MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn lis 09, 2009 7:58 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Na wstępie chciałbym się przywitać jako "nowy" na forum. Chociaż z MB mam do czynienia nie po raz pierwszy a egzemplarz w123 znajduje się w naszej rodzinie od 2005 roku to oficjalnie właścicielem tejże jednostki jestem od wczoraj. Odkupiłem miśka od swojego taty. Model W123 300D z 1983r - skrzynia automat. Samochód ma dokładnie tyle samo lat co ja - czyli 26 ale jak na swój wiek trzyma się całkiem nieźle. Mechanicznie jest w super stanie. Motor klekocze jakby wczoraj opuścił fabrykę. Mimo to jest sporo rzeczy za które mam zamiar się zabrać żeby doprowadzić merca do stanu świetności. Plany są wielkie - zobaczymy co z nich wyjdzie [zlosnik]

Na początek proszę Was bardziej doświadczonych użytkowników MB o kilka porad:

1. Ponieważ przymierzam się do remontu blach-lak rozglądam się po sieci za częściami karoserii. Do wymiany mam na pewno progi zew. ( nie wiem jak wewnętrzne .. ), reperaturki drzwi przednich (zew i wew po obu stronach), reperaturki drzwi tylnych (chyba też zew i wew - okaże się jak ściągnę tapicerki) ... ponadto błotnik LP ma sporego "babola" na dole, jak również "babole" pojawiły się na łączeniu błotników tylnych i pasa tylnego... generalnie większa zabawa. Jakiej firmy polecacie blachy - słyszałem że Klokkerholm to dobry wybór... proszę o wypowiedź w tej sprawie.

2. Wczoraj pokonałem "beczką" trasę ponad 400 km bez żadnych problemów. Zauważyłem tylko jedną przypadłość i chciałem się dowiedzieć co to może być. Przy prędkości między 80-100 słyszę jakby wibrację spod spodu samochodu. Do 80 i powyżej 120 zjawisko nieobecne. Moja wstępna diagnoza to albo łożysko podpory wału albo łącznik gumowy wału i tylnego mostu. Czy opisane przeze mnie objawy mogą mieć źródło w zużyciu którejś z tych części ??

3. Poprzedni właściciel uszkodził uszczelkę drzwi kierowcy (czy istnieje jakiś zamiennik nowy ??) przeszukałem allegro i podobne serwisy ale nic nie znalazłem. Może ktoś wie gdzie to można dostać i za ile??

4. To samo pytanie odnośnie uszczelek zewnętrznych przy szybach. Wszystkie 4ry sztuki u mnie nadają się tylko do wymiany...

5. Niestety ząb czasu naruszył również moją deskę, kokpit... po stronie pasażera na podszybiu pojawiły się 3 pęknięcia o długości od 3 do 10 cm - czy da się coś z tym zrobić (jakiś wypełniacz) czy juz tylko wymiana ?? - proszę się nie śmiać jestem idealistą i każdy szczegół będę doprowadzał do perfekcji

Z góry bardzo dziękuje za odpowiedzi na powyższe pytania. Pewnie pojawi się ich jeszcze sporo do czasu jak zrobię wszystko na "zicher" - liczę więc na waszą pomoc w dzieleniu się widzą i cennymi doświadczeniami. :roll:


Na górę
Post: pn lis 09, 2009 11:16 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MariuszM pisze:
Na wstępie chciałbym się przywitać

Witamy!

MariuszM pisze:
W123 300D z 1983r - skrzynia automat.

Pięknie, zwłaszcza, że automat. Ale my tu lubimy szczegóły - kolor, tapicerka, kody wyposażenia itp.

MariuszM pisze:
1. Ponieważ przymierzam się do remontu blach-lak(...)

Oceń czy warto. Obyś nie podzielił losu wielu Twoich poprzedników, którzy na fali euforii rozebrali auta, a po kilku miesiącach i zderzeniu z rzeczywistością auta wystawili na sprzedaż lub odstawili na wieczne zapomnienie. Wkład włożony w 123 będzie niewspółmiernie większy, niż jej późniejsza wartość rynkowa = można jeszcze za rozsądne pieniądze kupić dobre 123.

MariuszM pisze:
2. Wczoraj pokonałem "beczką" trasę ponad 400 km (...) Przy prędkości między 80-100 słyszę jakby wibrację spod spodu samochodu.

Mam podobny objaw u siebie, bardzo delikatne wibracje w podanym przez Ciebie przedziale km/h. Za kilka dni powinienem mieć diagnozę specjalisty. Dam znać.

MariuszM pisze:
3. (...) (czy istnieje jakiś zamiennik nowy ??) przeszukałem allegro i podobne serwisy ale nic nie znalazłem. Może ktoś wie gdzie to można dostać i za ile??

4. To samo pytanie odnośnie uszczelek zewnętrznych przy szybach. Wszystkie 4ry sztuki u mnie nadają się tylko do wymiany...

Tylko nie kupuj tureckich zamienników. Nawet najbardziej zjechane oryginały będą lepsze. Są niemieckie zamienniki. Napisz do sebiego lub wejdź na www.zelazko.com.pl

MariuszM pisze:
5. Niestety ząb czasu naruszył również moją deskę, (...)

To niestety dość normalne, zwłaszcza przy niebieskich. Raczej się tego nie naprawi.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Post: wt lis 10, 2009 8:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Bukol pisze:
MariuszM pisze:
W123 300D z 1983r - skrzynia automat.

Pięknie, zwłaszcza, że automat. Ale my tu lubimy szczegóły - kolor, tapicerka, kody wyposażenia itp.


VIN WDB12313012303974
Model 300 D
Chassis 12313012303974
Engine 617912 12 153495
Transmission 722118 02 153731
Order 0 3 513 12506
Approx. year 1983
Lights HELLA
Cab 03799
Dealer Belgium (513)
Interior fabric date (054)
Paint
881 thistle green metallic (с 01.01.1979 по 31.12.1986, с 1994)
Options
420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

438 automatic (self-reeling) safety belts front left and right
safety belts, front, rear and central
elimination of rear safety belts

630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

656 Michelin tires (с 01.08.1965 по 31.10.1989)

Tapicerka jest cała w kolorze ciemnym kremowym, deska jest czarna i ma pasek drewno look przez środek. Przebieg 400 000 stuknął podczas przedwczorajszej trasy [zlosnik]. Auto było sprowadzone z Szwajcarii przez poprzedniego właściela. U nas jest już prawie 5 lat i ma całkiem dobrze...

Bukol pisze:
MariuszM pisze:
1. Ponieważ przymierzam się do remontu blach-lak(...)

Oceń czy warto. Obyś nie podzielił losu wielu Twoich poprzedników, którzy na fali euforii rozebrali auta, a po kilku miesiącach i zderzeniu z rzeczywistością auta wystawili na sprzedaż lub odstawili na wieczne zapomnienie. Wkład włożony w 123 będzie niewspółmiernie większy, niż jej późniejsza wartość rynkowa = można jeszcze za rozsądne pieniądze kupić dobre 123.


W sumie u nas nie jest najgorzej z tą blachą. z zewnątrz widać tylko purchle na rogach... nigdzie nie ma dziur ani przetarć ... no ale nie wiem co jest pod spodem. Wiem że ewentualny remont pochłonie sporo funduszy ale to nie jest takie ważne - pieniądze zawsze się znajdą - po to są żeby je zarabiać i wydawać [zlosnik]. A "beczki nie sprzedam" i tyle powinno wystarczyć. Nie zamierzam odrazu robić wielkich rewolucji. Narazie osfajam się z tym co jest i dokładnie planuje kolejność tego co mam do zrobienia.

Bukol pisze:
MariuszM pisze:
2. Wczoraj pokonałem "beczką" trasę ponad 400 km (...) Przy prędkości między 80-100 słyszę jakby wibrację spod spodu samochodu.

Mam podobny objaw u siebie, bardzo delikatne wibracje w podanym przez Ciebie przedziale km/h. Za kilka dni powinienem mieć diagnozę specjalisty. Dam znać.


Bardzo chętnie dowiem się co powie fachowiec...


Bukol pisze:
MariuszM pisze:
3. (...) (czy istnieje jakiś zamiennik nowy ??) przeszukałem allegro i podobne serwisy ale nic nie znalazłem. Może ktoś wie gdzie to można dostać i za ile??

4. To samo pytanie odnośnie uszczelek zewnętrznych przy szybach. Wszystkie 4ry sztuki u mnie nadają się tylko do wymiany...

Tylko nie kupuj tureckich zamienników. Nawet najbardziej zjechane oryginały będą lepsze. Są niemieckie zamienniki. Napisz do sebiego lub wejdź na www.zelazko.com.pl


OK. czyli pozostaje szperanie po lokalnych złomowcach w poszukiwaniu dawców [oczko] .. A o niemieckich zamieninikach coś wiadomo - jakiej są jakości w porównaniu do oryginałów i czy idzie to gdzieś kupić w PL ??

Bukol pisze:
MariuszM pisze:
5. Niestety ząb czasu naruszył również moją deskę, (...)

To niestety dość normalne, zwłaszcza przy niebieskich. Raczej się tego nie naprawi.


Wiem że są gdzieś rozsiane zakłady w Polsce specjalizujące się w tzw. "SMART REPAIR" przygotowujące samochody po leasingach i wypożyczalniach samochodów do dalszej odsprzedaży. Kiedyć czytałem ofertę takiej firmy i reklamowali się że naprawiają wszystkie plastiki w środku że nie ma śladu. Jak dowiem się coś więcej to napiszę.

pzdr MM

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)
MB W123 300D aut - '83


Na górę
Post: wt lis 10, 2009 11:28 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
MariuszM pisze:
OK. czyli pozostaje szperanie po lokalnych złomowcach w poszukiwaniu dawców [oczko] .. A o niemieckich zamieninikach coś wiadomo - jakiej są jakości w porównaniu do oryginałów i czy idzie to gdzieś kupić w PL ??

Podałem powyżej namiar. Niemieckie zamienniki są OK.

MariuszM pisze:
Wiem że są gdzieś rozsiane zakłady w Polsce specjalizujące się w tzw. "SMART REPAIR" przygotowujące samochody po leasingach i wypożyczalniach samochodów do dalszej odsprzedaży.

Są, ale moim zdaniem większość o działalności tego typu firm mówi Twój cytat (tłusty i czerwony).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 10, 2009 4:46 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Zdjęciami się jakimiś pochwalisz?

Wracając do wyposażenia z VIN, chyba nigdy do końca nie zrozumiem zamiarów ówczesnych kupujących.

Spora dopłata do lakieru mettalic, potem jeszcze droższy automat i... kompletnie nic więcej [zlosnikz].
Nawet tak oczywisty wypas dla III serii jak centralny zamek się nie pojawił (chyba, że całego VINu nie rozkodowało).

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 2:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Foty będą jak się pogoda trochę poprawi bo na razie to Ciągle deszcz i deszcz... VIN rozkodowało dobrze. Z wypasem w mojej "beczuni" raczej licho ale to się zmieni [zlosnik]

wzbogacać w bajery (zaznaczam że oryginalne z innych dawców) będę na późniejszym etapie prac. Najpierw planowany jest remont blachy zaraz po zimie ...

Czy może ktoś napisać jaka jest różnica miedzy blachami Klokkerholm a tymi wystawianymi na allegro ( chodzi o to czy faktycznie lepiej kupować te z od Klokkera?? )... zauważyłem spore rozbieżności cenowe np. jeżeli chodzi o progi zewnętrzne.. na allegro są w cenach od 79 - 150 za sztukę (no name) a u polskiego przedstawiciela Klokkercholm znalazłem tą samą część za 134,20

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)

MB W123 300D aut - '83


Ostatnio zmieniony śr lis 11, 2009 4:12 pm przez MariuszM, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 3:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
MariuszM pisze:
a u polskiego przedstawiciela Klokkercholm znalazłem tą samą część za 134,20


możesz mi dać jakieś namiary na tego przedstawiciela ?

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 3:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Zapraszam TUTAJ

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)

MB W123 300D aut - '83


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 11, 2009 4:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
wielkie dzięki, ale niestety do mojego modelu nic tam nie ma.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 6:48 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Dzisiaj pogoda trochę się postarała więc udało się obfocić na szybko moją 123-kę. Przedwczoraj dokonałem oględzin tarcz i zacisków przy okazji wymieniłem uszczelki przeciwkurzowe w jednym z nich i ubrałem Mesiowi nowe buty zimowe... Auto przedstawiam w pełnej okazałości wraz z jego niedoskonałościami z którymi już pomału rozpocząłem walkę ...

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Myślę że jest to dobry egzemplarz pod projekt renowacji :roll:

Pod koniec przyszłego tygodnia powinienem mieć trochę nowych fantów m.in. taki rarytas jak drewno na kokpit i tunel środkowy
[zlosnik] , poza tym uszczelki na parapety szyb wszystkich drzwi, cała deska (moja popękana w 3 miejscach) i rączka boczka pasażera bo jest jakaś czarna założona i mi nie pasuje do całości ;)

O blaszce też już myślę ale raczej zacznę zabawę z rudą dopiero po zimie ...

Opinie mile widziane pzdr MM

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)

MB W123 300D aut - '83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 3:30 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
To co widac na wierzchu to tylko wierzchołek góry lodowej, ale grunt, żebyś sie nie zniechecił.
Fotele sa z II serii?
Podoba mi się kolor i jasna tapicerka no i silniczek 300D.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 5:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn lis 09, 2009 7:33 pm
Posty: 31
Lokalizacja: Chrzanów
Co do foteli to kanapa tył i siedzonko pasażera są od nowości (beczka z 1983 roku to chyba już III seria ale mogę się mylić). Fotel kierowcy był podmieniony przez mojego ojca - niestety nie udało się znaleźć identycznego ale całkiem podobny z większą ilością skóry na boczkach siedziska i oparcia ...

Generalnie jestem przygotowany na różne niespodzianki które wyjdą przy blacharce ale na razie się tym nie przejmuję... na wiosnę będziem walczyć.

Dzisiaj rozebrałem całe wnętrze bagażnika i 4 godziny spędziłem z wiertarką i różnego rodzaju druciakami żeby doprowadzić go do względnego stanu [oczko] - nie jest źle najwięcej rudej było pod kołem zapasowym i na łączeniach pasa tylnego z błotnikami (tam gdzie widać purchle od zewnątrz). Ruda została wygoniona całość odtłuszczona i na razie zabezpieczona minią i czarna farbą ... zauważylem natomiast jedną niepokojącą rzecz. Wszystkie wykładziny są dosyć mocno zawilgnięte a na klapie kufra od wewnętrznej strony było sporo wody która się pewnie skropliła przez noc. Czy to już tak jest w tym aucie czy może trzeba szukać rozwiązania w przepuszczającej uszczelce ???

_________________
VW Golf III 1.8 GT - '94 -->sprzedany na cele remontowe MB :)

MB W123 300D aut - '83


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 6:20 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Uszczelki szyb to słaba strona W123. Jeżeli uszczelka jest w dobrym stanie, a po wyjęciu szyby okaże się, że jest jeszcze podszybie możesz zastosować specjalna masę uszczelniającą, np. bolla (tylko nie silikon!!), a na to założyć szybę wraz z uszczelką.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 7:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
darus pisze:
Uszczelki szyb to słaba strona W123.


No faktycznie. Żeby guma wystawiona na słońce i mróz na zmianę parciała po 30 latach to jest skandal.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 7:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
(me: how) pisze:
darus pisze:
Uszczelki szyb to słaba strona W123.


No faktycznie. Żeby guma wystawiona na słońce i mróz na zmianę parciała po 30 latach to jest skandal.


[hehe] dobre [hehe] [ok]

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl