MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz gru 13, 2009 7:33 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:43 pm
Posty: 14
Witam!

Jest to mój pierwszy post na forum, więc zanim napiszę w czym rzecz, powinienem się przedstawić.
Mam na imię Marcin, mam 19 lat, jestem z Warszawy i posiadam Mercedesa 123 240D z 1980 roku. (proszę nie sugerować się moim wiekiem. Obce mi są jakieś tuningowe głupoty czy inne szpany 8) ) Beczkami interesuję się niemalże od pieluch i jest to moja pasja.


Obrazek
Lipiec 2009 (2 dni po zakupie)





Obrazek
Wrzesień 2009

Jest to 2,4 z drugiej serii (odpalany z kluczyka) Wygląda nie zaciekawie ale stopniowo jest doprowadzany do ładu. Jest to też szczepan. Po sprowadzeniu do Polski zmieniono silnik z 200D na 240D. Ważne że jest zamocowany i podłaczony jak należy.


Aktualnie wóz wygląda znacznie lepiej. Przeszedł średni remont blacharki i zawieszenia z przodu. Właśnie po 2 miesiącach remontu pojawił się pewien problem. Wcześniej auto dość słabo paliło przy temperaturach ok. 5 stopni. (musiałem go na dwa razy odpalać po ok. 4s kręcenia) Dzisiaj natomiast, po złożeniu do kupy wóz odmówił posłuszeństwa. Kręciłem go kilka razy i niechciał odpalić. Podłaczyłem akumulator pod porządny prostwonik z wspomaganiem rozruchu i wóz dalej niechciał palić. Były momenty kiedy zaczynał łapać ale nie dał rady. Samostart nie pomógł.

Podejrzewam więc którąś ze świec. Tu pojawia się pytanie, jak sprawdzić świece żarowe bez wykręcania ich z głowicy? Czytałem gdzieś metody z żarówką i kablem do plusa na akumulatorze, ale chciałbym prosić o pomoc jak zrobić to krok po kroku.




Pozdrawiam i liczę na Waszą pomoc!
Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 7:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
W 123 wykręcić świece to żaden problem. :) Tak więc lepiej powykręcać i posprawdzać. Pozdrawiam (rok młodszego kumpla! :)

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 7:42 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam czy w tym dokładnie silniku są świece żarowe "agrafki" czy "paluszki"?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 7:43 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Przekładka silnika robi z Twojego auta kundla a nie szczepana (chyba, że numery też masz przebite to inny temat...).

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 7:45 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:43 pm
Posty: 14
Są to paluszki. Wykręcić mogę spróbować ale boję się że weźmie się i ukręci. Jak tak też się stanie, to jak można ją wydostać bez ściągania głowicy? Nie ma mowy o jakiś przebitych numerach. Wszystko zostało sprawdzone przed kupnem.

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 9:07 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
Przyłóż plus z aku bezpośrednio na świecę kabelkiem. Jak jest iskrzenie z momencie styku kabla ze świecą, znaczy że świece jeszcze żyje, lepiej/gorzej ale żyje. Patent z żarówką jest podobny, bo chodzi po prostu o zamknięcie obwodu - czy idzie prąd przez świecę czy nie. I w jednym i w drugim przypadku na jedno wychodzi. Zupełnie inaczej na wykręconej, bo widzisz, czy grot "świeci"...

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 13, 2009 9:52 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:43 pm
Posty: 14
Dzięki bardzo, jutro biorę się za robotę.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 6:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
LiveLetDie pisze:
Przekładka silnika robi z Twojego auta kundla a nie szczepana (chyba, że numery też masz przebite to inny temat...).


Rozumiem że dla kolekcjonera wszelkie VINy i nne numerki mają niebagatelne znaczenie, ale czy przypadkiem nie przesadzasz z tymi tekstami?? Rzeczywiście, auto z oryginalnym silnikiem było arystokratą wartym 1mln $ a teraz z tym 2,4 to kundel nie wart złamanego grosza. Nie istotne, że młody na radochę... Ubolewam...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 22, 2009 8:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
mareczek8484 pisze:
Rozumiem że dla kolekcjonera wszelkie VINy i nne numerki mają niebagatelne znaczenie, ale czy przypadkiem nie przesadzasz z tymi tekstami?? Rzeczywiście, auto z oryginalnym silnikiem było arystokratą wartym 1mln $ a teraz z tym 2,4 to kundel nie wart złamanego grosza. Nie istotne, że młody na radochę... Ubolewam...

Chodzi o rozgraniczenie pojęć: kundel i szczepan.
Kundel - auto nie zgodne z VIN
Szczepan - szczep dwóch aut

Zgadza się Panowie?

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 23, 2009 10:12 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Najlepiej na wykręconej świecy, bo widzisz jak grzeje. A na wkreconej to najlepiej odłączyć kostke z przekaźnika i sprawdzic na kabel lub lampke.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 1:47 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
mareczek8484 pisze:
Rozumiem że dla kolekcjonera wszelkie VINy i nne numerki mają niebagatelne znaczenie, ale czy przypadkiem nie przesadzasz z tymi tekstami?? Rzeczywiście, auto z oryginalnym silnikiem było arystokratą wartym 1mln $ a teraz z tym 2,4 to kundel nie wart złamanego grosza. Nie istotne, że młody na radochę... Ubolewam.


Kolekcjoner nie kolekcjoner, każdy kto kocha się w tych autach stara się mieć wszystko w porządku.A 'młody' nie ma Bóg wie jakich pieniędzy na start z MB więc radzi jak może.W każdym bądź razie witam rówieśnika i życzę wytrwałości w dążeniu do doprowadzania beczki do ładu :)


chmielo pisze:
Zgadza się Panowie?


Kundel - zmieniony silnik lakier lub inny podzespół samochodu,taki samochód da się doprowadzić do 'oryginału'
Szczepan - przespawana tabliczka z nr VIN i tabliczka lakierowana z innego samochodu

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 24, 2009 4:41 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
KamilKamil pisze:
Kundel - zmieniony silnik lakier lub inny podzespół samochodu,taki samochód da się doprowadzić do 'oryginału'
Szczepan - przespawana tabliczka z nr VIN i tabliczka lakierowana z innego samochodu

masło maślane :lol:

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 27, 2009 9:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn paź 01, 2007 7:43 pm
Posty: 14
Dzięki za pomoc koledzy. W tygodniu wybieram się po komplet 4 świeczek na wymianę. Przy okazji miałem zabawę z chłodnicą. Po złożeniu auta płyn sączył mi się z pod uszczelki przy korpusie chłodnicy. Profilaktycznie skręciłem mocniej obejmę na górnym przewodzie od chłodnicy. Jak narazie (odpukać) wycieków nie zauważyłem.

Notabene w beczce występują znane Wam usterki. Tzn nie działa układ podciśnieniowy centralnego zamka. Jednak gdy wóz postał +/- 4h na upale, centralny po przekręceniu kluczyka w zamku zadziałał pięknie :o Nie wiem, jak to jest.
Zacieka mi też woda z lewej strony przy pedale sprzęgła. Odpływy wody przy sprężynach maski zostały wyspawane i zabezpieczone fluidolem. Zauważyłem że woda dostaje się w lewym, dolnym rogu przedniej szyby.


A powracając do problemu z odpałem - główną przyczyną było zapowietrzenie pompy wtryskowej. Przez dłuższy czas w trakcie remontu zdjęty był tekalanowy przewodzik z filtra do pompy. Dopiero gdy tata odkręcił metalowy przewód od wtrysku i ręcznie odpowietrzył pompę po raz któryś, wóz odpalił z gracją 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl