MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
MERCEDES W123 AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Problemy https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45717 |
Strona 1 z 4 |
Autor: | Qudlaty [ ndz gru 27, 2009 12:38 pm ] |
Tytuł: | MERCEDES W123 AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Problemy |
Witam To moje początki na tym forum dlatego proszę o wyrozumiałość Moje auto to Mercedes W123 automat. Z tym rodzajem przekładni mam pierwszy raz doczynienia niepokoi mnie pewne zachowane które może być normalny ale chce się upewnić : Podczas zmiany położenia dźwigni biegów z P na R lub D auto lekko się unosi i nieznacznie traci na obrotach. (zachowanie to przypomina ruszanie autem /manual/ pod górkę z ręcznego) Czy to jest objaw źle wyregulowanego sprzęgła? Pedał hamulca dociskam maksymalnie. Proszę o radę |
Autor: | ROBHEN [ ndz gru 27, 2009 12:46 pm ] |
Tytuł: | |
Witam mówiąc krótko, wygląda że wszystko jest tak jak ma być. |
Autor: | Gajowy [ ndz gru 27, 2009 2:28 pm ] |
Tytuł: | Re: MERCEDES W123 AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW Problemy |
Qudlaty pisze: Podczas zmiany położenia dźwigni biegów z P na R lub D auto lekko się unosi
i nieznacznie traci na obrotach. (zachowanie to przypomina ruszanie autem /manual/ pod górkę z ręcznego) Czy to jest objaw źle wyregulowanego sprzęgła? Pedał hamulca dociskam maksymalnie. Proszę o radę To znaczy że działa ![]() |
Autor: | Qudlaty [ ndz gru 27, 2009 3:28 pm ] |
Tytuł: | |
Biegi zmienia płynnie bez szarpań i innych niepokojących objawów oprócz tego o którym napisałem powyżej. Skoro jednak to jest normalne zachowanie to wszystko inne jest OK Dziękuje za szybką odpowiedź. I moje kolejne pytanie : Prawdopodobnie trzeba będzie wymienić w skrzyni olej i filtr gdyż nie wiem jak podchodził do tego poprzedni właściciel a chciałbym żeby pracowała jak najdłużej Proszę o radę jaki olej byłby odpowiedni, i filtr oleju jaki typ firma itp? |
Autor: | bary123ce [ ndz gru 27, 2009 3:32 pm ] |
Tytuł: | |
Olej ATF np Mobil 220 Filtr to zależy jaki model czy diesel czy benzyna. Tam gdzie będziesz kupował filtr, będą dysponować zapewne katalogiem lub dobierzesz na wzór starego. |
Autor: | Qudlaty [ ndz gru 27, 2009 3:44 pm ] |
Tytuł: | |
Jest to DIESEL 2.0 Czy to jest istotne jaki typ paliwa skoro filtr jest do skrzyni biegów?? (pytam z ciekawości) |
Autor: | Gajowy [ ndz gru 27, 2009 3:53 pm ] |
Tytuł: | |
Qudlaty pisze: Jest to DIESEL 2.0
Czy to jest istotne jaki typ paliwa skoro filtr jest do skrzyni biegów?? (pytam z ciekawości) jeżeli znasz nr skrzyni to nie,najpewniej jest mieć podczas zakupu stary filtr |
Autor: | Qudlaty [ ndz gru 27, 2009 4:17 pm ] |
Tytuł: | |
I tak też zrobię Nie znam jeszcze dokładnie funkcji dwóch ostatnich położeń dźwigni zmiany biegów S i L (narazie tylko w trasie uzywałem D gdy przyporwadzilem auto po zakupie) domyślam się że to są biegi redukcyjne, do wyprzedzania ale nie wiem niestety czym one się róznią i w jakich sytuacjach można uzywać ich podczas jazdy Przełączanie z D odbywa się bez użycia chamulca Przy jakich predkosciach ? Pytałem znajomych kazdy z nich ma inną teorie ale żaden nie jeździ automatem i ja nie miałem wcześniej z nim doczynienia nie chce uszkodzić czegoś stąd moje może banalne ale istotne pytanie |
Autor: | bary123ce [ ndz gru 27, 2009 4:26 pm ] |
Tytuł: | |
Pozycja S to blokada 3 pierwszych biegów. Pozycja L to blokada 2 pierwszych biegów. Zalecane jest tylko ruszanie z tych pozycji, służy to np jeździe w górach z przyczepką lub innych podobnych sytuacji. Do wyprzedzania służy przycisk kick-down pod pedałem, który wciśnięty powoduje redukcję biegów o 2. |
Autor: | Gajowy [ ndz gru 27, 2009 4:30 pm ] |
Tytuł: | |
poszukaj na forum temat już był omawiany,polecam także wikipdię. . |
Autor: | MERCEDES 4 EVER [ ndz gru 27, 2009 4:38 pm ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: Pozycja S to blokada 3 pierwszych biegów.
Pozycja L to blokada 2 pierwszych biegów. Zalecane jest tylko ruszanie z tych pozycji, służy to np jeździe w górach z przyczepką lub innych podobnych sytuacji. Do wyprzedzania służy przycisk kick-down pod pedałem, który wciśnięty powoduje redukcję biegów o 2. Bary wstydz sie .....Czyli jak jade sobie dowolnym 124 czy 123 i chce zeby zredukowac do 3 to KICK? Powodzenia w ciagłym redukowaniu KICK.Niewiem wogole po co to jest - jak miałem ze 20 aut z automatem albo 30 to moze uzyłem to przypadkowo 2-3 razy.Uzywajac KICK w niewazne jakim aucie czy to starym czy nowym plastiku otrzymujemy 2-3 sekundy myslenia potem skrzynia wbija kosmicznie niski bieg zamykamy obrotomierz -kupa chałasu potem skrzynia daje ten bieg co trzeba i jedziemy.Niepotrzebne piłowanie silnika,obciązanie układu napedowego itp itd.Od tego sa te zakresy pracy automatum zeby z tego korzystać.Na dowód tego ze reczna zmiana biegow bez uzycia KICK jest nieszkodliwa -wszyscy producenci wprowadzili obecnie "TIPTRONIC" i wszelkie inne mutacje tego a wszystkie te patenty sprowadzają sie do mozliwosci dowolnej zmiany biegow samemu podczas jazdy.Wiec swobodnie zmieniaj sobie podczas jazdy na S i L co przy 200D jest baaaardzo potrzebne bo dynamiką ten silnik nie powala. ![]() |
Autor: | Qudlaty [ pt mar 05, 2010 7:23 pm ] |
Tytuł: | |
Witam chyb moja skrzynia potrzebuje regulacji. Objawy: jak na moje doświadczenie za szybko zmienia biegi tzn IV-ka włańcza zie juz przy 50km/h to chyb za wczesnie bo troche sie dusi Nie redukuje przy zwalnianiu, dopiero przy ok 20km/h A może to normalne, albo ja nie umiem jezdzic Prosze o rade co to moze byc???? |
Autor: | magic23 [ pt mar 05, 2010 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
Z Twoją skrzynią jest wszystko w jak najlepszym porządku. Jeśli będziesz jechać ze stałą prędkością lub delikatnie przyspieszać auto będzie jechać na możliwie najwyższym biegu. W przypadku jakim opisałeś 50 km/h IV bieg jak najbardziej poprawny automaty działają trochę inaczej niż człowiek, który w manualu przeciętnie stara się utrzymać obroty silnika pomiędzy 2 a 3 tyś. Automat będzie dążył do tego by auto jechało na możliwie najwyższym biegu, a silnik utrzymywał niskie obroty. Tym zdaniem odpowiedziałem też na Twoje drugie pytanie odnośnie redukcji przy zwalnianiu dzieje się to (a właściwie nie dzieje się ![]() |
Autor: | bary123ce [ pt mar 05, 2010 9:34 pm ] |
Tytuł: | |
MERCEDES 4 EVER pisze: Bary wstydz sie .....Czyli jak jade sobie dowolnym 124 czy 123 i chce zeby zredukowac do 3 to KICK? Powodzenia w ciagłym redukowaniu KICK.Niewiem wogole po co to jest - jak miałem ze 20 aut z automatem albo 30 to moze uzyłem to przypadkowo 2-3 razy Ja często używam kick-down i bardzo mi się podoba. Nie mam takich opóźnień jak piszesz (2-3 sek.). MERCEDES 4 EVER pisze: skrzynia wbija kosmicznie niski bieg No to widocznie nie działa Ci przekaźnik, który zapobiega takim przebojom. Qudlaty pisze: jak na moje doświadczenie za szybko zmienia biegi tzn IV-ka włańcza zie juz przy 50km/h
To zależy czy zmienia tak samo mimo wciśniętego gazu do dechy. Skrzynię można samemu wyregulować tak, by zmieniała tak jak opisujesz lub przełączała biegi dopiero przy wysokich obrotach. Regulację można przeprowadzić za pomocą linki lub cięgna- zależy który rocznik auta i jaka skrzynia. |
Autor: | head [ sob mar 06, 2010 12:31 am ] |
Tytuł: | |
bary123ce pisze: Ja często używam kick-down i bardzo mi się podoba. Nie mam takich opóźnień jak piszesz (2-3 sek.).
no tak ma właśnie latać ![]() |
Strona 1 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |