MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:23 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt paź 20, 2009 8:30 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:23 pm
Posty: 25
Witam wczoraj kupiłem mietka :) jak w temacie .Niestety gośc wkręcił mi że to aku który dzis wymieniłem i dalej to samo . Na popych odpala odrazu bez żadnego problemu nawet nie trzeba za bardzo pchac . Jak odpali to nie kopci i ładnie śmiga . Rozrusznik kręci ale jakby chciał a nie mógł . Prosze pomóżcie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 8:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
wyjmij , rozbierz oczysc dzialki komutatora sprawdz szczotki, sprawdz pzrebicie szczotkotrzymacza na 220V przez zarowke abys nie wypierniczuył korków! oraz uzwojenia, i powinein chodzic jak lala a i oczysz dobzre obudowe sinika i rozrusznika lepsza masa, u mnie powodem był przebijajacy szczotkotrzymacz, i krecił mumumu zerwaalem nity dalem izolacje i lata jak lala,

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
A dobry akumulator masz (wystarczający amperaż)?
mogą być szczotki w rozruszniku zajechane.
połączenia kabli zaśniedziałe i inne
za gęsty olej w silniku (np. wlany jest olej sezonowy)
nie mam na razie więcej pomysłów.

Ogólnie bym zaczął od oleju, zwłaszcza, że wczoraj go kupiłeś, więc defakto możesz nie wiedzieć ile faktycznie olej ma km na sobie. Później przyjrzałbym się kablom, a na końcu rozrusznikowi, chodź tutaj bym obstawiał właśnie to, w końcu W123 nie jest młode i może być już zajechany rozrusznik.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:08 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:23 pm
Posty: 25
jutro zaczne zabawe po pracy i oczywiscie dam znac . Jesli ktos ma jakias dokumentacje czy cos do tego auto to bardzo bym prosił o podanie .Szczeże powiedziawszy niewiem co to są te działki kumatora :p


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Zrobilem Ci zdjęciopogląd:D jak mozesz sprawdzic swoj rozrusznik.

Zdjecie pierwsze, pokazuje Ci jak masz Zrobic test uzwojenia,
Obrazek
zrobic sobie wtyczkę do 230V do kontakyu, po jednej drodze zamontowac zwykłą zarowkę(aby w momencie zwarcia nie wywalic w domu korków [zlosnikz] [zlosnikz] , tzn na jednej zyle pzrewodu na drugiej nic, podczas zgaszonego swiatła dotykasz jednym kablem uzwojenia a drugim, obudowy, jesli sie nie zaswieci jest wszystko ok, jesli sie zaswieci to szukaj w rozruszniku skad poleci Ci dymek. to oznacza ze uzwojenie ma przebicie, ale i z tym rozrusznik bedzie krecił poniewaz nie dostaje 230V bezposrednio od akumulatora:D :lol: :lol: .


na zdjeciu nr 2
Obrazek
pokazalem Ci kolejna czesc misji oznaczyłem Ci szczotki dodatnie oraz ujemne, teraz wykonujesz to samo co z obudową tylko tak jak zaznaczyłem u mnie powodem mulenia był przebijajacy jeden ze szczotkotrzymaczy dodatnich iskrzyl jak diabli, tzn tylko je sprawdzasz bo przy ujemnych na 100% zaswieci Ci sie zarowa :D jak jest ok nie ruszasz, jak iskrzy wycinasz nity dajesz jakas izolacjię i nitujesz na nowo,


na zdjeciu nr 3
Obrazek
pokazuje Ci dzialki komutatora biezesz sobie jakis gwozdzik i je szyscisz, czesto sie one zapychaja i łazca 2 komutatory razem, ciezko jest wtedy mu zakrecic.

Oraz co juz napisalem stan szczotek :D


pozdrawiam dawid mam nadzieje ze jakos pomoglem :D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:51 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:23 pm
Posty: 25
pomogłes ?? ratujesz 2 osoby mnie i mietka :) dam znac jutro co i jak .;)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
jak mzoesz dopisz w temacie rozrusznik diesel moze ktos odkopie ten temat i mu sie przyda:D pozdrawiam :D specjalnie pofatygowalem sie do garazu troche zimno ale sie ciesze ze sie przydało :D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 9:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Dla bezpieczeństwa bym dodał jakąś różnicówkę w obwód. Trochę nie uwagi i można sobie krzywdę zrobić. Po drugie to takie zboczenie: Piszesz o napięciu sieciowym przemiennym, a oznaczasz jako stałe +, - przy pierwszym obrazku.

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 10:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
jedna noga spie :D mial to byc kontakt a mi nie wyszedł :D

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 20, 2009 11:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 31, 2007 7:23 pm
Posty: 452
Lokalizacja: Szczecin
Swiece sprawne? Moze rozrusznik siedzi na tulejach koszt nowych tulei okolo 10zl a nie metlicie glowe koledze z przebiciami itd sprawdz czy nie sa wyrobione a pozniej walcz z reszta

Obrazek

_________________
W116 280SE `79
S204 220cdi `08

EX:
w123 240D `77
w124 E250
w124 250D `91
S203 220cdi lift


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 11:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:23 pm
Posty: 25
To tak każdy z Was miał troche racji wyciągnołem rozrusznik i była walnięta tueja i tarł . Teraz kręci jak tralala ale świece nie grzeją. Sprawdziłem miernikiem to po przekręceniu klucza z cewki wychodzi 4,5 v . czy ktos miał cos podobnego ? teraz kwestia alternatora bo chya nie ładuje jak to sprawdzic kontrolka sie nie świeci także pewnosci niemam :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 2:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Pochwal się samochodem :)
Jakieś fotki i krótki opis.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 2:38 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
zenek84 pisze:
teraz kwestia alternatora bo chya nie ładuje jak to sprawdzic kontrolka sie nie świeci także pewnosci niemam

miernik napięcia na klemy przy uruchomionym silniku

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 10:41 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:23 pm
Posty: 25
Doszliśmy już co jest nie tak naprawilismy rozrusznik , kręci ładnie ale problem w dalszym ciągu jest z grzanie świec :/ tzn jak podłącze sobie kostke do plusa na akumulatorze i odczekam z 10 s to pali .Czyli wykluczam przewody i świece. Z przekaźnika jak mierzę miernikie to cały czas wychodzi 12 v nawet jak niema kluczyka w stacyjce :/

Co do foteek to oczywiscie sie pochwale jak juz go uruchomie i umyje :p


Ostatnio zmieniony sob paź 24, 2009 1:01 am przez zenek84, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 11:01 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
chmielo pisze:
miernik napięcia na klemy przy uruchomionym silniku



Ja tak mierzyłem w moto napięcie wyposażonym w alternator i pokazało odpowiednie napięcie (znajomy elektryk mierzył) a po odłączeniu klemy moto gasło potem okazało się że alternator jest padnięty...Chyba że mówisz tu o odpiętym akumulatorze [zlosnik]

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl