MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
biegi nawiewu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44786 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Friends call me misha [ śr lis 11, 2009 8:49 pm ] |
Tytuł: | biegi nawiewu |
cześć jak kupowałem swoje w123 to działał 1 i 3 bieg nawiewu. dziś działa tylko 3. coś sie widać rozłączyło, bo ten 1 bieg ostatnio raz działał raz nie, potem coraz częściej nie działał. jak się do tego dobrać? co się mogło zepsuć? help! |
Autor: | Blazey [ śr lis 11, 2009 9:29 pm ] |
Tytuł: | |
Wyłącznik, rezystory silnika nawiewu. |
Autor: | Friends call me misha [ śr lis 11, 2009 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
a dokładniej? co musze rozebrać aby to wymienić/naprawić? |
Autor: | Blazey [ śr lis 11, 2009 11:19 pm ] |
Tytuł: | |
Z tego, co pamiętam, to chyba trzeba będzie ściągnąć deskę, żeby się dostać do rezystorów. Są od góry nagrzewnicy w kanale powietrznym. |
Autor: | Friends call me misha [ śr lis 11, 2009 11:33 pm ] |
Tytuł: | |
deske? a po demontażu środkowegu tunelu nie da się tam dostać? |
Autor: | Blazey [ śr lis 11, 2009 11:38 pm ] |
Tytuł: | |
Rezystory są od góry. Więc jeśli masz wystarczająco długą i giętką rękę, to, czemu nie... |
Autor: | Friends call me misha [ śr lis 11, 2009 11:42 pm ] |
Tytuł: | |
ok rozumiem... więc jak możesz kolego to powiedz mi co po kolei powinienem zdemontować i w jaki sposób- deski i tunelu jeszcze nie odkręcałem bo nie bylo powodu. |
Autor: | Blazey [ śr lis 11, 2009 11:48 pm ] |
Tytuł: | |
Ja ściągałem kierownicę, zespolony, osłonę kolumny, zegary. Sama decha jest na pięciu śrubach: dwie pod maskownicami głośników, dwie po bokach, jedna na wsporniku obok schowka. Ale zanim zaczniesz się dokopywać, to sprawdź najpierw samo sterowanie i pracę silnika nawiewu. |
Autor: | Friends call me misha [ czw lis 12, 2009 12:10 am ] |
Tytuł: | |
czyli? jeśli można dokąłdniej? co wyjąć na co spojrzeć>? |
Autor: | kielbik [ czw lis 12, 2009 12:25 am ] |
Tytuł: | |
Ej, powoli! Zanim rozbebeszysz pol auta zajrzyj najpierw do wlacznika wentalatora. Najprawdopodobniej zasniedzialy po prostu styki (objawy na to wskazuja). |
Autor: | Friends call me misha [ czw lis 12, 2009 12:32 am ] |
Tytuł: | |
tak myśalem, że coś mniejszego... czyli jak? gałeczke zdjąć? prosze opisac mi jak debilowi żebym wszysko miał jak na widelcu.. |
Autor: | Blazey [ czw lis 12, 2009 7:32 pm ] |
Tytuł: | |
Ściągasz gałki, luzujesz nakrętki kluczem nasadowym (głębokim) 24 i panel powinien zejść. Nie pamiętam w tej chwili, czy tam jeszcze od dołu są dwie małe śrubki (bo w 126 są). Ściągasz panel przedni, masz dostęp do wyłącznika i kostki na nim. Ciasno i trzeba uważać, by czegoś nie połamać - ale nawet jak pęknie ci lub już jest pęknięta (częsty przypadek), to się nie martw, bo po założeniu i skręcenia panela, wszystko się dobrze trzyma. Do wyłącznika idą dwie kostki - wentylator, oświetlenie lub jedna zespolona (też już dokładnie nie pamiętam, bo boczne oświetlenia są na pewno osobno) i jedna linka, odpinasz, przesuwasz wyłącznik w wycięciu, wyciągasz od tyłu. W sumie to dobrze jest zdjąć prawy boczek. Od razu będziesz mieć dostęp do wentylatora. Po odpięciu kostki zasilania wentylatora (4 piny - zasilanie i 3 odbiory), możesz kawałkiem drutu zwierać piny i sprawdzić, czy to wyłącznik szwankuje. |
Autor: | Friends call me misha [ czw lis 12, 2009 8:29 pm ] |
Tytuł: | |
dzięki wielkie, jutro spróbuje. |
Autor: | kielbik [ pt lis 13, 2009 8:11 pm ] |
Tytuł: | |
Galki, jezeli nie byly dotad sicagane to beda mocno siedziec. Trzeba je zlapac kleszczami przez szmate (zeby ich nie pokaleczyc) i mocno pociagnac. Ponadto przed zdjeciem samego panelu trzeba zdjac suwak/suwaki rozdzialu powietrza (tez lubia mocno siedziec). |
Autor: | Blazey [ pt lis 13, 2009 9:27 pm ] |
Tytuł: | |
Jak suwaki mocno siedzą, to podważyć...widelcem. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |