MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lis 04, 2009 5:56 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 04, 2009 5:31 pm
Posty: 4
witam , jestem w posiadaniu MB 200 D z manualna skrzynia biegow od pewngo czasu samochod zaczol szarpac w trakcie jazdy dlatego mam pytanie co moze byc przyczyna z tego co wyczytalem na forum nie jest to sprzeglo ale najprawdopodobniej albo poduszki pod silnikem albo pompa wtryskowa stwierdzilem ze poduszki sa oberwane a gdy otworzy sie dekielek ol to pompa jest pusta jakiego oleju i ile tam trzeba wlac byl bym bardzo wdzeczny za jakies porady


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 1:54 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 04, 2009 5:31 pm
Posty: 4
Panowie nikt tego nie przerabial ???????


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 2:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Pompa nie jest pusta,olej w pompie sprawdza się bagnetem-miarką oleju silnika,pompa smarowana jest olejem silnikowym,czyli takim jaki masz w silniku.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 2:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Szarpanie raczej nie jest spowodowane ilościa oleju w pompi, skoro poduszki zerwane, masz odpowiedź.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 3:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
stanski61 pisze:
Pompa nie jest pusta,olej w pompie sprawdza się bagnetem-miarką oleju silnika,pompa smarowana jest olejem silnikowym,czyli takim jaki masz w silniku.



ZALEZY JAKA POMPA OBSŁUGOWA CZY BEZOBSLUGOWA! W PIERWSZYCH MOELACH TRZEBA BYLO ZALAC POMPE OLEJEM!

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 07, 2009 4:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Mototrampek ma własnie pompe obsługową, w której ma bagnecik do spr. oleju, a leje sie taki sam olej jak do silnika.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 9:22 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 04, 2009 5:31 pm
Posty: 4
wlasnie wymienilem poduszki pod silnikem ale szarpie dalej , sama pompa wtryskowa nie ma bagnetu do sprawdzania poziomu oleju ma na dole korek spustowy z ktorego po odkreceniu leje sie ropa .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 5:53 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Z tego, co wyczytałem w ksiązce obsługii, w starej pompie czerwony dekielek, jest z filtrem, a olej dolewa sie przez otwór kontrolny, na zdjęciu pokazany jest z boku pompy, obok pompki zasilającej. Przyczyna szarpania, moze byc niewłaściwa dawka paliwa, spowodowana zapchanymi filtrami, niewydolna pompka zasilajacą, albo też słabym cisnieniem pompy wtryskowej bądź niesprawnoscia wtryskiwaczy.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 7:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Wymień wszystkie filtry, paliwa , oleju i powietrza no i olej też. Jak to przy ruszaniu to sprzęgło.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 8:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
samochod zaczol szarpac w trakcie jazdy

W trakcie jazdy czy w trakcie zmieniania biegów?
Jeśli w trakcie jazdy, to sprawdź czy nie masz powietrza w paliwie.
Można dojrzeć bąbelki w przezroczystych przewodach wokół filtra paliwa.
Ja miałem dokładnie taką sytuację. Przytkany wylot paliwa z baku
i normalnie zaczynało brakować paliwa momentami.
Sprawdź filtr wstępny czy nie ubywa z niego paliwa.

A jeśli szarpie w czasie zmiany biegów, to szukaj przyczyny w układzie przeniesienia napędu.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 7:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sty 06, 2005 9:22 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Mi przerywal podczas jazdy. szczegolnie jak jechalem dosyc szybko-wymienilem filtr paiiwa i jest OK


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 3:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
Cytuj:
z ktorego po odkreceniu leje sie ropa .

Spod tego korka powinien sie lać TYLKO olej, jeśli masz tam ON to znaczy że któraś, bądź wszystkie sekcje w pompie leją do wewnątrz i masz niewystarczającą dawke paliwa podawaną do wtryskiwaczy...

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 10:45 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lis 04, 2009 5:31 pm
Posty: 4
sprzeglo wymienilem na nowe ale od razu przypuszczalem ze to nie sprzeglo , babelkow powietrza w przewodach nie widac , a szarpie tylko przy srednich obrotach czwarty bieg , zastanawia mnie ta pompa wtryskowa czy ona nie jest smarowana czasem olejem napedowym


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 23, 2009 6:34 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Pompy wtryskowe rzędowe w mercedesach są smarowane olejem silnikowym.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl