MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
centralny pneumatyczny zamek https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44431 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | stivenh [ sob paź 24, 2009 8:13 pm ] |
Tytuł: | centralny pneumatyczny zamek |
witam, w dniu dzisiejszym stalem sie szczesliwym posiadaczem merca 123 z roku 83 super stan i ogoleni kozak, ale jest jedno male ale. Centralny zamek nie dziala. Koles od ktorego go kupilem zamontowal alarm i podlaczyl centralny zamek do niego w zwaizku z czym teraz mam drzwi kierowny otwierane na pilota:) I co najdziewniejsze mam przez ten uszkodzony centralny zamek problem z wylaczeniem silnika bo po wyciagnieciu kluczy samochod jeszcze przez jakas chwile chodzi a zgasnie dopiero wtedy kiedy centrany zamek jest zamkniety..... Moze ktos mi pomoc w tej sprawie??? pozdrawiam |
Autor: | voytas [ sob paź 24, 2009 8:44 pm ] |
Tytuł: | |
Użyj opcji szukaj, a jeśli rozpoznasz przewody podciśnieniowe pod maską to tymczasowo możesz odpiąc centralny żeby rozwiązać problem gaszenia (rozumiem że to diesel...). Pod maską po stronie kierowcy znajdziesz te przewody, odpinaj po kolei zaślepiając czymś rozdzielacz i testuj czy silnik gaśnie. |
Autor: | stivenh [ sob paź 24, 2009 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
tak to diesel 240 ale wolabym zeby ten zamek byl sprawny i chcialbym zostac przy orginalnym hydraucicznym no ale jesli sie nie da to najwyzej wrzuce elektryczny. Czy c. zamek jest rowniez w bagazniku i wlewie paliwa?? |
Autor: | boss87 [ sob paź 24, 2009 8:53 pm ] |
Tytuł: | |
Tak, jest silownik klapy bagaznika i powinien byc klapki wlewu, ale ten sie pierwszy psuje i często jest zaślepiony gwoździami. Polecam poszukac na forum info o zamku bo można by o nim książki pisać. |
Autor: | stivenh [ ndz paź 25, 2009 8:55 pm ] |
Tytuł: | |
jesli wywale ten pneumatyczny zamek i zainstaluje zwykly elektryczny to czy problem z wylaczaniem silnika sie rozwiaze?? Koles od ktorego kupilem samocho mowil ze niesprawnosc c. zamka jest powiazana z tym ze po przekreczeniu kluczyka auto nie gasnie i jest to jednoczesnie tego przyczyna. |
Autor: | darus [ ndz paź 25, 2009 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
Być może się rozwiążę, ale teoretycznie każdy z obwodów jest rozdzielony zaworkiem zwrotnym. Ja ze swoim zamkiem walczyłem prawie pół roku i problem rozwiązałem, niestety także na jakieś pół roku. Ja jestem zdania, że jeżeli coś wyjechało z fabryki z takim wypasem, to powinno pozostać w oryginale, a więc próbuj to naprawić. |
Autor: | Nilovitz [ pn paź 26, 2009 7:36 am ] |
Tytuł: | |
wylaczanie silnika najlepiej podlacz bezposrednio do vacupompy |
Autor: | stivenh [ wt paź 27, 2009 8:31 pm ] |
Tytuł: | |
a idzie zastapic ten pneumatyczny zamek jakims innym elektrycznym np od bmw?? |
Autor: | dobrzan [ śr lis 04, 2009 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
stivenh pisze: Koles od ktorego kupilem samocho mowil ze niesprawnosc c. zamka jest powiazana z tym ze po przekreczeniu kluczyka auto nie gasnie i jest to jednoczesnie tego przyczyna. zgadza sie stivenh pisze: jesli wywale ten pneumatyczny zamek i zainstaluje zwykly elektryczny to czy problem z wylaczaniem silnika sie rozwiaze??
Rozwiaze. Oczywiscie jesli tylko zaslepisz odpowiednio wyjscie z przewodu vacuum pompy na centralny. Tam pomimo tego powinny byc takie zólte zawory ktore sa zaworami zwrotnymi. NIestety jednak czas juz w wiekszosci przypadkow zadzialal na nie odpowiednio no i puszczaja w obie strony takze dlatego tez problem z gaszeniem silnika pomimo ich obecnosci ma niestety miejsce. Postaraj sie go naprawic... nie profanuj merca elektrykiem badziewnym elektrykiem |
Autor: | pablo [ śr lis 04, 2009 10:53 pm ] |
Tytuł: | |
Ja mam elektryczny central i działa elegancko, zawsze otwiera i zamyka drzwi, załkadał go poprzedni właściciel bez wypruwania instalacji pneuamtycznego zamykania drzwi. Pneumatyczny central mam odłączony i może kiedyś go zreanimuje. Także jeżeli chcesz wkładać elektryczny to nie niszcz oryginalnej instalacji, może kiedyś zrobisz. |
Autor: | NIEBIESKI [ śr lis 04, 2009 11:37 pm ] |
Tytuł: | |
Jeśli gaśnie jak jest zamknięty , a nie gaśnie jak jest otwarty to na pewno któryś z siłowników puszcza. Posłuchaj na otwartym centralnym i przy pracującym silniku. Może usłyszysz nawet delikatne syczenie. Zaoszczędzi Ci to zbędnego rozbierania. Ewentualnie może być rozszczelniony układ otwierania centralnego,np. na którejś złączce. Spróbuj naprawić, to fajne rozwiązanie. I chyba najcichszy central na świecie ![]() Tu znajdziesz kilka wskazówek http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ralny+zmek |
Autor: | andrejko [ pn gru 28, 2009 9:07 pm ] |
Tytuł: | |
Chciałbym przywrócić centralny zamek do życia w swoim ogórku (teraz nie działają żadne drzwi, bo poprzedni właściciel go odłączył, bo mu "wariował"). Po przeczytaniu tego postu się jednak trochę przestraszyłem, bo rozumiem, że w jakiś magiczny dla mnie sposób centralny zamek ma wpływ na działanie silnika:) Obecnie nie mam takich problemów jak kolega stivenh ale boję się, żeby próbując naprawiać central nie zrobić gorzej niż jest. Dodam, że poziomowanie świateł mam sprawne, a to rozumiem, że też ma coś wspólnego z podciśnieniem. Tak czy inaczej od czego zacząć sprawdzanie centralnego zamka? Jak go "podłączyć" tak by móc szukać w czym jest problem? Czy jeśli go podłączę ale nie naprawię od razu to będzie to dla mnie oznaczać problemy z gaszeniem silnika i dodatkowo poziomowanie świateł przestanie działać? |
Autor: | Gajowy [ pn gru 28, 2009 9:44 pm ] |
Tytuł: | |
andrejko pisze: Chciałbym przywrócić centralny zamek do życia w swoim ogórku (teraz nie działają żadne drzwi, bo poprzedni właściciel go odłączył, bo mu "wariował").
Tak czy inaczej od czego zacząć sprawdzanie centralnego zamka? Jak go "podłączyć" tak by móc szukać w czym jest problem? Czy jeśli go podłączę ale nie naprawię od razu to będzie to dla mnie oznaczać problemy z gaszeniem silnika i dodatkowo poziomowanie świateł przestanie działać? co to znaczy wariował ?poczytaj posty jest ich dziesiąt, pamiętaj że zawsze możesz jednym ruchem rozłączyć przewody i zaślepić ale taki central na podciśnienie to niezły bajer ![]() |
Autor: | stivenh [ wt gru 29, 2009 11:41 am ] |
Tytuł: | |
fajnie psyka moj psykal dwa dni pozniej sie znowu z...bal ale jest za zimno i nie chce mi sie zagladac tam, czekam do wiosny. Jak mozna najlatwiej sprawdzic co jest dupniete..?? Ja robilem to metoda prob i bledow ale to troche jazda na okolo. Najpier proponuje przyjzec sie dobrze zlowniczkom, njalepiej je wykrecic i sprawdzic w domu. Pozniej laczeniom przewodow ale one przewaznie sa sprawne glownie problem tkwi w silowniczkach. |
Autor: | Gajowy [ wt gru 29, 2009 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
stivenh pisze: fajnie psyka moj psykal dwa dni pozniej sie znowu z...bal ale jest za zimno i nie chce mi sie zagladac tam, czekam do wiosny.
Jak mozna najlatwiej sprawdzic co jest dupniete..?? Ja robilem to metoda prob i bledow ale to troche jazda na okolo. Najpier proponuje przyjzec sie dobrze zlowniczkom, njalepiej je wykrecic i sprawdzic w domu. Pozniej laczeniom przewodow ale one przewaznie sa sprawne glownie problem tkwi w silowniczkach. plus trójniki i zaworki zwrotne |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |