MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gaśnie pod górę - dlaczego? w-123 200D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45346 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | michalrau [ wt gru 08, 2009 9:42 pm ] |
Tytuł: | |
Witam. Jestem posiadaczem W 123 200D z przebiegiem 207 tys. km w oryginale. (Na 100% jest to prawdziwy przebieg, rocznik 1983) i mam następujący problem. Kiedy samochód jedzie po płaskim nic się nie dzieje i ma pełną moc. Kiedy jedzie pod górkę zaczyna się powoli krztusić , przerywać, pracować nie równo aż po jakichś 300 metrach takiej górki gaśnie zupełnie . Potem bardzo trudno jest go znów odpalić. Czy ktoś już miał taki objaw? Z czym to może być związane? <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Dodam tylko, że mam pełny bak . |
Autor: | Sokol [ wt gru 08, 2009 9:49 pm ] |
Tytuł: | |
albo masz zamontowany wstępny filtr paliwa, taki plastikowy, i tam jest trochę wody/zanieczyszczeń - sposób naprawy: wywal go i połącz wężyki lub wstaw nowy albo masz zawalony główny filtr paliwa - sposób naprawy: wymiana na nowy jest jeszcze opcja z przygiętym wężykiem od paliwa lub coś w tym stylu ale zaczął bym od tych 2 pierwszych. kiedyś, ładnych z 12-14 lat temu, to przerabiałem w 207d i na trasie do ravensburga, 1000km jechałem 24h, po tygodniu szukania przyczyny okazało się że w zgorzelcu zatankowali mi ropkę z wodą, a nawet niemiecki serwis wymiękł ![]() |
Autor: | michalrau [ wt gru 08, 2009 9:55 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki, ja tego merca dopiero co kupiłem, a mimo, że mam dziesięcioletnie doświadczenie z różnymi klasykami to pierwszy raz kupiłem diesla i dlatego dopiero uczę się o usterkach silnika. |
Autor: | Diablo991 [ śr gru 09, 2009 7:32 am ] |
Tytuł: | |
a na przebieg masz papiery ale jak masz pewnosc to dobrze:D ale pamietaj dla tego silnika przebiegi zedu 500tyś nie sa straszne pozdrawiam! |
Autor: | diablos25 [ śr gru 09, 2009 8:43 am ] |
Tytuł: | |
Ja stawiam na zamieniony powrot z zasilaniem . Sprawdzic latwo, wlej do oporu paliwa i zobacz czy nadal ma ten sam objaw. Jezeli nie to juz wiesz ze wezyki sa zamienione na rurkach. ![]() |
Autor: | stanski61 [ śr gru 09, 2009 9:19 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ja stawiam na zamieniony powrot z zasilaniem . Sprawdzic latwo, wlej do oporu paliwa i zobacz czy nadal ma ten sam objaw. Jezeli nie to juz wiesz ze wezyki sa zamienione na rurkach. michalrau pisze: Dodam tylko, że mam pełny bak .
Wymień filtry paliwa. |
Autor: | Nilovitz [ śr gru 09, 2009 1:26 pm ] |
Tytuł: | |
FILTR PALIWA ten taki duzy pzry silniku ! |
Autor: | michalrau [ śr gru 09, 2009 5:01 pm ] |
Tytuł: | |
Mam papiery i znam jedynego właściciela. Grzebać będę dopiero w weeckend to napiszę co było. Pozdr |
Autor: | diablos25 [ śr gru 09, 2009 7:43 pm ] |
Tytuł: | |
stanski61 pisze: Ja stawiam na zamieniony powrot z zasilaniem . Sprawdzic latwo, wlej do oporu paliwa i zobacz czy nadal ma ten sam objaw. Jezeli nie to juz wiesz ze wezyki sa zamienione na rurkach.
michalrau napisał: Dodam tylko, że mam pełny bak . Wymień filtry paliwa. _________________ To zabłysnałem, nie ma co ![]() |
Autor: | apartyda26 [ pt gru 11, 2009 6:10 pm ] |
Tytuł: | |
mialem to samo banalna sprawa. wymien filtr paliwa najlepiej obydwa u mnie był zapchany ten duzy metalowy. beczka smigała ładnie do 80 km/h pozniej zamulała do tego zwalniala tragicznie pod górke. całkowity koszt naprawy 30 pln. p.s. ile zaplaciles za beke ? |
Autor: | REKIN-M5 [ pt gru 11, 2009 7:40 pm ] |
Tytuł: | |
WITAM ,miejmy nadzieję że to tylko filtry paliwa ,ja miałem też identyczną sytuację tyle że w mercedesie 207 (bus) z silnikiem 240d.Po zmianie filtrów sytuacja polepszyła się lecz autko przy wzniesieniach dalej było słabe,a po zgaśnięciu problem z odpaleniem.Okazało się że przy dużych obciążeniach dla silnika takie jak wzniesienia pompka paliwowa(umieszczona na pompie wtryskowej) miała słabe tłoczenie i było widać jak miesza paliwem.Po prostu nie nadażała podawać paliwa na czas i filtr paliwa(ten metalowy zapowietrzał się) po kilku krotnym zakręceniu rozrusznikiem,samochód powoli łapał aż po chwili zapalał i już palił w miarę normalnie,potem po prostu postanowiłem sprawdzić czy to aby na pewno była pompka,Przejechałem jeszcze dalej pod górkę kilka set metrów samochód znowu zgasł już go nie kręciłem rozrusznikiem tylko odpowietrzyłem go ręcznie tą ze właśnie pompką.Po wymianie jej na inna + nowe zaworki zwrotne samochód odpalał rano od 1 i nie straszna mu była żadna góra. Ale być morze u ciebie michalrau obejdzie się bez przygód jakie ja miałem i może zakończy się tylko zmianą filtrów.Pozdrawiam |
Autor: | michalrau [ sob gru 12, 2009 9:18 pm ] |
Tytuł: | |
Usterka usunięta. To był filtr paliwa. Znowu ładnie cyka a i pod górki wjeżdża bez szemrania:) Ile dałem za samochód? Powiem tylko, że nie jest to jeden z tych tańszych modeli ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |