MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

300D 84 problem z automatem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45687
Strona 1 z 1

Autor:  dziadek [ pt gru 25, 2009 2:06 pm ]
Tytuł:  300D 84 problem z automatem

Witam wszystkich ! więc tak przetrzepałem całe forum szukając imfo na temat automatycznej skrzyni w mojej beczce,dowiedziałem się że są dwa rodzaje skrzyń aut na podciśnienie lub linkę niestety do mojej skrzynka nie nie idą ani żadne przewody podciśnieniowe ani żadne linki chyba że od prędkościomierza,idzie jedynie cięgno które połączone jest z ciengnami gazu (podejrzewam że ta moja jest na linkę)wydaje mi się też że skrzynka pochodzi od jakiegoś innego ''motoru'' ponieważ przy prędkość rzędu 80 kmh/h silnik na ostatnim biegu wyje nie ślizga tylko jakby mu brakowało jeszcze jednego biegu (max prędkość mojej cytrynki 135km/h)i w sumie mi więcej nie potrzeba chodzi tylko o wycie i oczywiście spalanie w trasie,z tym że rzadko jeżdżę nią w trasy to miałem to wycie gdzieś.Ze 2 miechy temu zaczeły się z nią gorsze problemy,pewnego razu po uruchomieniu silnika nie działa,żadnej reakcji na ruchy lewarem,byłem nią wtedy akurat w Austrii więc się trochę zestresowałemże spowrotem pajade na lawecie,na szczęście w padłem na pomysł żęby go troche przegarować na D zaskoczyła i pracowała normalnie do momentu ponownego uruchomienia,z tym że coraz to więcej trzeba było gazować,ale dojechałe do domu,wymieniłam olej,przedmuchałem filterek(mechanik mi pokazywał jak to zrobić,domyślam się że filtr powinien być wymieniony)zapomniałem dodać że był mocno zabrudzony i brudnego oleju tylko 4 litry przyczym stan oleju na bagnecie mieścił się w granicach,nowego też koło 4 l mi weszło(wiem jak się go sprawdza) (ok 2lata temu wymieniany,samochód więcej stał niż jeźił;))po tych zabiegach pracowała już normalnie ale tylko przez kilka dni ;( teraz wygląda to tak,poprostu loteria albo pojade po odpaleniu albo nie z tym że im dłużej stoi tym więkrze prawdopobieństwo że po odpaleniu skrzynia zatrybi (po 3 dni stania przeważnie trybi) gazowanie nic ostatnio nie dawało.Jestem w trakcie rozbierania zapasowej zepsutej;) skrzyni w celu obczajenia oco mniejwięcej tam loto,wiem że pompa jest w kołnierzu skrzyni ale wątpię żeby to było prze nią bo tam niema się co zepsuć przynajmniej na moją głowę,w tej całej konsoli sterującej(tak to nazwałem bo niemam pojęcia jak się to nazywa zaraz po zdjęciu michy ją widać znajduje się w niej kilka zaworów i kanalików) chyba również też się niema prawa zepsuć? jedynie rozszczelnić.No i gdy skrzynia nie chce współpracować stan oleju na bagnecie na zapalonym(z tego co pamiętam silnik nie był rozgrzany) taki sam jak na zgaszonym,tak jakby to coś co go miało wciągnąć się zepsuło,jeśli macie jakiekolwiek wskazówki oco chodzi to byłbym bardzo wdzięczny;) aha skrzynia nie hałasuje także nic się tam raczej nie urwało.Mam nadzieje że mi nie pojedziecie po rajtach na wstępie;) pozdro

Autor:  bary123ce [ pt gru 25, 2009 6:16 pm ]
Tytuł: 

do skrzyni kolego idzie zawsze podciśnienie, jedynie różnić się może tym, że jest na linkę lub metalowe cięgno.
olej sam z siebie się nie brudzi, może to już tarczki, więc remont skrzyni.
Nigdy też nie wymienia się samego oleju bez wymiany filtra. ten filtr radzę Ci również wymienić.
Z tego co opisujesz wygląda na to, że pompa nie zaciąga oleju. Być może filtr jest nieprzepuszczalny.
Co do prędkości, to sprawdź numery skrzyni, czy na pewno jest od tego auta. Ale wcześniej odczytaj przełożenie tylnego mostu, bo to on w dużej mierze odpowiada za prędkość max.

Autor:  dziadek [ pt gru 25, 2009 7:17 pm ]
Tytuł: 

właśnie dużo tu piszecie o tym podciśnieniu,a ja na pewno czegoś takiego nie mam bo ściągałem ja ze 2 razy,ale jeszcze sprawdzę dla pewności,dyfer mam na sete oryginał ale skrzynia trzecia jak się nie mylę od 93 roku w naszej rodzinie zaraz po nabyciu leciała 160kmh i to chyba dość cicho z tego co pamiętam,choć mało pamiętam bo miałem wtedy 8 wiosen, a z tym filtrem to jest tak że on ma pewnego rodzaju sprzęgiełko:)a dokładniej to chyba możnabybyło to nazwać zaworem ciśnieniowym i po zabrudzeniu filtra olej omija papierowy wkład i przepływa tylko przez metalową siateczkę,tarczki trzeba będzie zamówić,mam jeszce jedną zapasową zepsutą tamta zas przeciągała przy zmianie biegów to chyba tamta łatwiejsz do naprawy bo chyba tylko tarczki.dzięx za zaintere

Autor:  bary123ce [ pt gru 25, 2009 7:25 pm ]
Tytuł: 

jest też opcja, że naciągnąłeś tak cięgno, że nie zapina 4go biegu, skoro kiedyś jeździła normalnie.
Szarpie przy zmianach? ile zmian wyczuwasz ruszając z kick-downem?
Olej w filtrze omija jego wkład? w jaki sposób skoro zaraz ze smoka olej trafia na papierowy wkład? Jaki olej zalałeś? - ponawiam pytanie.
daj foty skrzyni będąc pod autem, to poszukamy razem modulatora, do którego dochodzi podciśnienie.

Autor:  dziadek [ pt gru 25, 2009 7:39 pm ]
Tytuł: 

teraz to on wogóle mi jaja robi czasami szapnie delikatnie czasami śliźnie,wyczuwam 2 przełczenia 1bieg tylko na L tego całago kik cośtam już oddawna niema, mechanik go nie podpinał niewiem czemu to go zdemontowałem olej ATF ale nie elfa tylko ten z orlenu, zrbie fatki to będziemy myśleć <br>Dodano po 1 minutach.:<br> aha i ten filtr rozbierałem zaraz obok wlotu oleju do filtra jest siatki a za nią ten zawór ciśnieniowy co pisałem

Autor:  bary123ce [ pt gru 25, 2009 7:46 pm ]
Tytuł: 

dziadek pisze:
aha i ten filtr rozbierałem

więc kup i zamontuj nowy.
poluzuj cięgno do skrzyni czyli je wydłuż.
znajdź modulator przy skrzyni i podłącz tam podciśnienie i dopiero wtedy
dziadek pisze:
będziemy myśleć

Czy na pokrywie zaworów masz trójnik, do którego lecą podciśnienia?

Autor:  filippo [ pt gru 25, 2009 10:15 pm ]
Tytuł: 

Przy wymianie oleju należy też pamiętać by zlać wszystko z konwertera.

Filterek wygląda tak:
Obrazek

Autor:  dziadek [ sob gru 26, 2009 12:20 am ]
Tytuł: 

więc tak na pokrywie zaworów niema żadnego trójnika,podciśnienie z vako pompy idzie do serva na tym przewodzie jest trójnik i cienki przewód idzie do stacyjki a od stacyjki do pompy wtryskowej to jest ta moja cała instalacja podciśnieniowa,skrzynka na zdjęciu w ogóle nie przypomina mojej jedynie filtr podobny ale też nie identyczny,moja wydaje się dłuższa.Może moja jest od jakiegoś starszego modelu,mieliśmy też 300D 82 i ta skrzynia właśnie pochodzi od niej wymieniana przez mechanika(bo byłem za granicą) i w tamtej też nie było żadnego podciśnienia

Autor:  dziadek [ pn gru 28, 2009 11:34 am ]
Tytuł: 

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 0_2715.jpg <br>Dodano po 2 minutach.:<br> chyba na kanał będzie trzeba jechać na sesje

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/