MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

w123 silnik m102 potrzebna pomoc
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45386
Strona 1 z 1

Autor:  olgierdo [ czw gru 10, 2009 11:49 pm ]
Tytuł:  w123 silnik m102 potrzebna pomoc

witam

potrzebuje waszej pomocy :) (jak zwykle)
zakupilem silnik m102.961 i z kolega gregorrem nie moglismy odnalezc (rozszyfrowac) symboli elementow sterowania (jego w123 jest przerabiane na v8 i elektryk juz zaczal szalec) potrzeba mi numeru i ew zdjecia 3 elementow:
modulu sterujacego silnikiem - wersja bez lambdy 25 pin
przekaznik pompy paliwa
przekaznik z bezpiecznikiem

pozdrawiam i dziekuje za pomoc :)

Autor:  McCoy [ pt gru 11, 2009 11:13 am ]
Tytuł: 

Wrzuć ten temat do współczesnych, będzie większa szansa, że ktoś ma to pod maską.


Pzdr!

Autor:  olgierdo [ sob gru 12, 2009 3:48 am ]
Tytuł: 

tak moze i masz racje, ale ten silnik ma taka sama elektryke jak 230E w beczce i wlasnie mi chodzi gdzie znajduje sie przekaznik pompy paliwa i modul sterujacy wtryskiem

pozdrawiam

Autor:  McCoy [ sob gru 12, 2009 12:07 pm ]
Tytuł: 

W beczkach silniki M102 miały oznaczenia 102.980 ( 230E) i 102.920, 102.939 ( 200 gaźnik ). Zdaje się, że silnik o którym piszesz miał wtrysk KE-Jet i nie ma takiej samej wiązki jak "beczkowe" 102 z K-Jet'em.

Jak dotre do domu o jakiejś rozsądnej porze,to wrzuce ci schematy tego silnika.

Pzdr!

Autor:  THC [ sob gru 12, 2009 12:18 pm ]
Tytuł: 

102 961 i 962 , sa to 90kW silniki montowane w modelu 201.
Wtrysk KE, takze troche więcej kabelków pod maską, jak w 102 montowanych w 123 z k jet.

Autor:  olgierdo [ sob gru 12, 2009 12:34 pm ]
Tytuł: 

poprzedni wlasciciel twierdzil ze bylo to podlaczone do wiazki z 230E i dzialalo, zreszta to nei moze byc KE bo nie ma selenoidu w rozdzielaczu paliwa

pozdro

Autor:  THC [ sob gru 12, 2009 12:48 pm ]
Tytuł: 

To może do silnika 961, ktoś dołożył osprzęt z 980, wtedy zadziała.

Autor:  olgierdo [ sob gru 12, 2009 2:05 pm ]
Tytuł: 

teraz zdurnialem.....
takie cus bylo przy tym silniku
Obrazek

a co do np podcisnienia to jest zupelnie inne niz w 102.962 no i ma pojedynczy lancuch rozrzadu recznie regulowane zawory i wklad filtra oleju zamiast calego filtra z obudowa

pozdrawiam

Autor:  McCoy [ sob gru 12, 2009 4:04 pm ]
Tytuł: 

olgierdo pisze:
pojedynczy lancuch rozrzadu recznie regulowane zawory i wklad filtra oleju zamiast calego filtra z obudowa


Objawy wskazują 102.980... :)

Autor:  olgierdo [ sob gru 12, 2009 4:09 pm ]
Tytuł: 

http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=45076

w tym watku kombiak ma identyczny motor (chodzi mi o obudowe filtra i dodatkowy przewod powietrzny u gory dekla) no kurde pojade dzis do garazu i sprawdze co jest nabite na silniku ale przysiagl bym ze 102.961

pozdro

Autor:  McCoy [ sob gru 12, 2009 4:15 pm ]
Tytuł: 

U góry dekla? Chodzi o puszke fitra? Czy o przewód od LPG z wkręconym registrem, który widać nad deklem zaworowym? U mnie pod maską siedzi 102.980 i widok jest zblizony do tego z kombiaka ( mnie jest nieco schludniej ;) )

Idź i sprawdź co ty tam masz za agregat. Może ktoś zrobił "remąt" i blok masz od 102.961, a całą resztę z 102.980 - da się :)

Autor:  olgierdo [ sob gru 12, 2009 4:17 pm ]
Tytuł: 

...

chodzi o przewod podcisnieniowy u gory dochodzacy do dekla filtra

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/