MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
W123 2,4 D skrzynia biegów i most... https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45319 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | mareczek8484 [ pn gru 07, 2009 5:17 pm ] |
Tytuł: | W123 2,4 D skrzynia biegów i most... |
Witam! Okazało się, że w moim mietku są luzy w miejscu, gdzie wał wchodzi w most. Mechanik twierdzi, że takich rzeczy się nie naprawia, tylko wymienia. Podobnie sprawa się ma do skrzyni - haczy czasem i podejrzane są synchronizatory, których też podobno wymienić się nie da (chodzi o brak nowych zamienników). Mechanik poradził, żeby udać się na szrot i kupić skrzynię oraz wał. Tylko jaką mam gwarancję, że to co kupię nie będzie w gorszym stanie od tego, co już mam?? Czy nie ma naprawdę innego sposobu? Proszę o jakieś konstruktywne rozwiązanie... dzięki... ![]() |
Autor: | sojczyn [ pn gru 07, 2009 5:34 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. mareczek8484 pisze: Tylko jaką mam gwarancję, że to co kupię nie będzie w gorszym stanie od tego, co już mam?? Żadnej! mareczek8484 pisze: Czy nie ma naprawdę innego sposobu? Proszę o jakieś konstruktywne rozwiązanie...
Poszukaj samochodu z takim silnikiem i skrzynią jak potrzebujesz, który ktoś chce sprzedać na części, a jest jeszcze na chodzi i sprawdź. Innego sposobu raczej nie widze. Problem wykończonego dyfra to dosyć powszechna sprawa. Do puki sie nie przejedziesz to pewności miał nie bedziesz. Ewentualnie ASO, ale przypuszczam, że nowy dyfer czy nowa skrzynia to wydatek kilku tysięcy. Pozdrawiam. sojczyn |
Autor: | darus [ pn gru 07, 2009 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
Mosty sie naprawia, tylko potrzebny jest dobry spec, aby poustawiać wszystko dobrze, skrzynie też można naprawić, zresztą może tobyć sprawa samego mechanizmu wybierania, albo 20-paro letniego oleju. Most trudno jest dostać w dobrym stanie, ale skrzynie biegów myslę, że mozna znaleźć dobrą. |
Autor: | sojczyn [ wt gru 08, 2009 9:42 am ] |
Tytuł: | |
darus pisze: Mosty sie naprawia, tylko potrzebny jest dobry spec, aby poustawiać wszystko dobrze W W123? Prosze o namiar na takiego speca. darus pisze: skrzynie też można naprawić
Oczywiście, że można, ale jeśli to 4-ro biegowy manual to lepiej i pewnie taniej jest poszukać dobrej używki. Pozdrawiam. sojczyn |
Autor: | stivenh [ wt gru 08, 2009 5:31 pm ] |
Tytuł: | |
a tak sobie pomyslalem czy dal by rade wsadzic most od 123 tej z 3 l dieaslem do budy z silnikiem 2.4. Mowie tu o tej trzy litrowce pierwszej gen roznica w mocy tylko 8 KM wiec slabszy silnik powienien soebie dac rade. A bylo by pewnie sporo szybciej w trasie bo z tego co sie orientowalem to ten most od 3 l ma wieksze przolozenia. Niech mnie ktos poprawi jesli sie myle, bo chce tak u siebie zrobicc. |
Autor: | Szumek [ wt gru 08, 2009 5:51 pm ] |
Tytuł: | |
Większa prędkość maksymalna i gorsze przyspieszenie - takie będą efekty na moście z 300D. |
Autor: | stivenh [ wt gru 08, 2009 7:54 pm ] |
Tytuł: | |
nie jestem pewien czy to przyspieszenie bedzie wiele gorsze wydaje mi sie ze moe byc porownywalne dlatego ze masa aut znacznie sie rozni na korzys 240 i to jest chyba z etego co pamietam ok 100 KG a to przeciez duzo |
Autor: | Szumek [ wt gru 08, 2009 8:04 pm ] |
Tytuł: | |
Oczywiście, a u Mercedesa nie zatrudniali inżynierów, tylko ludzi po filozofii i historii i dlatego nie wpadli na to, żeby w 240D zamontować ten sam most. ![]() Będzie gorzej przyspieszał, co przy 22 sekundach na oryginalnym moście może zbliżyć auto dynamiką do 200D. |
Autor: | stivenh [ wt gru 08, 2009 9:19 pm ] |
Tytuł: | |
znajomy mowil ze jego koles wlozyl do 200 most od 300 i byla masakra ale ponoc 170 wyciagal:):) |
Autor: | Szumek [ wt gru 08, 2009 9:31 pm ] |
Tytuł: | |
Czy to V max jest aż takie ważne? Chyba istotniejsze jest to, że w/w 200D normalnie rozpędza się w ok. 30 s do 100 km/h, a na moście od 300D w ile? 40 s? ![]() Chyba ważniejsze jest, żeby auto żwawo jeździło, bo to decyduje, czy zdołasz kogoś wyprzedzić lub przyspieszyć w krytycznym momencie. ![]() |
Autor: | darus [ wt gru 08, 2009 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
Miałem szczepana, oryginalnie 2.8B, czyli most o przełożeniu chyba 3.58. W efekcie miałem 2.0 D, gdzie główka powinna być 3.96 chyba. nie był to demon przyspieszeń, ale myslę, żę oryginalne dwusetki nie były lepsze, prędkość na prostej 140 bez specjalnego bujania. |
Autor: | hecto [ wt gru 08, 2009 11:15 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli chodzi o most to regeneracja jest dość banalna zazwyczaj wymaga to tylko nowych łozysk i wsadzenia podkładek pod satelitki by skasować luzy coś około 3-4 godzin dla srednio zdolnego człeka-razem z demontarzem i montarzem dyfra-niezbedny kanał.łożyska nieszukałem org poszłem ze starym do firmy handlujacej łozyskami i dobrałem pod wymiar podkładki miedziane też na miejscu robiłem pod wymiar-krazek scierny na wiertarce i jazda-szlif/dopasowanie do momentu gdy satelitki chodziły bez oporu ale nielatały na boki no chyba ze zebatka na wałku zjedzona lub poszczerbiona to samoso sie tyczy tależa -w takim wypadku szrot |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |