MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
i stało się LPG na pokładzie.... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=44991 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | georem [ sob lis 21, 2009 2:23 pm ] |
Tytuł: | i stało się LPG na pokładzie.... |
Z racji ogólnoświatowego kryzysu stało się, LPG z M102 w kombicy. Jestem zadowolony z montażu, przypilnowałem i wydaje mi się że opłacało się. Najważniejsze to butla w kole, zbiornik 600/200 pojemnosci 43l brutto, wchodzi jakieś 38 litrów. Reduktor BRC 100kW, wlew we wlewie, reszta chyba standartowo. Cena kompletu 1600zł. Zbiornik wpasował się idealnie, pokrywa się zamyka, dostęp do śrub lampy pozostał. Pierwsze tankowanie wynosi 11l LPG. Zatankowalem też zbiornik paliwa do pełna żeby stwierdzić ile faktycznie PB wciąga przy okazji odpalania, rozgrzewania i gaszenia auta. Wyliczone oszczędności szacuję tymczasem na 400-500zł/miesiąc. Kilka fotek z telefonu: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Przyznam że jest mi ciut ![]() |
Autor: | _me: how_ [ sob lis 21, 2009 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
Gdyby mi palił normalnie, czyli 13 benzyny, to pewnie bym się też sztachnął gazem, ale Tobie zawsze M102 palił 8-9. ![]() ![]() |
Autor: | georem [ sob lis 21, 2009 5:58 pm ] |
Tytuł: | |
(me: how) pisze: Gdyby mi palił normalnie, czyli 13 benzyny, to pewnie bym się też sztachnął gazem, ale Tobie zawsze M102 palił 8-9.
![]() ![]() Więc dziś byłem tankować po raz drugi, spalanie 10,4l. Z praktyki wynika, że robię spokojnie 3000km/miesiąc. Wyliczenia: 9l PB x 4,29 zł = 39 zł 10,5 LPG x 2,05 = 22 zł doliczam 3zł na paliwo, bo wychodzi mniej niż litr na 100km. Róznica 14zł na każde 100km czyli dobre 400zł oszczędnosci na każdy miesiąc - niestety ![]() A może coś takiego + sekwencja ![]() ![]() Tu jeszcze kilka zdjęć: SWAPY |
Autor: | _me: how_ [ sob lis 21, 2009 6:16 pm ] |
Tytuł: | |
georem pisze: Z praktyki wynika, że robię spokojnie 3000km/miesiąc.
Wyliczenia: 9l PB x 4,29 zł = 39 zł 10,5 LPG x 2,05 = 22 zł doliczam 3zł na paliwo, bo wychodzi mniej niż litr na 100km. Teoretisznie, matematisznie tak. Ale wiesz dobrze, że opłacalność to nie tylko te liczby. Niemniej jednak życzę powodzenia i dobrych polsko-rosyjskich stosunków. PS: Ale na najładniejsze kombi w PL to chyba nie masz jednak szans. Kazda zlotowa komisja ciie odwali za te dziury w nadkolu, choćbyś je zacynował :p |
Autor: | bmw [ sob lis 21, 2009 8:00 pm ] |
Tytuł: | |
Zwykła kuchenka ![]() ![]() |
Autor: | georem [ sob lis 21, 2009 9:12 pm ] |
Tytuł: | |
bmw pisze: Zwykła kuchenka
![]() ![]() Zwykłą bo niby jaką zamontować w aucie z mechanicznym wtryskiem i bez sondy lambda? Łatwiej tu wsadzić 320E/M104 i sekwencję niż kobinować z wirtualnymi sekwencjami. Co do strzałów to rozumiem że masz lepsze doświadczenie odemnie (to mój 5 Mercedes z LPG II generacji), ja jakoś się nie boję, a jeżeli uważasz, że oszczędność 500zł miesięcznie to pikuś to ja Cię rozumiem bo sam 3 lata wytrzymałem na samym PB. Wydałem na paliwo przez ten okres jakieś 30.000zł i liczę teraz na realną oszczędność 4000-5000zł rocznie. Wywalenie LPG i naprawa tych 5-ciu wywierconych otworów w aucie to groszowa sprawa i zawsze mogę wrócić do oryginału. Jestem dobrej myśli i nie przeczę, że sumienie mnie przez 2 tygodnie męczyło przed montażem. |
Autor: | sebi [ sob lis 21, 2009 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
Raz próbowałem z W114 230 i nigdy więcej ........... A ze 123 z dziwnym silnikiem no to wolę nie !! |
Autor: | bmw [ ndz lis 22, 2009 7:33 am ] |
Tytuł: | |
źle mnie zrozumiałeś,chodzi o to by wywalić mechaniczny wtrysk i w jego miejsce zamontować wtrysk benzyny elektroniczny np. z forda jak to ktoś z drugiego forum już zrobił.I do tego zamontować sekwencję.Rozumiem oszczędności wynikające z lpg sam miałem lpg ale w bmw bo już było jak je kupiłem i też niestety II gen. i czasami niby wszystko pięknie a strzelić raz do roku strzelało i dla tego też II gen. nie zamontuje nigdy więcej. |
Autor: | Janfocus [ ndz lis 22, 2009 12:19 pm ] |
Tytuł: | |
Wszystko fajnie, no może poza tymi śrubami w nadkolu, które podejrzewam po zimie zmienią nieco stan -ale to akurat mało istotne. A czy Panowie gaz-mistrzowie założyli jakieś zabezpieczenie anty bum? Tak prawdę mówiąc po moich doświadczeniach z palnikami w filtrze powietrza to uważam że to zbrodnia bo ilość gazu jaka się znajduje w całym dolocie przy bum rozwala wszystko co się da... Ja mam palnik pod rozdzielaczem zaraz nad przepustnicą... |
Autor: | georem [ ndz lis 22, 2009 10:08 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Wszystko fajnie, no może poza tymi śrubami w nadkolu, które podejrzewam po zimie zmienią nieco stan -ale to akurat mało istotne. A czy Panowie gaz-mistrzowie założyli jakieś zabezpieczenie anty bum? Tak prawdę mówiąc po moich doświadczeniach z palnikami w filtrze powietrza to uważam że to zbrodnia bo ilość gazu jaka się znajduje w całym dolocie przy bum rozwala wszystko co się da... Ja mam palnik pod rozdzielaczem zaraz nad przepustnicą...
Widzę że Was poruszyłem, postaram się troszkę uspokić. Zdjęcia robiłem w czasie montażu, śruby zostały zabezpieczone i zakonserwowane na końcu prac. Zadnych zabeapieczeń - wynalazków Panowie nie montowali bo tak jak pisałem miałem już 5 zagazowanych Mercedesów (silniki 2xM102, M103, M110, M117) i wszystkie przeżyły LPG, a zrobiłem w sumie nimi jakieś 200kkm. Jest kilka prostych podstawowych zasad przy użytkowaniu auta z gazem, mogę się nimi podzielić: - szczelny układ dolotowy, - sprawny układ WN, przewody bez przebić, kopułka bez przebić, świece wymieniamy co 10-15kkm, powyżej tych przebiegów na jednym komplecie strzał jest gwarantowany, dlatego świece ja wymieniam razem z olejem, - trzeba zadbać o filtr powetrza i pilnować składu mieszanki, czyli kontrole na analizatorze spalin, Takie dbanie o auto pozwala na jazdę bez stresu i strzałów przez wiele wiele kilometrów... ![]() P.S. wolałbym żebyście trzymali kciuki niż krakali ![]() |
Autor: | Romlas [ pt lis 27, 2009 12:51 pm ] |
Tytuł: | |
a moje 230ce też bzyka na gaziku jak pszczoła, splanie ok10 l jak jeżdze do 100km/h a jak szybciej to ile chce tyle pali, od marca jakieś 13.000 i zero problemów |
Autor: | georem [ pt lis 27, 2009 11:54 pm ] |
Tytuł: | |
Więc, 10 dni z LPG, przebieg 1300km spalanie LPG 10,4-10,6/100km, PB jeszcze nie wiem, wskazówka ciut się ruszyła, myślę że tak przy 5000km zatankuję znów do pełna to będzie dokładniejszy wynik do obliczeń. Na razie nie mam zastrzeżeń, auto napewno jest słabsze niż na samym PB. Spalanie sprawdzone głównie w trasie przy 90-110 km/h + trochę po Poznaniu, na autostradzie też byłem i jeździłęm z prędkością 130-160km/h i stałemw środę w korku we Wrocku jakąś godzinkę w drodze na koncert. Mnie to satysfakcjonuje i w kieszeni ostało się dobre 200zł po 10 dniach. ![]() |
Autor: | georem [ pn gru 14, 2009 9:59 pm ] |
Tytuł: | |
Jutro mija 4 tydzień na LPG, wygląda to następująco: montaż stan licznika 296880 km - dziś 299990 km czyli 3110km spalony LPG 320 litrów = 650 zł spalone paliwo 22 litry = 90 zł suma 740zł przed montażem wyszłoby 1250zł na PB czyli zaoszczędziłem 510zł przez ostatnie 4 tygodnie, co mnie zadawala. Nie zauważyłem żadnych problemów. |
Autor: | McCoy [ wt gru 15, 2009 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze - gratulacje ![]() |
Autor: | georem [ wt gru 15, 2009 1:16 pm ] |
Tytuł: | |
McCoy pisze: Po pierwsze - gratulacje
![]() Dzięki, przełączam zawsze na 3-4 biegu jadąc równo, nie stosuję automatycznego przełączania, bo jak dla mnie to kiepskie rozwiązanie. Telepanie silnikiem faktycznie jest, wynika to ze spaleniem reszty PB z układu paliwowego, trwa ok. 1-1,5km po przełaczeniu, potem mija. Zastanawiam się czy jest możliwość zlikwidowania tego zjawiska, czy to wina wtryskiwaczy, może po przebiegu 300000km nie trzymają już paliwa? Rady żadnej na to nie słyszałem jeszcze. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |