MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Likwidacja szyberdachu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4554 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Maniek [ pt gru 12, 2003 7:02 pm ] |
Tytuł: | Likwidacja szyberdachu |
PIsemka typu Auto świat namawiają i pokazują czasami jak w piękny cały dach wstawić plastikowy szyberdach produkcji najczęściej krajowej. Ponieważ ja takie coś posiadam zamontowanego i razi mnie ten szyberdach coraz bardziej (swojej funkcji nie spełnia już od ładnych paru lat bo się nie otwiera) postanowiłem powrócić do stanu orginalnego, czyli gładkiego pięknego dachu. ![]() Wymysliłem że najlepiej byłoby wyciąć kawałek dachu z jakiegoś nieboszczyka i wstawić go w istniejącą u mnie dziurę w dachu. Chodzi o zachowanie naturalnej krzywizny nie do odtworzenia w przypadku łatania z arkusza blachy i żeby użyć minimalnej ilości szpachli. Ponieważ już kilka osób odradza mi łatania dachu (mówią że dach pracuje, szpachla panu popęka, dach się pofaluje itp) chciałem was spytać czy ktoś już taki szyber łatał i ma w tej materii doświadczenia? I jeszcze jedno pytanie, jak gęsto i czy wogóle są takie wzmocnienia płaszczyzny dachu od spodu. Czy są w miejscu gdzie montuje się szyber? Bo jak są no to sprawa się dodatkowo komplikuje ![]() Pozdrawiam! ![]() |
Autor: | Nebelwerfer [ pt gru 12, 2003 7:13 pm ] |
Tytuł: | |
Mam taki sam daszek jak Twój.Też mam z nim tylko kłopot bo mi sie nałeb leje i pasażerowi też - dobrze że mam skorzane fotele to łatwo znich wode zebrać rano gdy nocką deszczyk pada ![]() |
Autor: | Nilo [ pt gru 12, 2003 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
zdaje sie, ze latwiej wstawic caly dach ze slupkami od "nieboszczyka" niz latac dziure w calym |
Autor: | MacKuz [ pt gru 12, 2003 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
Nilo pisze: zdaje sie, ze latwiej wstawic caly dach ze slupkami od "nieboszczyka" niz latac dziure w calym
Dokładnie jest tak jak mówi Nilo najłatwiej i najebezpieczniej jest wstawić cały dach sprawa jest łatwa ale nie dla amatora (dobrze aby po takiej operacji drzwi zamykały sie szczelnie ![]() Generalnie obcinasz dach w górnej części słuków i wklejasz w swoją byje najtrudniejsza sprawa to nie zgybić wymiarów. Myśle, że jest to również najtańsze rozwiązanie. |
Autor: | Nilo [ pt gru 12, 2003 7:30 pm ] |
Tytuł: | |
a jeszcze lepiej razem z podszybiami przzod i tyl ![]() ![]() |
Autor: | Maniek [ pt gru 12, 2003 7:45 pm ] |
Tytuł: | |
Nilo pisze: zdaje sie, ze latwiej wstawic caly dach ze slupkami od "nieboszczyka" niz latac dziure w calym
Zastanawiam się czy mój samochód przeżyje to, bo już kiedyś miał cięte tylne słupki bo mu cały kufer wymieniali. To bym miał teraz takiego z trzech kawałków. ...puzzel ![]() POczekamy. Może się znajdzie ktoś kto jednak łatał samą dziurę... |
Autor: | melvis [ pt gru 12, 2003 9:23 pm ] |
Tytuł: | |
No to niezła kołomyja. |
Autor: | MercManiak [ sob gru 13, 2003 2:41 am ] |
Tytuł: | |
hm...możesz również zrezygnować z dachu będziesz wtedy miał kabrio ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | damian [ sob gru 13, 2003 9:22 am ] |
Tytuł: | |
Mike_THE_GR8 ma do sprzedania nadwozie 123. Jest w nim dach z oryginalnym szyberdachem i całym mechanizmem. Co Ty na to? Chcesz zdjęcia? |
Autor: | Jokker [ sob gru 13, 2003 9:22 am ] |
Tytuł: | |
Widze że powarzny problem jest z tym szyberdachem ![]() |
Autor: | Maniek [ sob gru 13, 2003 10:49 am ] |
Tytuł: | |
damian pisze: Mike_THE_GR8 ma do sprzedania nadwozie 123. Jest w nim dach z oryginalnym szyberdachem i całym mechanizmem. Co Ty na to? Chcesz zdjęcia?
Raczej dziękuje. Z zamontowaniem orginalnego szyberdachu też jest niezły kłopot (rozpatrywałem to przed remontem) Trzeba zrobić odprowadzenie wody z dachu, a prowadzi ono słupkami i wychodzi z przodu w słupku pod błotnikiem. Z tyłu chyba też ale nie wiem gdzie. Więc oprócz orginalnego dachu, to także słupki no i rycie całego samochodu. A ja całkiem niedawno go malowałem!!! ![]() Założenie było takie że zostaje szyber. Schody zaczęły się gdy się okazało że on nawet się wykręcić nie da (trzy pierwsze śróby ukręciły się z resztą dałem sobie spokój). Nie muszę chyba mówić że oklejanie go do malowania dało opłakane efekty. Z tym spawaniem słupków to też bym podchodził do tego sceptycznie. Przy ostatnim remoncie musieliśmy otwierać jeden tylny słupek w celu połatania wewnętrznej blachy i po prostu wiem czym to pachnie. Słupki składająsię z trzech warstw blachy. Dwie zewnętrzne konstrukcyjne ok 1,5 mm i wewnętrzna cienka. A wszystko pozwijane bardzo przemyślnie. Fachowcy którzy dawno dawno temu (przykleili Życie Warszawy z 1992 roku ![]() Więc zakładam: albo dziurę da się załatać, albo niestety zostaje przy tym co jest. |
Autor: | debber [ sob gru 13, 2003 10:31 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Ja mam łatany dach i nie polecam nikomu takiego zabiegu. szpachla pęka na spawach i nic z tym się nieda zrobić. |
Autor: | Jarek Cz. [ ndz gru 14, 2003 7:43 am ] |
Tytuł: | |
Kiedys mialem bardzo podobny problem w Audi. Zdecydowalem sie na wymiane szybardachu na bardziej markowy. Nie pamietam ile zaplacilem, ale nie bylo to tanie. Skonczyly sie jednak klopoty z przeciekaniem. Jarek |
Autor: | Jokker [ ndz gru 14, 2003 11:04 am ] |
Tytuł: | |
Dobrze że ja niemam szyberdachu ![]() |
Autor: | kab [ pn gru 15, 2003 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
Witam Trochę skorodował mi szyberdach. Czy ktoś wie ile kosztuje używany w dobrym stanie lub nowy szyberdach ? Za wszelkie informacje z góry dziękuję. Pozdrawiam Kamil |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |