MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 21, 2009 3:22 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
w moim 123 oczywiscie nie dziala c. zamek zabralem sie za to dosc powaznie i napotykam same problemy. Dzisiaj wymontowuje cala intalacje i bede ja zanurzal w wodzie sprawdzal po kawalku czy gdzies jest neiszczelnosc ale martwi mnie inna sprawa.
Jak mocno powinna pompowac vacum pompa?? Rozkrecilem matera w drziwach kierowcy i tak samo ta wytlaczaneke pod tylna polka i w sumie cisnienie jest tam mega lipne prawie nie czuc zeby cos ssalo albo pompowalo. Jak to powinnno prawidlowo wygladac??

Jak powinien sie zachowywac master w drzwiach kierowcy??? Bo on cos tam syczy jka dmucham w wezyk..:/

Jakies pomysly???


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 4:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jeżeli serwo od hamulców działa, gaszenie silnika także (o ile gaszony jest z kluczyka), to vacupompa działa dobrze. Niepotrzebnie wszystko wymontowujesz, szkoda pracy. Zacznij od zaworka zwrotnego pod maską oraz nad nogami kierowcy pod deską, jeżeli sa sprawne, trzeba pokoleji odłączać i zaślepiać poszczególne wyjścia na siłowniki. Sprawność mastera sprawdzasz, czy podaje podciśnienie na otwieranie i na zamykanie w zależźności od położenia. Skoro twierdzisz, że podcisnienie jest słabe, stawiałbym na zaworek zwrotny pod maską, ew. uszkodzony przewód. Do wytłaczanki idzie chyba żółto szary, a do mastera żółty.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 5:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
Cytuj:
Skoro twierdzisz, że podcisnienie jest słabe, stawiałbym na zaworek zwrotny pod maską, ew. uszkodzony przewód. Do wytłaczanki idzie chyba żółto szary, a do mastera żółty


jak to wyglada dokladnie??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 10:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
darus pisze:
stawiałbym na zaworek zwrotny pod maską



Chodzi o ten zaworek który jest na głównym przwodzie z vacuum do serwa hamulcowego?
Przypuszczam że w jedną stronę powinien przepuszczać powietrze a w drugą nie, dobrze rozumuję??


pozdr.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 21, 2009 10:48 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
darus pisze:
Jeżeli serwo od hamulców działa, gaszenie silnika także (o ile gaszony jest z kluczyka), to vacupompa działa dobrze.


Mylisz się. Właśnie poskładałem od nowa vacumpompę na nowych zaworach z nową membraną i nagle wspomaganie hamulca jest wyczuwalnie lepsze, skrzynia zmienia biegi przy innych prędkościach. A wcześniej nie było problemów z gaszeniem, serwo też jakoś działało.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lis 22, 2009 1:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
u mnie jest tak ze pedal hamulca chodzi dosc ciezko wczesniej mialem 123 z automatem i tam o wiele bardziej miekko on chodzil. Poza tym po wypieciu przewodu z wytalczanki strasznie delikatanie tam ssalo , rozebralem mastera w drzwiach kierowcy i tam powinno tloczyc powietrze a ono lecialo tak jak by chcialo a nie moglo prawie nie czulem strumienia. Tak to powinno wygladac???


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 24, 2009 7:05 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Skoro masz watpliwości co do działania vacu pompy, załatw sobie ręczną pompke podciśnienia, a przynajmniej drugą osobę, niech zassa powietrze z przewodu do centralnego, a ty w tym czasie kręć kluczykiem i zobacz , czy zamyka i otwiera. Jeżeli będzie działało, a układ będzie trzymał podciśnienie na kilka cykli otwarcia i zamknięcia, znaczy, ze obwód centralnego jest ok, a vaku pompa nie. Chociaz człowiek może lnie wytworzyć dostatecznego podciśnienia, lepiej spróbuj z ręczną pompką.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl