MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr gru 16, 2009 10:10 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
koledzy tak jak w temacie mam swego rodzaju problem z odpaleniem mojej Beczuszki. jak jest ciepła pali bez zadnego problemu, natomiast jak przestoi noc na parkingu to nie ma szans odpalenia. niestety odpala tylko z gazu, bo jeszcze nie zwojowałem pompki paliwa i solexa.
objaw jest taki, ze troszke zakręci nawet jakby miała oczote zapalic ale jednak nie daje rady i rozrusznik słabnie. prąd na aku po nocy na mrozie trzyma sie na poziomie 12,56V. wszystkie cele sprawdzałem areometrem i jest lux, destylki dolałem dosłownie po nakretce moze dwie na każdą cele.
No ale co najważniejsze; ten aku jest firmy Banner i wymiarami to pasuje mi na jakies 50-60Ah nie ma juz niestety na nim zadnej naklejki ani tabliczki jakie on ma parametry.
I do tego jeszcze jedna ważna wg. mnie sprawa: masa(-) jest złapana tylko do karoserii i koniec.

MB docelowo do tego silnika podobno przewidywał 55Ah, ale nic mowy o prądzie rozruchowym...

teraz moje pytania;
1) jaki powinien być aku(parametry) do kręcenia sinikiem M123?, bo niestety [ a moze stety;) ] mało jest tego typu silniczków i nie mogłem znaleść zadnej informacji od uzytkowników na temat aku do 250ki.

2) no i czy to najzwyczajniej nie jest za mały prąd rozruchowy??, a zimny silnik stawia mu zbyt duże opory do pokonania??

3) czy masa tylko z karoserii wystarcza?? bo z mojego doświadczenia to powinna być też bezpośrednio do silnika. jesli mozecie to napiszcie jak jest u Was??

pozdrawiam

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"

W123 250 automat '77


Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 11:21 pm przez SZAKA-L, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 10:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
W Kazdym z moich MB W123 300D Jest JEdna mas Która jest Dokrecona do Kieszeni, a MAsa Silnika Jest polaczona z Karoseria dopiero przy Skrzyni od Strony Serwa. Nie Wiem jak Jest W 250 ale podejzewam ze masy sa nie zmienne. Nic bezposrednio nie idzie do silnika z Aku.

Pozdrawiam!

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 10:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
miałem M123 też z gazem i objaw jest taki jak u mnie, rozwiązanie było proste, zostawiać na benzynie i po odpaleniu ( chociaż minutę) przełączyć na gaz i chodził bez problemu.
sprawdź również rozrusznik, natomiast problem rozwiążesz naprawiając instalację do benzyny.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 16, 2009 11:08 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
Sokol a czy w Twojej 250tce miałeś bezpośrednie podłączenie masy z aku do silnika?? czy tylko jedno do karoserii??
no i jakie parametry aku miałeś??

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"



W123 250 automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 1:49 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
http://www.w114-115.org.pl/dane/dane.php?id2=223100&id=1223

Tu podają 55 Ah. A że wtedy akumulatory miały mniejsze prądy rozruchowe, to dzisiejsze 55 Ah powinno wystarczyć.
Moim zdaniem, mimo tych testów, akumulator może być już powoli umierający. Miałem kiedyś taki, że parametry były ok, a padał przy dłuższym kręceniu.
Mogą to być też problemy z rozrusznikiem.

Sprawdzałeś akumulator pod obciążeniem?
Sprawdzałeś rozrusznik?

Popatrzyłem w schemat elektryczny, wprawdzie W201, i tam akumulator ma "masę" jedynie do nadwozia, rozrusznik korzysta jedynie z "masy" silnika. A silnik jest gdzieś "masowany" do nadwozia.

Zrób ten przeklęty gaźnik i nie cuduj już. [zlosnik]

P.S. Zmień te "250E" w temacie postu, E oznacza wtrysk, nie było takiej wersji. ;)

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 9:49 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
Szumek pisze:
Zmień te "250E" w temacie postu

wiem, wiem...;/ jakoś odruchowo mi się wbiło sam nie wiem czemu;/

jeszcze nie sprawdzałem aku pod obciązeniem bo nie mam tej bajery (pistoleta) do sprawdzania jak mi się uda to dzis sprawdze na uczelni.
Chociaż po trzykrotnej próbie odpalenia jak podłączyłem miernik do niego to wracal momentalnie do wartości przed próbami uruchomienia.

Szumek pisze:
Sprawdzałeś akumulator pod obciążeniem?

a o jakim sprawdzeniu dokładnie mówisz??

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"



W123 250 automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 10:23 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Miałem beczkę z M123 i też masa z aku była tylko do karoserii, chyba we wszystkich beczkach niezależnie od silnika tak jest bo w 200D i 300D też tak mam.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 10:37 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Mam M-123 z LPG. Jak nikt wcześniej nie odpowie, to wieczorem sprawdzę te masy i napiszę. Dzisiaj śnieg, więc do pracy jechałem innym samochodem. Co do odpalania, to tylko latem zapalam na gazie. Normalnie zapalam na benzynie i ruszam. Po wypaleniu Pb, przełączam na gaz. Do garażu wjeżdżam na benzynie. Jak rano nie chce Ci odpalić na gazie, to moim zdaniem jest normalne.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 12:59 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
no dziękuje za odpowiedzi Koledzy i jeszcze czekam na info o masie od Jawu
w takim razie zapytam jeszcze jakie parametry akumulatorów macie w M123??

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"



W123 250 automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 1:25 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
55Ah podają dane techniczne.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 1:27 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Masa jest podłączona do karoserii koło akumulatora, silnik jest masowany przy skrzyni biegów, do podłogi.
Tu problem leży w ustawieniu gaźnika i odpalania auta na benzynie.
Na siłę przy dobrym akumulatorze odpalisz na gazie ale to zabija silnik dosc szybko.
Ogarnij solexa, i pal na pb, kiedy się rozgrzeje przerzucaj na gaz .

I nic więcej nie wymodzisz z masą czy słabym rozrusznikiem.
Kiedy akumulator jest w dobrym stanie, potrafi kręcić 30 minut bez oznak wyładowania, sam to sprawdziłem jakiś czas temu.
Jeśli Tobie słabnie po chwili, to akumulator do wymiany w najbliższym czasie.
Jest też sposób na odpalenie na gazie nawet przy ujemnej temperaturze.
Należy polać parownik gorąca wodą z czajnika , ale to takie troche barbarzyństwo heheh, mimo tego odpalisz wtedy na pewno.
I tak sobie możesz radzić póki nie wymienisz akumulatora i nie ogarniesz prawidłowego startu na benzynie.

Samochód widziałem , macałem i mimo małej niedoróbki blacharskiej z tyłu, jest to fajna gablota.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 2:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
no i odpalił:) aku na noc został w doku pod grzejnikiem i na leciutkim prądzie ladowania na prostowniku. zalozylem aku, podłączyłem sprawdziłem czy nie ma zadnego złodzieja prądu(nie ma) no i do rozruchu... za pierwszym razem zapalił, z tym, ze podpsiuknąlem troszke gazu.


THC pisze:
Samochód widziałem , macałem i mimo małej niedoróbki blacharskiej z tyłu, jest to fajna gablota

o której niedoróbce mowisz?? o tej czarnej farbie pod zderzakiem...??;>

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"



W123 250 automat '77


Na górę
Post: czw gru 17, 2009 3:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
SZAKA-L pisze:
3) czy masa tylko z karoserii wystarcza?? bo z mojego doświadczenia to powinna być też bezpośrednio do silnika. jesli mozecie to napiszcie jak jest u Was??

pozdrawiam



Zgadza się ,ale tylko w Fiatach 126p,tyle pamiętam z praktyk w polmozbycie :lol: ,
W moim 107 także nie zauważyłem bezpośredniego połączenia pomiędzy aku a silnikiem

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 4:40 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
SZAKA-L pisze:
Szumek pisze:
Sprawdzałeś akumulator pod obciążeniem?

a o jakim sprawdzeniu dokładnie mówisz??


Właśnie o tym "pistolecie", o którym piszesz, mówię.

Rób ten gaźnik jak najszybciej, bo szkoda silnika...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 6:20 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
postaram się go zrobić w święta, bo aż mnie serce boli jak pale jakikolwiek zimny silnik na gazie;/

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"



W123 250 automat '77


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl