MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wymiana przedniego dolnego wahacza a geometria zawieszenia https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44500 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | McCoy [ śr paź 28, 2009 10:30 am ] |
Tytuł: | Wymiana przedniego dolnego wahacza a geometria zawieszenia |
Witajcie! Muszę się zabrać za wymiane dolnego wahacza, w celu wyeliminowania jego wkładu w pochylenie auta i ujemny kąt pochylenia koła. Nie wiem jednak jaki będzie to miało wpływ na geometrię zawieszenia.Zamierzam tak czy inaczej zrobić pełną geometrię, ale chodzi głównie o to, czy wymiana wahacza spowoduje całkowitą utratę kątów wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia koła? Pzdr! |
Autor: | Janfocus [ śr paź 28, 2009 11:10 am ] |
Tytuł: | |
tak, bo tam są mimośrody regulacyjne... |
Autor: | McCoy [ śr paź 28, 2009 11:52 am ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: mimośrody regulacyjne...
Tak myślałem. Chodzi o tą śrubę umieszczoną pod miseczką sprężyny? Nie ma jakiegoś "domowego" sposobu na ustawienie, albo "zapamiętanie" tych parametrów? |
Autor: | Janfocus [ śr paź 28, 2009 2:26 pm ] |
Tytuł: | |
o tą która jest zawiasem dolnego wahacza (przy podłuznicy)... |
Autor: | kumbasy [ śr paź 28, 2009 5:38 pm ] |
Tytuł: | |
Warto tez wymienić "tuleję" mocującą drążek reakcyjny (pod miseczką sprężyny). Taka wymiana (lub tylko demontaż) wahacza spowoduje na pewno utratę kąta pochylenia koła, ale kąt wyprzedzenia zwrotnicy "powinien" pozostać... piszę "powinien" bo wymieniasz elementy układu zawieszenia a to zawsze ma wpływ. Pochylenie koła regulujesz śrubą mocującą wahacz do belki nadwozia a wyprzedzenie śrubą na przegubie drążka reakcyjnego, pod miseczka sprężyny masz tylko śrubę mocującą ów drążek do wahacza. Sprawdź czy nie masz wybitego przegubu drążka reakcyjnego bo będzie kłopot ustawić wyprzedzenie... Ale skoro piszesz, że będziesz robił pęłną geometrię to w czym rzecz? Montuj nowe części i hajda do diagnosty... |
Autor: | McCoy [ śr paź 28, 2009 5:54 pm ] |
Tytuł: | |
kumbasy pisze: Montuj nowe części i hajda do diagnosty...
Tak też zrobie ![]() Dzięki wielkie za pomoc! Pzdr! |
Autor: | McCoy [ pn lis 16, 2009 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
Witajcie ponownie! Smutnej historii ciąg dalszy - byłem na badaniu geometrii,które potwierdziło i unaoczniło konkretnymi wartościami ujemny kąt pochylenia koła. Dla lewej strony , tej problematycznej, jest kąt: -1'28''- czyli makabra . Dodatkowo diagnosta stwierdził,ze nie da się juz nic podregulować,bo regulacja jest juz w skrajnym położeniu. Mimośród jest w tej chwili maksymalnie wychylony na zewnątrz ( w stronę koła ). Spotkałem się z teorią, że jest dokładnie odwrotnie, czyli : mimośród do WEWNĄTRZ jest skrajnym położeniem wciągającym wahacz DO WEWNĄTRZ. Kto ma rację? ![]() Pytanie nr dwa: Jakie było ( mniej więcej ) dziewicze położenie mimośrodu w w123? Licze na jakieś rady. Pzdr! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |