MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W111] 1964r wspolnie remontujemy
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45711
Strona 1 z 4

Autor:  franc [ sob gru 26, 2009 10:11 pm ]
Tytuł:  [W111] 1964r wspolnie remontujemy

Witam szykuje się do kąpletnego remontu mojego skrzydlaka.Proszę wszystkich o pomoc bo nie jestem zorietowany w mercedesach..Przygoda z tym autem zaczęła się w tym roku gdzieś na początku listopada,po paru miesiącach intensywnych poszukiwań udało mi sią znaleść to auto, było w przystępnej cenie, która była proporcjonalna do stanu technicznego...Poniżej załączam parę zdjęć.Proszę was o opinie i porady, na co zwracać uwagę przed w trakcie jak i na koncu remontu..Jesli ktoś ma jakieś skany,instalacji elektrycznej,danych technicznych, ksiażki .lub instrukcji obslugi to poroszę podeslać na maila,z góry dziekuję wszystkim.

Kontakt GG5844704
Email:francik_f1@interia.pl



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek [zlosnikz] [zlosnikz]

Autor:  *beczka* [ ndz gru 27, 2009 7:22 am ]
Tytuł: 

Auto od Piotrka z Zawiercia .

Autor:  franc [ ndz gru 27, 2009 10:07 am ]
Tytuł: 

Mogłby ktos napisac gdzie kupie uszczelki do drzwi bagaznika szyb.. bo te co mam popekaly juz z starosci.. prosze o jakies informacje

Autor:  barpawel [ ndz gru 27, 2009 11:51 am ]
Tytuł: 

w sprawie uszczelek napisz lub zadzwoń do sebi lub skrzydlaczek
ewentualnie tutaj masz
wszystko co potrzebujesz
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=663717
uszcelki drzwi i szyby tylnej i przedniej są takie same jak w w110
natomiast uszczelki zgarniajace i prowadnice szyb w drzwiach są takie jak w w108 i w114/115
oczywiscie bedziesz potrzebowac wszystkie spinki i klipsy do montazu listew i zgarniajacych uszczelek
powodzenia w odbudowie

Autor:  franc [ pn sty 04, 2010 10:07 pm ]
Tytuł: 

po dwoch miesiacach stania w stodole u znajomego ,auto nabrało mocy:lol: i jak sobie wczesniej zaplanowalem w raz z nowym rokiem zaczołem remont ....

Obrazek

Po 5 minutach zdemoontowalem tylnią klape..okazalo sie ze jest troche pordzewiala... Mogłby mi ktos doradzic jak najlepiej zabezpieczyc blache przed rdza.. wiadomo nie wszedzie mozna dojsc szczotka. lub tez papierem sciernymm..prosze o jakies podpowiedzi

Obrazek

[URL=http://img697.imageshack.us/i/20100104587.jpg/]Obrazek[/URL

po pewnym czasie udalo mi sie troche wyszlifowac..

Obrazek

Autor:  mmb [ pn sty 04, 2010 10:30 pm ]
Tytuł: 

takie miejsca chyba najlepiej piaskowaniem, szkiełkowaniem lub sodowaniem, będzie dokładnie niż szlifując

Autor:  franc [ wt sty 05, 2010 7:47 am ]
Tytuł: 

a jak oczyscic i zakonserwowac profile zamkniete np w drzwiach

Autor:  skrzydlaczek [ wt sty 05, 2010 10:29 pm ]
Tytuł: 

barpawel pisze:


Dzieki barpawel za polecenie moich aukcji.. za okolo miesiac jade do Niemiec i jak cos potrzeba skomplikowanego to przywioze, chyba ze mam cos jeszcze na stanie. Jak cos napisz mi na maila lub zadzwon 0501 678910

Bedziesz go robil na oryginal 220b ? jak cos mam do niego oryginalne tylne lampy jakie powinien miec
L.

Autor:  franc [ sob sty 09, 2010 9:53 pm ]
Tytuł: 

Kolego bede go robił na orginał.. tak jak ma byc.. podeslij mi zdjecia na maila francik_f1@interia.pl
Ma moze ktos spis kolorów MB?? chodzi mi głownie o czarny kolor jakim były malowane w111.. jesli ktos wie to prosze napisac numer

Autor:  mmb [ sob sty 09, 2010 11:29 pm ]
Tytuł: 

http://www.paintscratch.com/
Może pomoże:) A jaki masz na tabliczce? <br>Dodano po 9 minutach.:<br> co do konserwacji profili zamkniętych to sposobów słyszałem wiele, testowałem woski, w puszkach takich jak ma bitex, na pistolet konserwacyjny, dajesz długi przewód i psikasz gdzie się da:) Później trochę wycieka otworami, ale to znak, że dobrze spenetrowało profil:)smar stoczniowy z olejem, trochę stary patent, ale ponoć dobry sposób, tłuste specyfiki tez się nadają, może i nawet są lepsze, tylko mniejszy wybór jak na moje krzywe oko:) Fluidol, tym będę robił niedługo, ponoć super ekstra:]

Autor:  barpawel [ ndz sty 10, 2010 9:55 am ]
Tytuł: 

tu masz kolory dla w111
http://www.heckflosse.nl/excol4.htm
ja do profili zamkniętych używałem fluidol w spreyu lakiernik go chwalił i czytałem dobre opinie nie wysycha
dobre bedzie wszystko co jest na bazie wosku oczywiscie dobrze jest zpsikac kazdy otwór każdą dziurke tam gdzie jest kontakt z listwami klipsami i innego rodzaju mocowaniami

Autor:  Stomek [ ndz sty 10, 2010 10:59 am ]
Tytuł: 

[quote="mmb"smar stoczniowy z olejem, trochę stary patent, ale ponoć dobry sposób,[/quote]

Dobry to byl chyba w czasach komuny, a raczej lepszy od niczego. Jak moze byc dobre cos , co jest stworzone z oleju mineralnego, a wiec ulega starzeniu i jest higroskopijne. Do tego pomieszane z przepracowanym olejem silnikowym (tez slyszalem o takich recepturach) zawieraja zwiazki siarki ze spalonego paliwa, a to tylko pomaga korozji.

Podstawowymi parametrami dobrego specyfiku do konserwacji jest jego elastycznosc, zdolnosc pelzania oraz zawartosc inhibitorow korozji.

Autor:  Gajowy [ ndz sty 10, 2010 1:27 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Podstawowymi parametrami dobrego specyfiku do konserwacji jest jego elastycznosc, zdolnosc pelzania oraz zawartosc inhibitorow korozji.


Powiem więcej takie specyfiki mogą mieć właściwości żrące .

Autor:  ukaniu [ ndz sty 10, 2010 1:40 pm ]
Tytuł: 

Przetestowany przezemnie i dobry konserwant do profili - Terotex HV400.
Stosuję go już od dawna - kiedyś sprowadzałem dla siebie z niemiec. Własnie wtedy kiedy królował u nas smar z olejem z kortaninem i jakiś inne szamańskie wynalazki ;-) a szczytm techniki był fluidol :-)
W niemieckiej prasie był testowany i postawiony na najwyższym miejscu jeśli chodzi o środki komercyjne - lepsze były tylko specyfiki na grąco na bazie łoju z modyfikatorami. Lepki gęsty nie twardnieje nie pęka na mrozie.
Nie wylewa się po wlaniu - rzygnięty na pionową grodź - trzyma się.

Autor:  franc [ ndz paź 03, 2010 8:43 pm ]
Tytuł:  Re: [W111] 1964r wspolnie remontujemy

Po dlugiej przerwie zabieram sie ostro za remont.Przez zime planuje wyremontowac silnik skrzynie i zawieszenie,a na wiosne blache. Rozebrałem ostatnio skrznie biegów na czesci, ku zaskoczeniu wszystko okazalo sie w idealnym stanie,dla pewnosci wymienie łozyska,zimmeringi i uszczelki.Elementy z aluminium dalem juz do szkiełkowania a odlew pomaluje na czarno farbą.
Moje pytania odnoscie skrzyni?

1. Z czego najlepiej zrobic uszczelki?(nie umiem znalesc orginalnych)
2.Ile i jaki olej wlac do skrzyni biegów?
3.Jaką farbą pomalować skrzynie? (planuje pomalować na czarno akrylem i lakierem bezbarwnym)
4.Na co zwrócić uwage podczas składania?

Pare zdjec z rozbiórki :)

Obrazek



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Strona 1 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/