MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

problem z ASB w123
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44315
Strona 1 z 2

Autor:  citoz [ pn paź 19, 2009 3:12 pm ]
Tytuł:  problem z ASB w123

Mam problem z automatem w swojej W123. Otoz zachowuje sie dziwnie - skrzynia przelacza biegi w dobrych momentach, ale wyraznie slysze, ze aby dojsc do predkosci na zmiane biegu silnik osiaga wyzsze obroty; na czwartym biegu predkosc maksymalna to okolo 100 mh i silnik juz "wyje" - efekt jakby spalonego sprzegla, ale skrzynia sie nie slizga po dodaniu gazu w podloge przy rozpedzaniu. Jadac 80-90 kmh obroty mam znacznie wyzsze niz zwykle. Co to moze byc? Ratunku: (

Autor:  RadMon [ pn paź 19, 2009 5:12 pm ]
Tytuł: 

czegos tu nie rozumiem.. skrzynia przerzuca w dobrym momencie czy dopiero przy wiekszych obrotach?? jak skrzynia sie zachowuje na zimno a jak po rozgrzaniu??

Autor:  darus [ pn paź 19, 2009 6:28 pm ]
Tytuł: 

Tzn., że chyba nie przełącza dobrze. Skrzynia przeciąga zmiane w zależnośći od połozenia pedału gazu, a przy mocniejszym jego wcisnieciu powinna zredukować o jeden w dół, przy delikatnym gazie zmienia biegi na wyższe.

Autor:  citoz [ pn paź 19, 2009 6:39 pm ]
Tytuł: 

RadMon pisze:
czegos tu nie rozumiem.. skrzynia przerzuca w dobrym momencie czy dopiero przy wiekszych obrotach?? jak skrzynia sie zachowuje na zimno a jak po rozgrzaniu??


Bez roznicy cieplo/zimno. Skrzynia przerzuca biegi w idealnych momentach, ale do poszczegolnych predkosci na biegach potrzebuje wyzszych obrotow niz wczesniej. Na czwartym biegu 100 kmh to maks predkosc i silnik juz ma ochote wyskoczyc spod maski; dynamika auta ulegla znaczacej poprawie - przyspieszenie jak nie diesel. Ktos ma jakies pomysly? :)

Autor:  RadMon [ pn paź 19, 2009 6:55 pm ]
Tytuł: 

citoz pisze:
...Skrzynia przerzuca biegi w idealnych momentach, ale do poszczegolnych predkosci na biegach potrzebuje wyzszych obrotow niz wczesniej...


dla mnie jest to sprzeczne no ale.... :-?
prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny i uzywa 1-2 biegow dlatego max 100 km/h a silnik wyje jak szalony...

Autor:  _me: how_ [ pn paź 19, 2009 7:03 pm ]
Tytuł: 

RadMon pisze:
prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny i uzywa 1-2 biegow dlatego max 100 km/h a silnik wyje jak szalony...


Terefere kuku. Epoki ci się pomyliły. Przecież napisane jest, że jedzie na czwartym biegu.


citoz pisze:
dynamika auta ulegla znaczacej poprawie - przyspieszenie jak nie diesel. Ktos ma jakies pomysly? :)


Takie objawy potrafią dać nieszczelności w ukł. podciśnienia lub uszkodzone elementy wchodzące w jego skład.

Napisz jeszcze, czy auto gaśnie od razu z kluczyka, czy jeśli masz oryginalny pneumatyczny, centralny zamek, to nie masz z nim kłopotów oraz czy nie grzebałeś w ostatnim czasie przy aucie, a jeśli tak, to w którym miejscu.

Autor:  citoz [ pn paź 19, 2009 7:06 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Takie objawy potrafią dać nieszczelności w ukł. podciśnienia lub uszkodzone elementy wchodzące w jego skład.

Napisz jeszcze, czy auto gaśnie od razu z kluczyka, czy jeśli masz oryginalny pneumatyczny, centralny zamek, to nie masz z nim kłopotów oraz czy nie grzebałeś w ostatnim czasie przy aucie, a jeśli tak, to w którym miejscu.


Autko gasnie z kluczyka bez problemu. Ostatnio wymontowywalem pneumatyczny centralny zamek (ale byl odlaczony od ukladu podcisnienia!) i wstawialem centralny elektryczny. Dwa przewody ktore spod maski lacza sie z ukladem rurek centralnego pneumatycznego w ogole nie byly podlaczone z gumowym trojniczkiem pod maska - wiec jego demontaz nie zmienil kompletnie nic. Tak jak zauwazyles - auto zmienia biegi idealnie, tzn przy predkosciach jak zwykle, tyle ze przy zmianie slysze i czuje wyzsze obroty silnika no i vmax=100. Szybciej nie pociagne :(

Autor:  _me: how_ [ pn paź 19, 2009 7:17 pm ]
Tytuł: 

Teraz zauważyłem, że masz auto z '77. Możliwe, że masz starszy typ sterowania skrzynią, a wtedy podciśnienie to zły trop.

Rzuć na to okiem i ustal co masz pod maską:

KLIK

Autor:  citoz [ pn paź 19, 2009 7:29 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Teraz zauważyłem, że masz auto z '77. Możliwe, że masz starszy typ sterowania skrzynią, a wtedy podciśnienie to zły trop.

Rzuć na to okiem i ustal co masz pod maską:

KLIK


Na pokrywie zaworow jest przelacznik ktory jest spiety z pedalem gazu; do niego dochodza dwa wezyki - jeden z pompy wtrysk. a drugi z pajeczynki wezykow kolo pompy. Od przelacznika idzie wezyk w strone skrzyni - zakladam, ze mam sterowanie podcisnieniem. Tym bardziej, ze po spadnieciu jednego z wezykow z pajeczynki kolo pompy autka nie moglem zgasic i nie zapinalo wyzszych biegow [o ile pamietam byl tylko 1. i 2.].

Autor:  ziulek [ czw paź 22, 2009 1:55 pm ]
Tytuł: 

Zdemontuj ten zaworek z pokrywy zaworow i sprawdz czy nie jest wytarta ta lyzwa za posrednictwem ktorej ciegnem gazu otwierasz i zamykasz zaworek. Jesli tak to to bedzie przyczyna, regeneracja tej ''lyzwy''(podklejanie i tp.) nie da rady trzeba zakupic nowy zaworek.

Autor:  Waciak [ czw paź 22, 2009 5:01 pm ]
Tytuł: 

Czy ktoś się orientuje ile ta część kosztuje?
Mam identyczne objawy.

Obrazek

Autor:  ziulek [ pt paź 23, 2009 8:02 pm ]
Tytuł: 

W Łodzi w ASO chca 350zl, A w sklepie z czesciami 160zl. A uzywane raczej nieosiagalne.

Autor:  citoz [ sob paź 24, 2009 6:34 pm ]
Tytuł: 

ziulek pisze:
W Łodzi w ASO chca 350zl, A w sklepie z czesciami 160zl. A uzywane raczej nieosiagalne.


wyglada wlasnie tak. Czy ktos orientuje sie czy w Gdansku mozna to gdzies dostac?

Autor:  McCoy [ sob paź 24, 2009 7:31 pm ]
Tytuł: 

W Gdyni są dziady od Merców. Zadzwoń i się dopytaj,ale sporo mają dziwnych rzeczy. http://www.automerc.pl/

Autor:  Waciak [ sob gru 05, 2009 9:34 am ]
Tytuł: 

Podnoszę temat.
Czy wiecie jaki nr części ma ten cholerny trójnik?
Czy w Łodzi rzeczywiście kosztuje 160pln i w którym sklepie mogę go kupić?
Gdzie nie uderzę to nie wiedzą o co chodzi [szalone]

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/