MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:53 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob gru 19, 2009 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
Co moze byc powodem zbyt dlugiego grzania swiec?? Wymieniajac koncowki wtryskow sprawdzalem czy swiece grzeja, okazalo sie ze grzeja tylko ze po tym jak zgasnie kontorlka dopiero po 15 s. nagrzewaja sie do czerownosci i mozna urchomc silnik.
Jaki moze byc pwod??? Przez to nie moglem uruchomic auta przy ostatnim mrozie..:/


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 10:28 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Sam sobie w sumie, odpowiedziałeś. Jest zimno więc grzać trzeba dłużej, bez względu na to co pokazuje kontrolka. Pytanie tylko dlaczego kontrolka gaśnie wcześniej - nie znam zasady jej działania więc nie będę dywagował.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 1:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
A to dziwne ,według mojej wiedzy kontrolka powinna być sterowana przekaźniiem od świec .
Czyli jak przekaźnik podaje prąd to kontrolka świeci a jak zgaśnie to znaczy że przestał grzać Chyba ??

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 1:49 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 23, 2009 6:24 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Ja tam się nie znam, ale u mnie kontrolka gaśnie po kilku/ kilkunastu sekundach, a przekaźnik klika po około 40 sekundach.

_________________
W123 240D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 8:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
moze to wina przekaznika w sumie nie przeszkadzalo by mi to i nie mam nic przeciwko temu zeby rano dluzej w aucie posiedziec ale przez to ze nie kontorlaka nie dziala rowno ze swiecami o nie wiem kiedy swiece sa w pelni gotowe do grzania...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 10:48 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 23, 2009 6:24 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Gdzieś mi się obiło o uszy, że kontrolka może sobie świecić, albo zgasnąć; ważny jest klik przekaźnika i to po nim można stwierdzić, że świece są rozgrzane.

_________________
W123 240D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 10:57 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
kami.kadze pisze:
Gdzieś mi się obiło o uszy, że kontrolka może sobie świecić, albo zgasnąć; ważny jest klik przekaźnika i to po nim można stwierdzić, że świece są rozgrzane.


Jeżeli tak to ma działać to lepszym rozwiązaniem była 5 świeca na desce rożdzielczej ne wyobrażam sobie nasłuchiwania kiedy przekaźnik kliknie.
bez sensu to po co kontrolka ?

ale poczekajmy na wpis kogoś kto temat wyłuszczy fachowym językiem .

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 11:23 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Przekaźnik podaje prąd na świece przez jakieś 30sek, przynajmniej ten czarny pod maską(nie pamiętam jak było ze srebrnym). Słychać wyraźnie jak włącza się po przekręceniu stacyjki, kontrolka wam zgaśnie i dopiero po jakimś czasie słychać pyknięcie w przekaźniku ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 11:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 23, 2009 6:24 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Xytras pisze:
(...) kontrolka wam zgaśnie i dopiero po jakimś czasie słychać pyknięcie w przekaźniku ;)

Właśnie tak jest u mnie.

_________________
W123 240D '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 12:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Witam z tego co pamiętam a miałem 240d silniczek jeszcze na starych świecach łączonych szeregowo spiralkami.kontrolka gasła razem z kliknięciem przekaźnika świec może +- 2 sek..Na duże mrozy najlepszym sposobem na zapalenie autka jest podgrzanie świec 2 krotnie ponieważ ciepło jakie emituje świeca przy 10 czy 15 stopniowym mrozie rozprowadzane do okoła jej gniazda w głowicy również,a wiec tracimy jakiś jej procent ciepła ,dlatego jest najlepszym rozwiązaniem grzanie świec 2 razy. Warunek trzeba mieć zdrowe AKU,
Ja w jednym z samochodów miałem rozwiązanie mega zaje....fajne po prostu była zainstalowana grzałka w bloku w miejsce zaślepki na normalną wtyczkę do sieci był to oryginalny silnik 115 z oryginalną zabaweczką żekomo to była wersja na skandynawię.( 1 WARUNEK; trzeba było mieć blisko do prądu by się podłączyć) [zlosnik] ale urządzenie zdawało egzamin na 100000%silnik odpalał nawet przy- 35 o 4 rano.15 minutek bez meczenia akumulatora świeczki ledwie się zajarzyły i już gasły.a temp po zagrzaniu silnika ta grzałka w bloku osiągała jakieś 40 stopni na wskaźniku.Spotkałem się już z takimi grzałkami kilka razy gdzie były montowane do zwykłych Pasatów czy innych diesli, a morzna je było kupić choćby na allegro
    Grzałka podgrzewacz silnika PRZELOTOWA (numer 847750981)
nie umiem jeszcze wstawiać linków ale po wejściu na Allegro kliknij tylko te numerki i ci wyskoczy oferta,choć ja akurat miałem założoną prosto na blok silnika.Warto też przejżeć świeczki czy wszystkie grżeją jak trzeba,jeżeli masz nowe palcowe połączone każdy oddzielnie to mozez śmiało sprawdzać pojedynczo na AKU a jeżeli śą starego typu łączone spiralką musisz śprawdzać je albo na specjalnym prostowniku gdzie morzesz zejść na 3V lub wykręcić je wszystkie razem złożyc jeszcze raz je tak samo jak pierwotnie szły w głowicy i sprawdzić czy aby 1 z nich nie nastąpił koniec,bo wtedy morze ci fiksować podgrzewacz on ci będzię rozłączał świece szybko a w rezultacie one nie będą dostatecznie podgrzane a jeżeli jest to 4 cyl sprubuj zapalić na 2 czy 3 garach [zlosnik] niema szans będziesz go kręcił i kręcił aż sam sobie wykończysz baterię

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 1:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Dziś w nocy był taki mróz, że odpalił mi rano dopiero po dłuższym kręceniu. Wskazówka ciśnienia podnosiłą się powoli i jak doszła do 3ki to jeszcze musiałem rozrusznikiem z 5 sek wspomagać silnik choć już ropę palił:) Ale właśnie może mam złą technikę odpalania w mrozy. Odpalałem go od razu jak kontrolka grzania świec zgasła. Przy temperaturze powyżej zera odpala super z półobrotu. Może przy dużym mrozie trzeba poczekać jeszcze po zgaśnięciu kontrolki? Boję sie jednak, że może spalę świece:( Lepiej więc grzać 2-3 razy i przerywać jak tyko kontrolka zgaśnie czy czekać np 30 sekund po zgaśnięciu kontrolki? Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kto się na tym zna a nie tylko komu się coś wydaje proooszę:) Mogłbym sam poeksperymentować, ale tak jak mówię boję się czy długie grzanie nie uszkodzi świec... Aku mam zdrowy wiec zero problemu z tej strony:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 4:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
To jest zjawisko normalne, im zimniej, tym przekaźnik później wyłącza świece. U mnie w 124 grzeją też z dobre 15s. Po uruchomieniu silnika, świece znowu zaczynają grzać, nawet przez kilka minut., a nie jak wielu ludzi mysli, ze grzeja tylko kilka sek przed uruchomieniem silnika. Na czas krecenia rozrusznikiem, przekaźnik wyłącza świece.W silne mrozy nie zaszkodzi podgrzać ze dwa razy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 6:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
U mnie w 240D w normalnej temperaturze silnik palił idealnie, ale gdy temperatura spadła do ponad -10 zaczął się problem. Grzałem świece nawet i 3 razy (jedno grzanie trwało około 30 sek, następne już trochę mniej) i przekaźnik wyłączał się idealnie razem z gaśnięciem kontrolki.
Cóż z tego, skoro ostatecznie zaheblowałem aku na amen (wsadziłem potem nowy) a następnie zakręciłem na śmierć rozrusznik :((
Co się okazało? Dzień wcześniej pożyczyłem auto DOBREMU znajomemu, który... dolał do baku oleju KUJAWSKIEGO. Jeszcze w lato zrozumiałbym taką operację, ale w takiej temperaturze... no comment. Niech to będzie przestrogą dla wielu:

NIKOMU auta ani żony :))


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 7:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Mareczek, ja nawet nie daje nikomu poprowadzić, o pożyczeniu gwiazdy nie ma mowy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 20, 2009 7:55 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn maja 04, 2009 2:23 pm
Posty: 695
Lokalizacja: Tarnów
to jest normalne ze przekaznik grzeje dluzej niz swieci sie kontrolka.. czemu tak jest to nie wiem.. moze dlatego zeby nie przegrzac swiec ( dopieero od niedawna sa swiece z termikiem ). po zgasnieciu kontrolki przekaznik jeszcze swieci.. ja dlatego jak zgasnie kontrolka czekam jeszcze ok 5 sekund, nawet latem jak poczekam to auto dozlownie na dotkniecie kluczyka odpala! nieraz sie mnie na zlotach pytali co mam zrobione w aucie ze pali na dotyk a oni musza dluzej trzymac kluczyk.. to im mowilem po zgasnieciu kontrolki policzcie sobie powoli do 5 (najlepiej wsluchacjie sie w tykanie zegarka na desce ) i bedzie git :D

pozatym co do grzanie kilkukrotnego swiec... nie polecam!! starsze swiece (juz wyeksploatowane) nie majace termika zapobiegajacego przegrzaniu moga wam walnac od wielokrotnego grzania. - u mnie tak wlasnie 2 lata temu sie stalo... padly 2 naraz przez takie krecenie. Tak ze najlepiej tak jak pisze : przekrecic poczekac az zgasnie kontrolka, policzyc sobie do 5 ( teraz w ciezkie mrozy moze byc dluzej) i probowac odpalic, jak nie odpali to jeszcze raz zagrzac swiece poczekac i krecic, - szkoda akumulatora na krecenie dlugie - jak nie odpali prawie natychmiast to probowac jeszcze raz..

moj cale zycie w taki sposob pali od 1wszego razu!! chociaz od dwoch dni jak zalalalem swinskie paliwo musialem pokrecic 5 razy ;/ a akurat wczoraj rano mialem tylko -5 , wczesniej przy -12 -15 palil na dotyk, tak ze jutro musze dolac czegos lepszego ( a tak zachwalali Statol ON Gold)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl