MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 15, 2009 12:58 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 15, 2009 12:50 pm
Posty: 7
Witam. Wczoraj zdarzyło mi się coś dziwnego. Odpaliłem Merca (200D) r.81, włączyłem światełka, nawiew, ogrzewanie tylnej szybki, przejechałem z 200m i nagle...... sru... wszystkie odbiorniki prądu zgasły. Czyli nic co na prąd nie działało. Zaczynając od świateł a kończąc na CD. Silnik pracował dalej bez zarzutu i świeciła się kontrolka ładowania. Po zgaszeniu silnika nie świeciło się już nic. Jakieś pomysły? Z górki dziękuję.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 1:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Stacyjka? Główne zasilanie?
Auto w ogóle reaguje na kluczyk? Rozrusznik kręci? Zasilanie do stacyjki dochodzi?
Bo na razie, z tak opisanym problemem i tak obficie podanymi informacjami, udaj się tu:
www.wrozenie_za_darmoche.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 1:03 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Spadła i nie odpalił już???
Pewnie masę gdzieś straciłeś ewentualnie klema spadła któraś.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 1:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 04, 2009 5:25 pm
Posty: 84
Lokalizacja: mazowieckie
Prawdopodobnie straciłeś połączenie akumulatora z masą. Mógł oberwać się kabel "-" od karoserii.

_________________
Kiedy jadę Starem 200 wszystkie laski piszczą w mieście :)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 1:04 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 15, 2009 12:50 pm
Posty: 7
Rozrusznik nie kręci. Stacyjka nie zaświeca kontrolek. Nie działają światła, radio - nic nie działa..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 2:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
miałem to samo, kabel od aku mi się oderwał (ugnił ze starośći) samochód pracował dojechałem do domu zgasiłem i już nie odpalił, sprawdził bym najpierw kable do aku, później alternator czy ładuje aku no i aku też bym sprawdził

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Rochu. Sprawdź te przewody od akumulatora, ale jeśli kontrolka od alternatora zaświeciła, to znaczy, że prąd gdzieś jest, bo przy całkowitym odłączeniu nie powinna zaświecić. Bo skąd drugi biegun i zamknięcie obwodu? Sprawdź też zasilanie głównego przewodu zasilającego stacyjkę. To chyba to złącze na prawym nadkolu (jeśli mnie pamięć nie myli). Ale w czasie pracy silnika, nawet zanik akumulatora nie powinien powstrzymać pracy alternatora, choć praca bez akumulatora jest bardzo dla niego niebezpieczna. I powinny być światła i reszta.
Jeśli okaże się, ze to przewody zasilające, to możesz zastąpić je przewodami od spawarki. Są elastyczne i dobrze się układają.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 15, 2009 6:00 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 15, 2009 12:50 pm
Posty: 7
Ok. Będę działał w temacie . Zobaczymy///


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 3:22 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz lis 15, 2009 12:50 pm
Posty: 7
Kłopociki cd. ... Ok. więc wymieniłem przewód masowy i .... nic. Wydaje się że prąd wychodzi z akumulatora dochodzi do rozrusznika, kostek na lewym nadkolu, nawet do wiązek pod deską rozdzielczą i tam w plątaninie przewodów gdzieś znika...... Może to ma coś wspólnego z alarmem... ale czy wtedy nie było by świateł? HELP


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 5:01 pm 
Offline
nowy
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 09, 2006 10:45 am
Posty: 9
Lokalizacja: Warszawa
hej,
musisz dokładnie oczyścić połączenie kabelka masy z (-) akumulatora, czyli klemę z jednej strony, a z drugiej śrubę mocującą go do karoserii nad prawym nadkolem. Oczyść też klemę na plusie. Papierem ściernym.

Mi dwa razy się już zdarzyło, że prąd znikał całkowicie np po włączeniu radia (bez włączonego motoru), lub przy włączaniu rozrusznika. "cyk" i ciemność... Winowajcą było zanieczyszczone mocowanie masy...

Jeśli to nie pomoze, musisz schodzić głębiej i głębiej zaczynając od masy na rozruszniku. moze to wlasnie tam jest winowajca, skoro na włączonym motorze prądu nadal nie było?

powodzenia

_________________
ex MB W123 300D 1983


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 6:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Robisz sobie bardzo skomplikowane urządzenie, a mianowicie bierzesz żarówkę, dwa kawałki przewodów i robisz sobie próbnik. I szukasz. Na początek jeden przewód do plusa, a drugim, metodą Macajewa: masa silnika, masa karoserii.... Jak jest dobrze, to jeden przewód da masy, a drugim szukasz plusa: zacisk rozrusznika, alternatora, stacyjka... Znajdzie się ten prąd w końcu...
Żarówkę weź większą, nawet H4, by jakiś prąd przez nią popłynął. Bo czasem jest tak, że pod małym obciążeniem problemu nie zauważysz i żaróweczka w probówce ci się zapali, a problem występuje przy większym prądzie.
Rób też bypassy - jak masz podejrzany przewód, to puść obok niego na próbę drugi. Ram miałem taki przypadek, że dzięki dziurce wielkości nakłucia od igły, w zielony proszek zamienił się ponad centymetr przewodu pod izolacją.
I pomaga szarpanie i zginanie przewodów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 8:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
parowoziarz pisze:
zaczynając od masy na rozruszniku


od kiedy to masa jest na rozruszniku ? bo nie od dzisiaj wiem że to napięcie plusowe idzie tam a masa jest na karoserii....

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
KarolS1988 pisze:
parowoziarz pisze:
zaczynając od masy na rozruszniku


od kiedy to masa jest na rozruszniku ? bo nie od dzisiaj wiem że to napięcie plusowe idzie tam a masa jest na karoserii....



dokladnie kadlub silnika oraz skryni zlacone masa z karoseria,

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 8:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 06, 2009 8:03 pm
Posty: 2213
Lokalizacja: Wielkopolska (Zduny)
Diablo991 pisze:
KarolS1988 pisze:
parowoziarz pisze:
zaczynając od masy na rozruszniku


od kiedy to masa jest na rozruszniku ? bo nie od dzisiaj wiem że to napięcie plusowe idzie tam a masa jest na karoserii....



dokladnie kadlub silnika oraz skryni zlacone masa z karoseria,


no o to chodziło, ale chodziło mi głównie o to że nie jest to na rozruszniku.

_________________
Tatowóz: w163 2,7CDI
Moje:2xw115,w114 230.6, 5xw108 w186 300C A124
Sprzedam!! :
w108 280SE 3.5 manual oraz masa części do 108


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 9:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
W sprawnym aucie masa jest ZAWSZE na rozruszniku. Tak, jak na każdym metalowym elemencie połączonym galwanicznie z karoserią, która to jest połączona z zaciskiem ujemnym akumulatora. I jak wszystko jest w porządku, to masa ma rozruszniku jest. Bo zdarza się tak, że ukikła się linka łącząca silnik nadwoziem i wtedy masa na nim i na rozruszniku znika. Albo, co gorsza dociera do silnika jakimiś linkami lub delikatnymi elementami, co w momencie rozruchu może doprowadzić do pożaru - duży prąd płynie sobie tymi cienkimi "dróżkami" i potrafi rozgrzać je do czerwoności.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl