MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 7:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 9:42 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 08, 2009 6:53 pm
Posty: 11
Witam. Jestem posiadaczem W 123 200D z przebiegiem 207 tys. km w oryginale. (Na 100% jest to prawdziwy przebieg, rocznik 1983) i mam następujący problem.
Kiedy samochód jedzie po płaskim nic się nie dzieje i ma pełną moc. Kiedy jedzie pod górkę zaczyna się powoli krztusić , przerywać, pracować nie równo aż po jakichś 300 metrach takiej górki gaśnie zupełnie . Potem bardzo trudno jest go znów odpalić. Czy ktoś już miał taki objaw? Z czym to może być związane? <br>Dodano po 6 minutach.:<br> Dodam tylko, że mam pełny bak .


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 9:49 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
albo masz zamontowany wstępny filtr paliwa, taki plastikowy, i tam jest trochę wody/zanieczyszczeń - sposób naprawy: wywal go i połącz wężyki lub wstaw nowy
albo
masz zawalony główny filtr paliwa - sposób naprawy: wymiana na nowy

jest jeszcze opcja z przygiętym wężykiem od paliwa lub coś w tym stylu ale zaczął bym od tych 2 pierwszych.
kiedyś, ładnych z 12-14 lat temu, to przerabiałem w 207d i na trasie do ravensburga, 1000km jechałem 24h, po tygodniu szukania przyczyny okazało się że w zgorzelcu zatankowali mi ropkę z wodą, a nawet niemiecki serwis wymiękł ;) a to było troszką wody we wstępnym filterku...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 08, 2009 9:55 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 08, 2009 6:53 pm
Posty: 11
Dzięki, ja tego merca dopiero co kupiłem, a mimo, że mam dziesięcioletnie doświadczenie z różnymi klasykami to pierwszy raz kupiłem diesla i dlatego dopiero uczę się o usterkach silnika.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 7:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
a na przebieg masz papiery :D:D bo 200tyś przy tym roczniku to chyba cale zycie stał w garazu :D^^
ale jak masz pewnosc to dobrze:D
ale pamietaj dla tego silnika przebiegi zedu 500tyś nie sa straszne :D
pozdrawiam!

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 8:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
Ja stawiam na zamieniony powrot z zasilaniem . Sprawdzic latwo, wlej do oporu paliwa i zobacz czy nadal ma ten sam objaw. Jezeli nie to juz wiesz ze wezyki sa zamienione na rurkach. :o

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 9:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 14, 2009 9:27 am
Posty: 235
Lokalizacja: Szczyrk
Cytuj:
Ja stawiam na zamieniony powrot z zasilaniem . Sprawdzic latwo, wlej do oporu paliwa i zobacz czy nadal ma ten sam objaw. Jezeli nie to juz wiesz ze wezyki sa zamienione na rurkach.


michalrau pisze:
Dodam tylko, że mam pełny bak .

Wymień filtry paliwa.

_________________
ex
VW Garbus 1300 1961r
VW Garbus 1300 1968r
VW Bus 1600 1975r
W123 240D 1977r
obecnie
W124 230E Automatic 1985r


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 1:26 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
FILTR PALIWA ten taki duzy pzry silniku !

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 5:01 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 08, 2009 6:53 pm
Posty: 11
Mam papiery i znam jedynego właściciela. Grzebać będę dopiero w weeckend to napiszę co było. Pozdr


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 09, 2009 7:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr cze 08, 2005 11:09 pm
Posty: 571
Lokalizacja: Warlubie
stanski61 pisze:
Ja stawiam na zamieniony powrot z zasilaniem . Sprawdzic latwo, wlej do oporu paliwa i zobacz czy nadal ma ten sam objaw. Jezeli nie to juz wiesz ze wezyki sa zamienione na rurkach.


michalrau napisał:

Dodam tylko, że mam pełny bak .

Wymień filtry paliwa.
_________________

To zabłysnałem, nie ma co [zlosnikz] Sorry w takim razie za OT

_________________
W201 200D, w201 2,3E, W201 2,0E, W202 2,5D,
EX: W115 200d 1972r., W123 200d 1977r., W123 240d 1980r, W123 300d, W126 280SE 1982r., W126 500SEL 1991r, S 124 300TD, CC 700 1995r 1991r, W 201 200D 1990r, W201 2,3E 1986 , S 124 300TD Turbodiesel 1992r,


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 6:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
mialem to samo banalna sprawa. wymien filtr paliwa najlepiej obydwa u mnie był zapchany ten duzy metalowy. beczka smigała ładnie do 80 km/h pozniej zamulała do tego zwalniala tragicznie pod górke. całkowity koszt naprawy 30 pln.

p.s. ile zaplaciles za beke ?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 11, 2009 7:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
WITAM ,miejmy nadzieję że to tylko filtry paliwa ,ja miałem też identyczną sytuację tyle że w mercedesie 207 (bus) z silnikiem 240d.Po zmianie filtrów sytuacja polepszyła się lecz autko przy wzniesieniach dalej było słabe,a po zgaśnięciu problem z odpaleniem.Okazało się że przy dużych obciążeniach dla silnika takie jak wzniesienia pompka paliwowa(umieszczona na pompie wtryskowej) miała słabe tłoczenie i było widać jak miesza paliwem.Po prostu nie nadażała podawać paliwa na czas i filtr paliwa(ten metalowy zapowietrzał się) po kilku krotnym zakręceniu rozrusznikiem,samochód powoli łapał aż po chwili zapalał i już palił w miarę normalnie,potem po prostu postanowiłem sprawdzić czy to aby na pewno była pompka,Przejechałem jeszcze dalej pod górkę kilka set metrów samochód znowu zgasł już go nie kręciłem rozrusznikiem tylko odpowietrzyłem go ręcznie tą ze właśnie pompką.Po wymianie jej na inna + nowe zaworki zwrotne samochód odpalał rano od 1 i nie straszna mu była żadna góra.
Ale być morze u ciebie michalrau
obejdzie się bez przygód jakie ja miałem i może zakończy się tylko zmianą filtrów.Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 12, 2009 9:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 08, 2009 6:53 pm
Posty: 11
Usterka usunięta. To był filtr paliwa. Znowu ładnie cyka a i pod górki wjeżdża bez szemrania:) Ile dałem za samochód? Powiem tylko, że nie jest to jeden z tych tańszych modeli :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl