MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
zmiana tematu: W123 VIN niezgodny z EPC - Proszę o pomoc! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44858 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | brajtas [ sob lis 14, 2009 3:47 pm ] |
Tytuł: | zmiana tematu: W123 VIN niezgodny z EPC - Proszę o pomoc! |
Witam szanownych kolegów, nie jestem nowy na tym forum ale z racji tego, że w ubiegłym roku przesiadłem się z osobówki na busa (zresztą też gwiazdę, bo kto choć raz "się zarazi" pozostanie "skażony" do końca życia) dłuższy czas nie odwiedzałem tego forum. Ostatnimi czasy mocno zapragnełem 6-ciu cylindrów i nie dawno stałem się właścicielem W123 250 z 1981roku. Niestety mam problemy z uruchamianiem silnika, wprawdzie po zakupie autem przyjechałem do domu (prawie 180km) ale z kłopotami. Sprawdziłem już wszystko co ma wpływ na uruchamianie i samą pracę silnika (gaźnik - zastosowałem zestaw naprawczy, czyszczenie + regulacja wszystkich nastawów, włącznie z poziomem paliwa co nie jest łatwe), nowy palec kopułka i świece (auto bez LPG) co do zapłonu - tu jest problem auto wogóle nie chce zapalić przy ustawieniu kąta wyprzedzenia zapłonu zgodnym z danymi producenta tj. 8stopni (statycznie) zapala tylko przy 30stopniach (a przecież 34stopnie to maks. podawany jako dynamiczne wyprzedzenie bo przy 4500 rpm). Jak mi się uda silnik uruchomić nie ma mocy (wrzucenie biegu "D" powoduje zgaśnięcie silnika, przekręcenie kierownicy w skrajne położenie potrafi zgasić silnik). Opisałem to wszystko po to by uprzedzić pytania kolegów dotyczące ww. czynności, przejdę teraz do sedna (jak w temacie). Postanowiłem sprawdzić, czy aby poprzednik nie narozrabiał coś w ustawieniu rozrządu bo zauważyłem, że w silniku jest nowa uszczelka pod głowicą, aparat zapłonowy był źle włożony (maksymalnie przekręcony w prawo tak, że kostka od tego zielonego przewodu do modułu "siedziała" na fajce pierwszej świecy co uniemożliwiało jej wyjęcie nie mówiąc już o wykręceniu świecy. Problem więc dotyczy ustawienia rozrządu. Przy ustawieniu wału korbowego w pozycji znak (bolec) nad 00 (ZZ) na kole zębatym wałku rozrządu znak nie pokrywa się idealnie ze znakiem na podporze jest kilka milimetrów przed tym znakiem, ale jak zgram te znaki dalej obracając wałem (w prawo) to mijam punkt 00 o jakieś 8stopni. Pomyślałem sobie, że rozrząd podczas składania głowicy został przestawiony o jeden ząb, ale jak go przestawiam na kole zębatym rozrządu to mam taką samą sytuację jak wcześniej tyle, tylko że jeśli znak na kole rozrządu pokrywa się ze znakiem na podporze to wał stoi 8stopni przed 00 (ZZ). Mam wrażenie, że rozrząd jest przesytawiony patrząc na koło zębate wałka rozrządu o pół zęba, porównując wielkość obu kół, tego na wałku rozrządu i tego na wale korbowym to ich stosunek jest 2 do 1 (górne kręci się dwa razy wolniej pod dolnego czyli "jeden" ząb u góry to "dwa" na dole, "pół" u góry to "jeden" na dole) Pytanie do szanownych kolegów: 1) czy z opisanej sytuacji można wnioskować, że rozrząd został przestawiony? a jeśli tak, 2) to gdzie został przestawiony? czy jest różnica w przestawieniu o jeden ząb na zębatce wałka rozrządu a przestawienie o jeden ząb na zębatce na wale korbowym? (bo nie jestem pewien czy jest) 3) jak go dobrze ustawić , czy muszę zdejmowaqć miskę, żeby to zrobić ? 4) a może te 8 stopni to efekt rozciągnięcia się łańcucha? Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam |
Autor: | hruścik [ sob lis 14, 2009 8:20 pm ] |
Tytuł: | |
Obstawiam pkt. nr.4 W M102 rozciągnięcie łańcucha pow 5 stopni kwalifikuje go do wymiany.A przecież zużywa się nie tylko sam łańcuch. |
Autor: | brajtas [ ndz lis 15, 2009 12:20 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za "głos" w mojej sprawie. Zastanawiam się czy w takim razie te 8 stopni ma na pracę silnika aż taki wpływ, że silnik tak trudno uruchomić ? a jak już się uda to mocy z tych 6-ciu cylindrów może tyle co z dwóch, silnik pracuje jak diesel (słychać mocny stuk ale to chyba bardziej dźwięk detonacji mieszanki z tak wczesnym zapłonem tzw. spalanie stukowe niż stuk mechaniczny), auto nie kopci z rury wydechowej ale dość mocno dmucha z odmy. Biorę pod uwagę jeszcze jedną przyczynę tych problemów z uruchomieniem silnika i brakiem mocy - brak ciśnienia sprężania ale z racji tego, że taka diagnoza oznacza remont silnika, pozostawiam ją na zakończenie a właściwie na "za chwilę" bo czekam na ciśnieniomierz, który zakupiłem na allegro. <br>Dodano po 15 godzinach. 17 minutach.:<br> a może ktoś pomoże i podrzuci schemat lub rysunek jak należy ustawić prawidowo znaki przy skadaniu rozrządu? <br>Dodano po 5 minutach.:<br> choćby tak jak w M111: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rozrz%B1du <br>Dodano po 9 minutach.:<br> czy może bardziej tak jak w przypadku M130 opisanym tutaj: http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... rozrz%B1du chodzi o położenie wału: 1) ma być w 00 (ZZ 1-go cylindra) czy 2) 8stopni przed 00 czy może 3) 8 stopni za 00 ? (jak w M111 - przy czym tam jest 20) |
Autor: | bmw [ ndz lis 15, 2009 4:49 pm ] |
Tytuł: | |
Ustaw poprawny luz zaworowy,u mnie znak na kole nie pokrywał się idealnie z znakiem na wałku rozrządu i silnik miał normalną moc.Z zapalaniem miałem kłopoty przez gaźnik.Zmierz koniecznie kompresje mam miernik i nie mieszkamy od siebie daleko. |
Autor: | brajtas [ pn lis 16, 2009 10:02 am ] |
Tytuł: | |
dzięki bmw, odpowiedź na pryw... |
Autor: | brajtas [ wt lis 17, 2009 9:00 am ] |
Tytuł: | |
![]() |
Autor: | bmw [ śr lis 18, 2009 10:44 am ] |
Tytuł: | |
Dziś będę to zobaczymy mam zdjęcia mojego m123 i tam powinniśmy zaobserwować jak ma być.Może się uda dojść do ładu z tym M123. |
Autor: | brajtas [ śr lis 18, 2009 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
no i jest prawdopodobna przyczyna problemów z rozruchem (tak uważam) bo ciśnienie sprężania wygląda nastąpująco: 1 - 8 bar, 2- 9,9 bar, 3- 8 bar, 4- 8,9 bar 5- 9,8 bar, 6- 10,5 bar. mogę prosić o opinie? |
Autor: | brajtas [ pn sie 23, 2010 2:41 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu w M123, problemy z rozruchem - POMOC |
Witam ponownie moich Szanownych Kolegów z forum, minęło trochę czasu i wracam do tematu mojego M123.921 (jestem w trakcie "remontu" a ściślej mówiąc składania jednego silnika z dwóch ale "nie co mniej sprawnych" ![]() Znów proszę Was o pomoc, tym razem w zdobyciu uszczelki pod gaźnik Solex 4a1 (między przekładkę bakielitową, kolektor a gaźnik przychodzą 2 (szt.) takiej samej uszczelki papierowej - oznaczenie MB części (wg. nieco starego EPC więc nie wiem czy numer jeszcze aktualny) to: A 123 071 04 80 w oryginale jest do zdobycia ale cena powala 190PLN !!! ![]() |
Autor: | brajtas [ pn sie 23, 2010 3:16 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu w M123, problemy z rozruchem - POMOC |
oczywiście w sklepie ETER-MOT, jest taka uszczeleczka (http://www.eter-mot.com/default.asp?kat ... top_sklepu) tylko, że w zestawie naprawczym za 170zł i nie mam pewności czy akurat są tam 2 szt. (ale nie jest źle bo wynika z tego, że ktoś to jeszcze robi ![]() ![]() |
Autor: | mark2222 [ pn sie 23, 2010 3:28 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu w M123, problemy z rozruchem - POMOC |
Witam kup materiał na uszczelkę np. ELRINGA są dostępne odpowiednie do różnego rodzaju uszczelnień, tylko są różnej grubości, trzeba sprawdzić jakie grube są stare, trochę samozaparcia i dorobisz sam nowe uszczelki. O ile się nic nie zmieniło to za 50 zł był arkusz 100cm na 50cm czyli takich uszczelek spokojnie ze 20 zrobi ![]() Pozdrawiam |
Autor: | Jawu [ pn sie 23, 2010 3:47 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu w M123, problemy z rozruchem - POMOC |
Regeneracja Gażników, tel. 61-8133701. Ma urządzenia do wycinania uszczelek. Myślę, że będzie tanio. |
Autor: | brajtas [ wt sie 24, 2010 8:08 am ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu w M123, problemy z rozruchem - POMOC |
Dzięki Jawu, dzisiaj tam zadzwonię, możliwość własnoręcznego dorobienia takiej uszczelki też brałem pod uwagę (po odrysowaniu jej kształtu na podstawie kształtu przekładki bakielitowej) ale takie rozwiązanie zostawiam raczej jako ostateczność. Dzięki za pomoc.... |
Autor: | brajtas [ wt sie 24, 2010 2:12 pm ] |
Tytuł: | Re: ustawienie rozrządu w M123, problemy z rozruchem - POMOC |
Dzisiaj udało mi się dodzwonić do sklepu ETER-MOT i już mam wiedze, że tym u nich dostępnym zestawie naprawczym jest taka uszczeleczka jaką potrzebuje, niestety tylko jedna, więc taki zestaw mnie nie "ratuje" ale dodzwoniłem się do warsztatu, do którego telefon dostałem od kolegi Jawu gdzie regenerują gaźniki i jest szansa, że takie uszczelki zrobią dla mnie, mają takową na wzór i poprostu z niej odrysowują i wycinają. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |