MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 3:36 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr gru 02, 2009 7:42 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
... czerwony ATF? Bo mam mieszane odczucia, co do tego, a taką informacje na temat oleju otrzymałem w miejscowym serwisie mercedesa.
Jaki olej jest w ogóle zalecany do manualnych skrzyń biegów?
PS. Szukajka mnie nie lubi...


Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 11:07 pm przez Blazey, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 02, 2009 8:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 02, 2009 9:56 pm
Posty: 64
Lokalizacja: Wrocław
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... +manualnej

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... +manualnej

Może się przyda [smiech]

_________________
http://www.carcovershield.pl/ ochrona przed korozją


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 02, 2009 9:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Patrz Pan! Szukałem.... Pięknie podziękował.
Swoją drogą dziwi mnie trochę to, że do manuala leje się ATF. Myślałem nad czyś gęściejszym i bardziej tłustym.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 7:10 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja też kiedys się na tym złapałem. Wymieniłem w beczce olej na 80W90, po jakimś czasie wyczytałem w książce Etzolda o ATF, pokopałem troche na forum i w efekcie wlałem Castrola TQ, który również spełnia normy mercedesa. ale jeździłem kilka miesięcy na zwykłej przekładniówce i nic się nie stało.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 7:31 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
moze zwykly przekladniowy olej, rafineria gdanska sprzedaje taki chocby

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Myślałem o jakimś lepszym Hipolu lub czymś w tym rodzaju, a nie o ATFie. Ale skoro można i jest to zalecane przez mercedesa, to zasnę spokojniejszy :D
Za to odkręcenie bocznego korka, to dopiero była walka... Scenariusz na horror można by napisać. Skończyło się na odciągnięciu zespołu napędowego w dół za skrzynie, a jak na złość układ wydechowy jest sztywny...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:15 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tylko ATF albo specjalny Castrol, w żadnym wypadku zwykły przekładniowy... Bo te skrzynie mają inaczej pasowane koła i nie wolno tam wlewać zwykłego przekładniowego oleju...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:29 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Po pierwsze, do mechanicznej skrzyni olej ATF co prawda ale nie wg specyfikacji Dexron II! (czyli nie taki ATF jak do skrzyni automatycznej). Instrukcja obslugi zaleca Shell Donax, dokladnego oznaczenia nie pamietam (soi ale jak byk w instrukcji). Glabow z ASO co ci doradzili nalac ATFu do automatow onmijaj z daleka! Po drugie, oleju w mechanicznej skrzyni, jezeli nie byla naprawiana, sie nie wymienia.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
W tym problem, że doradzili to specjaliści, czy raczej "specjaliści" z serwisu mercedesa z Utrechtu. I ciężko mi się dogadać, jeśli chodzi o jakieś zaawansowane technicznie problemy. Kazali mi nalać ATF DOT 2, tak mi podali, to nalałem. Jak skrzynia padnie, to nie będzie na mnie, bo ja mocno przestrzegałem przed laniem czerwonego do tej skrzyni.
I faktycznie, ich wiedza techniczna, a już podejście do rozwiązywania problemów czasem poraża... Aluminiową miskę olejową (od innego auta) udało mi się pospawać dopiero w... Berlinie (akurat tam mam znajomych, to podesłałem), bo na miejscu nikt tego nie robi i nikt nie wie i nie chce wiedzieć, gdzie można coś takiego załatwić - ścisła specjalizacja, jest specjalista od wkręcania śrubki w prawo i jak trzeba zakręcić w lewo, to trzeba już inną firmę wzywać. I tak ze wszystkim.
A olej w tej skrzyni przypominał rozwarstwiony szlam, bo wyglądał jakby go z wodą wymieszać. Koloru kawy z mlekiem, mętny. Choć opiłków i innych ciał stałych brak.
To w końcu jaki ten olej ma być? Bo chyba jest już kilka wersji...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 1:23 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Blazey pisze:
To w końcu jaki ten olej ma być? Bo chyba jest już kilka wersji...
Wedlug instrukcji do typu W201, wydanie z 1985 roku do przekladni mechanicznych stosowac nalezy"Flüssigkeitsgetriebeöl für mechanisches Gertiebe" (plynny olej przekladniowy do przekladni mechanicznych) natomiast dla przekladni automatycznych "Flüssigkeitsgetriebeöl für automatisches Gertiebe" (plynny olej przekladniowy do przekladni automatycznych). Instrukcja do W123, wydanie z 1980 roku zaleca dla przekladni mechanicznych "Flüssigkeitsgetriebeöl (ATF) Typ A, Suffix A", natomast dla przekladni automatycznych "Flüssigkeitsgetriebeöl (ATF)". Jak dostane sie do WIS to podam dokladna specyfikacje i, jezeli znajde, numer katalogowy tego oleju wg Mercedesa.
Blazey pisze:
A olej w tej skrzyni przypominał rozwarstwiony szlam, bo wyglądał jakby go z wodą wymieszać. Koloru kawy z mlekiem, mętny.
W takich przypadkach wymiana oleju jest oczywiscie konieczna - tylko warto przedtem usunac przyczyne dostania sie zanieczyszczen czy wilgoci.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 11:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
w manualu USA znalazłem: 1,8litre 80W/90 for Aproved oil reffer to "Specifications for Service Products" a tam widnieje SHELL DONAX TM(III) i SHELL DONAX TA(IV) oleje o niskiej gestosci leje sie na zime by biegi ładnie wchodziły teoretycznie wiekszośc producentów uważa olej w szkrzyni biegów za "wieczny"prawdą jest że dobry olej wytrzyma długo a chmiczne gómno za 10złod litra moze wejsc w reakcje chemiczne w starych skrzyniach szczególnie tyh z elemantami miedzianymi a potem chrobocze i cieknie :) do manuala nielałbym nic ponizej dot-3 a jeśli chodzi o automaty to czemu sie tak czesto tam zmienia olej ? bo to bardziej płyn hydrauliczny niz olej własciwosci smarne srednie wiec sie dośc szybko zuzywa i zamula

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 9:38 am przez hecto, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 05, 2009 8:56 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jak dla mnie każda teoria jest dobra, ale nie znam oleju który nie ulega degradacji z czasem, oczywiście "można nie zmieniać oleju tylko samochód" [zlosnik] *



*nie moje słowa [zlosnik]

p.s. MB wymyślił już skrzynie automatyczne bez korka spustowego gdzie nie zmienia się oleju, ale za to zmienia się skrzynie po 200kkm...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl