MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[300D] Problem z odpalaniem przy niskiej temperaturze!!!
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45438
Strona 1 z 4

Autor:  thc_xtc [ ndz gru 13, 2009 1:34 am ]
Tytuł:  [300D] Problem z odpalaniem przy niskiej temperaturze!!!

Jetstem posiadaczem poczciwej beczki 300D z 76'r [ silnik prawdopodobnie jest nowszy]

Obrazek

Problem jest taki:
Przy lekkim spadku temperatury nie moge odpalić!!!
Grzeje świece [nawet 2 razy] [grzanie świec mam automatyczne] kręce i mieli powoli tak jak by był akumulator słaby i staje.
Więc odpalam na "pycha" i wszystko gra przejade dosłownie 200 metrów gasze i odpalam juz normalnie cały dzień. Natomiast zostawiam auto na noc i rano znowu ten sam problem!!! :evil:

Akumulator oddałem na gwarancji [akumulator 2 letni 90Ah], po powrocie otrzymałem opis wykonananej ekspertyzy i okazało sie że jest w doskonałej kondycji [napięcie bez obciążenia 12,4V]

Rozrusznik po regeneracji, bez zastrzeżeń!

Świece [jedna nie przewodziła prądu- została wymieniona], świece mam palcowe 9V!

... i dalej nie wiem co mam zrobić by było git i odpalał rano normalnie. :evil:

Proszę o pomoc!!!! [szalone]

Kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  ROBHEN [ ndz gru 13, 2009 1:58 am ]
Tytuł: 

Witam powody mogą być różne. Zaczął bym od wymiany filtrów paliwowych, potem sprawdziłbym czy wtryski nie leją. Przy okazji sprawdzania wtrysków sprawdził bym kompresję. Jeśli będzie "cienka" no to kapitalka lub wymiana motoru albo dalsze odpalanie "na pych".

Autor:  thc_xtc [ ndz gru 13, 2009 2:05 am ]
Tytuł:  !!!

Filtr paliwa ten na wężyku juz wymieniłem ten drugi nie! [gdzie on się znajduje?] Jak sprawdzić czy wtryski leją?

Autor:  ROBHEN [ ndz gru 13, 2009 2:20 am ]
Tytuł: 

W 300 D filtr paliwa znajduje się z przodu silnika w jego górnej lewej części. Wtryski najlepiej sprawdzić wykręcając je oddając do warsztatu który tym się zajmuje. Albo metodą "domową" tj. wykręcić je, odgiąć lekko przewody wtryskowe przykręcić do nich wtryski następnie kręcić rozrusznikiem i obserwować czy wszystkie wtryski rozpylają, leją lub może któreś są przytkane.

Autor:  thc_xtc [ ndz gru 13, 2009 2:38 am ]
Tytuł: 

Czyli za obudową filtra powietrza koło kolektora? Bo nie za bardzo teraz kojarze tam coś co może być filtrem paliwa!!! <br>Dodano po 4 minutach.:<br> Tutaj mam szukać tego filtra?

Obrazek

Autor:  ROBHEN [ ndz gru 13, 2009 2:54 am ]
Tytuł: 

Lewa strona w samochodzie to ta po której siedzi kierowca (pod warunkiem że nie jest to "anglik") A więc może inaczej, na zdjęciu powyżej są 2 pokrywy pomalowane na niebiesko. Większa to pokrywa filtru powietrza. mniejsza to dekiel zbiorniczka pompy wspomagania. I właśnie za tą pompą widać "takie okrągłe coś" do którego "schodzą" się przewody paliwowe. To właśnie filtr paliwa.....uf.

Autor:  thc_xtc [ ndz gru 13, 2009 3:06 am ]
Tytuł: 

ROBHEN Podziękował!!! Od rana biore sie za to bo mam juz dość tego odpalania na "pycha". I oby to pomogło :roll: <br>Dodano po 2 minutach.:<br> To będzie to:
http://www.allegro.pl/item836082478_filtr_paliwa_diessel_mercedes_bus_t1_t2_w123_w460.html ???

Autor:  ROBHEN [ ndz gru 13, 2009 3:17 am ]
Tytuł: 

No nareszcie "dotarło" i mam nadzieje że ten "nocny instruktarz" pomoże i pojazd będzie palił jak trzeba. A ja czekam na flaszke :lol:

Autor:  bary123ce [ ndz gru 13, 2009 9:21 am ]
Tytuł: 

sprawdzałeś czy po przekręceniu kluczyka przekaźnik grzania świec podaje prąd na świece?
Skoro mówisz, że po podgrzaniu rozrusznik ledwo kręci a aku jest OK to coś z tym rozrusznikiem jest nie tak, nie kręci silnikiem jak powinien a na pycha pali normalnie.
Raczej to nie będzie remont silnika, od razu mogę Cię uspokoić ;)

Autor:  Diablo991 [ ndz gru 13, 2009 10:05 am ]
Tytuł: 

rozrusznik moze byc ok , ale moze siedziec ktoras tuleja ... u mnie tak bylo na stole latał jak brzytwa a w aucie muuuu muuuuuuu i muuu. to moja teza:D oraz regulacjia luzow zaworowych rowniez, pozdrawiam:D

Autor:  thc_xtc [ ndz gru 13, 2009 1:11 pm ]
Tytuł: 

Rozrusznik jest po regeneracji!!! jak rano odpale na "pycha" to potem juz cały dzień kreci pięknie i pali na dotyk. Tylko zostanie na noc to rano tak grymasi.

Autor:  Diablo991 [ ndz gru 13, 2009 1:15 pm ]
Tytuł: 

sprawdz luzy zaworowe, jak rano muli, to masz gesty olej i ciezko jest rozrusznikowi obrucic kolem .

Autor:  thc_xtc [ ndz gru 13, 2009 1:23 pm ]
Tytuł: 

Diablo991 pisze:
sprawdz luzy zaworowe, jak rano muli, to masz gesty olej i ciezko jest rozrusznikowi obrucic kolem .



Jak sprawdzić te luzy???

Autor:  Diablo991 [ ndz gru 13, 2009 1:32 pm ]
Tytuł: 

zdjac pokrywę zaworów. i wg danej normy juz nie pamietam sprawdzic szczelinomiezem luzy na zaworach:D

Autor:  thc_xtc [ ndz gru 13, 2009 1:35 pm ]
Tytuł: 

Diablo991 pisze:
zdjac pokrywę zaworów. i wg danej normy juz nie pamietam sprawdzic szczelinomiezem luzy na zaworach:D


A jeżeli to nie zawory to co wtedy??? :evil:

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/