Zrobilem Ci zdjęciopogląd:D jak mozesz sprawdzic swoj rozrusznik.
Zdjecie pierwsze, pokazuje Ci jak masz Zrobic test uzwojenia,
zrobic sobie wtyczkę do 230V do kontakyu, po jednej drodze zamontowac zwykłą zarowkę(aby w momencie zwarcia nie wywalic w domu korków
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
, tzn na jednej zyle pzrewodu na drugiej nic, podczas zgaszonego swiatła dotykasz jednym kablem uzwojenia a drugim, obudowy, jesli sie nie zaswieci jest wszystko ok, jesli sie zaswieci to szukaj w rozruszniku skad poleci Ci dymek. to oznacza ze uzwojenie ma przebicie, ale i z tym rozrusznik bedzie krecił poniewaz nie dostaje 230V bezposrednio od akumulatora:D

.
na zdjeciu nr 2
pokazalem Ci kolejna czesc misji oznaczyłem Ci szczotki dodatnie oraz ujemne, teraz wykonujesz to samo co z obudową tylko tak jak zaznaczyłem u mnie powodem mulenia był przebijajacy jeden ze szczotkotrzymaczy dodatnich iskrzyl jak diabli, tzn tylko je sprawdzasz bo przy ujemnych na 100% zaswieci Ci sie zarowa

jak jest ok nie ruszasz, jak iskrzy wycinasz nity dajesz jakas izolacjię i nitujesz na nowo,
na zdjeciu nr 3
pokazuje Ci dzialki komutatora biezesz sobie jakis gwozdzik i je szyscisz, czesto sie one zapychaja i łazca 2 komutatory razem, ciezko jest wtedy mu zakrecic.
Oraz co juz napisalem stan szczotek
pozdrawiam dawid mam nadzieje ze jakos pomoglem

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"