtryskiwacz rozruchowy działa i na zimno ładnie pali.

Autor:  THC [ czw paź 15, 2009 8:11 pm ]
Tytuł: 

Jak widzę taki silnik to wiem jak to wszystko podłączyć
Ta rurka z przodu aparatu idzie do takiego zaworka na fartuchu, obok modułu.
Druga rurka jest wpięta w odmy pod wtryskiem w okolicy filtra oleju.
Na tych odmach jest taka okrągła jakby puszka boscha, właśnie w nią.

Ja tak miałem w swoim 230E z 82 roku, ale w 3 serii jest już inaczej.
Aparatów było co najmniej dwa rodzaje, a może więcej.

Autor:  bary123ce [ czw paź 15, 2009 8:20 pm ]
Tytuł: 

THC gdzieś znalazłem Twój temat dot. tych podłączeń ale tam sprawa też nie była rozwiązana, dlatego chciałbym znaleźć gdzieś jakiś schemat [szalone]
Moja 230CE jest też z 82 roku i na 99% mam tak to podłączone jak napisałeś, ale obroty dalej spadają za bardzo po włączeniu "D" :cry:

Autor:  Rafal77 [ sob paź 17, 2009 12:09 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
THC gdzieś znalazłem Twój temat dot. tych podłączeń ale tam sprawa też nie była rozwiązana, dlatego chciałbym znaleźć gdzieś jakiś schemat [szalone]
Moja 230CE jest też z 82 roku i na 99% mam tak to podłączone jak napisałeś, ale obroty dalej spadają za bardzo po włączeniu "D" :cry:


masz wogole aparat z 2 wyjsciami podcisnieniowymi ???
membrana w tych aparatach jest jakby ciagnieta w 2 stony,


zasada jest taka jak pisal kol. THC, jezeli masz automat, to po zrzuceniu z P na wtyczce zaworu podcisnieniowego ( wtyczka i zawor na lewym przednim nadkolu w okolicach reflektora) znika prąd ( a nie pojawia sie), zamkniety zostaje obieg podcisnienia ( z kolektora ) i zmienia sie zaplon (czy ulega on przyspieszeniu???)

tak wiec podcisnienia:
z aparatu zaplonowego (wyjscie od strony silnika, a nie od strony chlodnicy) do zaworu podcisnieniowego, oraz z zawodu do kolektora ssacego.



zdjecie 3
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?p=361642&highlight=#361642

Autor:  bary123ce [ sob paź 17, 2009 6:39 pm ]
Tytuł: 

Rafal77 dziękuję Ci bardzo. Daję punkt za pomoc.
Jednak doszedłem do tego sam, podawałem napięcie na ten elektrozawór i nie słychać było żadnego cykania, więc go podmieniłem.
Szkoda, że nie napisałeś tego co wyżej w tamtym swoim temacie, bo znalazłem go w szukajce i zaoszczędziłoby mi to wiele czasu i nerwów.
W tym miejscu apeluję do WSZYSTKICH, którzy zakładają temat i nie dopisują puenty - jeśli znajdziecie rozwiązanie problemu, to nie olewajcie tematu, a dopisujcie co było usterką, a na pewno wielu osobom pomożecie.

Przy okazji znalazłem też inna usterkę w moim silniku.
Trochę bliżej kielicha, też na wewnętrznym fartuchu jest drugi elektrozawór połączone podciśnieniem z dziwną okrągłą zastawką, dającą dodatkowe powietrze. Czy ktoś dokładnie wyjaśni mi zasadę działania tego układu? Połączone jest to z 5 pinem w przekaźniku pompy paliwa oraz z mikrowyłącznikiem zamocowanym przy cięgnach gazu.

Autor:  Rafal77 [ sob paź 17, 2009 9:50 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
Rafal77 dziękuję Ci bardzo. Daję punkt za pomoc.

Przy okazji znalazłem też inna usterkę w moim silniku.
Trochę bliżej kielicha, też na wewnętrznym fartuchu jest drugi elektrozawór połączone podciśnieniem z dziwną okrągłą zastawką, dającą dodatkowe powietrze. Czy ktoś dokładnie wyjaśni mi zasadę działania tego układu? Połączone jest to z 5 pinem w przekaźniku pompy paliwa oraz z mikrowyłącznikiem zamocowanym przy cięgnach gazu.


-ten zawor przepala sie , bo czesto pracuje( zawsze jak stoisz i masz na P), wiec sie grzeje i w koncu sie przepala...

-to 2 podcisnienie sluzy to hamowania silnikiem ....

mikrowylacznik przy przepustnicy, podaje sygnal, kiedy zamykasz przepustnice, masz jeszcze zbierany sygnal z predkosciomerza kiedy jedziesz ( chyba pow 80 km/h)

w rezultacie zawor podcisnieniowy otwiera wiekszy obieg powietrza dodatkowego ( zdjecie tego ukladu masz w moim starym poscie na ten temat)

Malo czytelny jest dla mnie zasada dzialania tego ukladu......

Autor:  bary123ce [ sob paź 17, 2009 9:58 pm ]
Tytuł: 

widzę, że tłumaczyłeś te same informacje, które ja gdzieś znalazłem. Co do prędkości to jest to 70km/h.
Niestety ja również nie do końca rozumiem zasadę działania tego ustrojstwa [szalone]

Autor:  Rafal77 [ sob paź 17, 2009 10:26 pm ]
Tytuł: 

bary123ce pisze:
widzę, że tłumaczyłeś te same informacje, które ja gdzieś znalazłem. Co do prędkości to jest to 70km/h.
Niestety ja również nie do końca rozumiem zasadę działania tego ustrojstwa [szalone]


to, sorry ze nie moglem bardziej pomoc, http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?p=361642&highlight=#361642 tutaj masz zdjecie tego ukladu z mojego samochodu zdjecie 6

wiec jak podajesz podcisnienie (fioletowa rurka) otwierasz duzy obieg, do silnika wpada wiecej powietrza( pytanie czy zamknieta przepustnica odcina wtrysk.....

mozesz wyprowadzic sobie zaroweczke do kabiny z wtyczki zaworu podcisnieniowego i przejechac sie, zobaczysz czy uklad elektryczny jest sprawny, czy pojawia sie prad podczas hamowania silnikiem.....

Autor:  nnoc [ sob paź 17, 2009 10:48 pm ]
Tytuł: 

Na szybko znalazłem tylko to, jak będzie potrzeba więcej to też mam.Obrazek

Autor:  kielbik [ ndz paź 18, 2009 12:27 am ]
Tytuł: 

Rafal77 pisze:
mikrowylacznik przy przepustnicy, podaje sygnal, kiedy zamykasz przepustnice, masz jeszcze zbierany sygnal z predkosciomerza kiedy jedziesz ( chyba pow 80 km/h)

w rezultacie zawor podcisnieniowy otwiera wiekszy obieg powietrza dodatkowego (zdjecie tego ukladu masz w moim starym poscie na ten temat)
bary123ce pisze:
widzę, że tłumaczyłeś te same informacje, które ja gdzieś znalazłem. Co do prędkości to jest to 70km/h
To "ustrojstwo" to po prostu uklad zubozania mieszanki podczas hamowania silnikiem (nie jestem pewien ale przy zamknietej przepustnicy i powyzej okreslonej predkosci obrotowej silnika odcinany jest rowniez doplyw paliwa).

Aparat zaplonowy z dwoma membranami wystepowal w wersji szwajcarskiej i szwedzkiej i powodowal opoznienie zaplonu podczas hamowania silnikiem.

Autor:  nnoc [ ndz paź 18, 2009 12:33 am ]
Tytuł: 

Nie chcę się wcierać, ale to nie tak z tymi podciśnieniami.

Autor:  Rafal77 [ ndz paź 18, 2009 8:33 am ]
Tytuł: 

noc pisze:
Na szybko znalazłem tylko to, jak będzie potrzeba więcej to też mam.Obrazek


( dot. gornego rysunku) to jest schemat hamowania silnikiem w wersji bez skrzyni automatycznej, nie wiem czy w tym aparacie zaplonowym sa 2 membrany, ale z cala pewnoscia aparat zaplonowy ma dwa przylacza podcisnienia

Autor:  bary123ce [ ndz paź 18, 2009 9:11 am ]
Tytuł: 

U mnie występują w aparacie dwa podłączenia podciśnienia i jest to 230CE na rynek niemiecki. Auto posiada również ASB i jedno podciśnienie biegnie jak na rysunku pod kolektor a drugie leci najpierw na elektrozawór, z którego biegnie do 128. No i mam dwa elektrozawory.
Kolego noc- jestem pewien, że nie raz miałeś do czynienia z takim silnikiem więc byłbym wdzięczny jednak, gdybyś się wtrącił ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/