MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 3:22 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pn paź 19, 2009 3:12 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:11 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Gdańsk
Mam problem z automatem w swojej W123. Otoz zachowuje sie dziwnie - skrzynia przelacza biegi w dobrych momentach, ale wyraznie slysze, ze aby dojsc do predkosci na zmiane biegu silnik osiaga wyzsze obroty; na czwartym biegu predkosc maksymalna to okolo 100 mh i silnik juz "wyje" - efekt jakby spalonego sprzegla, ale skrzynia sie nie slizga po dodaniu gazu w podloge przy rozpedzaniu. Jadac 80-90 kmh obroty mam znacznie wyzsze niz zwykle. Co to moze byc? Ratunku: (

_________________
W123 1977 2.4D Automatic
S105 1979


Ostatnio zmieniony pn paź 19, 2009 6:43 pm przez citoz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 5:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 06, 2008 9:27 pm
Posty: 79
Numer GG: 3972849
Lokalizacja: Wieluń/Łódź
czegos tu nie rozumiem.. skrzynia przerzuca w dobrym momencie czy dopiero przy wiekszych obrotach?? jak skrzynia sie zachowuje na zimno a jak po rozgrzaniu??

_________________
W107 380 SLC
S211 500 AMG
Audi S8 D2
Opel Astra TT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 6:28 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Tzn., że chyba nie przełącza dobrze. Skrzynia przeciąga zmiane w zależnośći od połozenia pedału gazu, a przy mocniejszym jego wcisnieciu powinna zredukować o jeden w dół, przy delikatnym gazie zmienia biegi na wyższe.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 6:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:11 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Gdańsk
RadMon pisze:
czegos tu nie rozumiem.. skrzynia przerzuca w dobrym momencie czy dopiero przy wiekszych obrotach?? jak skrzynia sie zachowuje na zimno a jak po rozgrzaniu??


Bez roznicy cieplo/zimno. Skrzynia przerzuca biegi w idealnych momentach, ale do poszczegolnych predkosci na biegach potrzebuje wyzszych obrotow niz wczesniej. Na czwartym biegu 100 kmh to maks predkosc i silnik juz ma ochote wyskoczyc spod maski; dynamika auta ulegla znaczacej poprawie - przyspieszenie jak nie diesel. Ktos ma jakies pomysly? :)

_________________
W123 1977 2.4D Automatic

S105 1979


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 6:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 06, 2008 9:27 pm
Posty: 79
Numer GG: 3972849
Lokalizacja: Wieluń/Łódź
citoz pisze:
...Skrzynia przerzuca biegi w idealnych momentach, ale do poszczegolnych predkosci na biegach potrzebuje wyzszych obrotow niz wczesniej...


dla mnie jest to sprzeczne no ale.... :-?
prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny i uzywa 1-2 biegow dlatego max 100 km/h a silnik wyje jak szalony...

_________________
W107 380 SLC
S211 500 AMG
Audi S8 D2
Opel Astra TT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 7:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
RadMon pisze:
prawdopodobnie przeszla w tryb awaryjny i uzywa 1-2 biegow dlatego max 100 km/h a silnik wyje jak szalony...


Terefere kuku. Epoki ci się pomyliły. Przecież napisane jest, że jedzie na czwartym biegu.


citoz pisze:
dynamika auta ulegla znaczacej poprawie - przyspieszenie jak nie diesel. Ktos ma jakies pomysly? :)


Takie objawy potrafią dać nieszczelności w ukł. podciśnienia lub uszkodzone elementy wchodzące w jego skład.

Napisz jeszcze, czy auto gaśnie od razu z kluczyka, czy jeśli masz oryginalny pneumatyczny, centralny zamek, to nie masz z nim kłopotów oraz czy nie grzebałeś w ostatnim czasie przy aucie, a jeśli tak, to w którym miejscu.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 7:06 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:11 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Gdańsk
(me: how) pisze:
Takie objawy potrafią dać nieszczelności w ukł. podciśnienia lub uszkodzone elementy wchodzące w jego skład.

Napisz jeszcze, czy auto gaśnie od razu z kluczyka, czy jeśli masz oryginalny pneumatyczny, centralny zamek, to nie masz z nim kłopotów oraz czy nie grzebałeś w ostatnim czasie przy aucie, a jeśli tak, to w którym miejscu.


Autko gasnie z kluczyka bez problemu. Ostatnio wymontowywalem pneumatyczny centralny zamek (ale byl odlaczony od ukladu podcisnienia!) i wstawialem centralny elektryczny. Dwa przewody ktore spod maski lacza sie z ukladem rurek centralnego pneumatycznego w ogole nie byly podlaczone z gumowym trojniczkiem pod maska - wiec jego demontaz nie zmienil kompletnie nic. Tak jak zauwazyles - auto zmienia biegi idealnie, tzn przy predkosciach jak zwykle, tyle ze przy zmianie slysze i czuje wyzsze obroty silnika no i vmax=100. Szybciej nie pociagne :(

_________________
W123 1977 2.4D Automatic

S105 1979


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 7:17 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Teraz zauważyłem, że masz auto z '77. Możliwe, że masz starszy typ sterowania skrzynią, a wtedy podciśnienie to zły trop.

Rzuć na to okiem i ustal co masz pod maską:

KLIK

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 7:29 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:11 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Gdańsk
(me: how) pisze:
Teraz zauważyłem, że masz auto z '77. Możliwe, że masz starszy typ sterowania skrzynią, a wtedy podciśnienie to zły trop.

Rzuć na to okiem i ustal co masz pod maską:

KLIK


Na pokrywie zaworow jest przelacznik ktory jest spiety z pedalem gazu; do niego dochodza dwa wezyki - jeden z pompy wtrysk. a drugi z pajeczynki wezykow kolo pompy. Od przelacznika idzie wezyk w strone skrzyni - zakladam, ze mam sterowanie podcisnieniem. Tym bardziej, ze po spadnieciu jednego z wezykow z pajeczynki kolo pompy autka nie moglem zgasic i nie zapinalo wyzszych biegow [o ile pamietam byl tylko 1. i 2.].

_________________
W123 1977 2.4D Automatic

S105 1979


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 1:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Zdemontuj ten zaworek z pokrywy zaworow i sprawdz czy nie jest wytarta ta lyzwa za posrednictwem ktorej ciegnem gazu otwierasz i zamykasz zaworek. Jesli tak to to bedzie przyczyna, regeneracja tej ''lyzwy''(podklejanie i tp.) nie da rady trzeba zakupic nowy zaworek.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw paź 22, 2009 5:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Czy ktoś się orientuje ile ta część kosztuje?
Mam identyczne objawy.

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 23, 2009 8:02 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
W Łodzi w ASO chca 350zl, A w sklepie z czesciami 160zl. A uzywane raczej nieosiagalne.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...



123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 24, 2009 6:34 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz gru 23, 2007 11:11 pm
Posty: 13
Lokalizacja: Gdańsk
ziulek pisze:
W Łodzi w ASO chca 350zl, A w sklepie z czesciami 160zl. A uzywane raczej nieosiagalne.


wyglada wlasnie tak. Czy ktos orientuje sie czy w Gdansku mozna to gdzies dostac?

_________________
W123 1977 2.4D Automatic

S105 1979


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 24, 2009 7:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
W Gdyni są dziady od Merców. Zadzwoń i się dopytaj,ale sporo mają dziwnych rzeczy. http://www.automerc.pl/

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 05, 2009 9:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Podnoszę temat.
Czy wiecie jaki nr części ma ten cholerny trójnik?
Czy w Łodzi rzeczywiście kosztuje 160pln i w którym sklepie mogę go kupić?
Gdzie nie uderzę to nie wiedzą o co chodzi [szalone]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl