MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt gru 29, 2009 6:16 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 08, 2009 6:53 pm
Posty: 11
Mam pytanie. Wczoraj zmieniłem olej w 200d. Wyjąłem do tego bagnet, wykręciłem korek, wyjąłem filtr i zlałem stary olej. Poczekałem 20 min (silnik był ciepły). Jak wlałem nowy olej to weszło 5 litrów. Co ciekawe, to po sprawdzeniu bagnetem olej był dalej czarny jak ten stary , tylko trochę mniej.Dodam, że przed sprawdzeniem nie odpalałem silnika... Wyglądało tak, jak by gdzieś jeszcze tego starego zostało?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 6:20 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
tak to już jest. Poprostu nowy olej "spłukuje" resztki starego oleju z wnętrza silnika i odrazu robi sie czarny. Ale nie kolor świadczy o tym czy olej jest dobry :)Dolej nowego do połowy, odpal silnik, sprawdź ile jest jak trzeba to dolej. I tyle :) Kolorem sie nie przejmuj.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 6:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
no 5L powinno wejść :) zawsze zostanie troche starego, to normalne :)

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
głupie pytanie -zmieniałeś filtr ? czy załozyłeś stary-Uli ma racje nigdy olej niezleje sie w 100% -stary patent mówi by wlać 200ml ropy do oleju jak grzejesz silnik przed spuszczaniem podobno bardziej sie zczyszcza a diesel wogóle ma to do siebie ze po liku Km i tak sie czarny zrobi

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 9:28 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt gru 08, 2009 6:53 pm
Posty: 11
Nie no panowie, filtr to się zmienia przy każdej wymianie oleju...To jest jak ABC...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 10:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
zdziwiłbys się :P

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
hecto pisze:
stary patent mówi by wlać 200ml ropy do oleju

o Boże i Ty nie grzmisz? jak można pisać takie rzeczy??? może od razu garść piachu w korek wlewowy oleju? :evil:

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 10:51 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
kumbasy pisze:
hecto pisze:
stary patent mówi by wlać 200ml ropy do oleju

o Boże i Ty nie grzmisz? jak można pisać takie rzeczy??? może od razu garść piachu w korek wlewowy oleju? :evil:


A piach to po co ,żeby ropę zebrać ? [zlosnikz] bo jak ostatnio mi się olej wylał do kanału to piaskiem zebrałem,

A tak swoją drogą to dawniej uczono aby silnik rozgrzać olej spuścić ,filtr wymienić(nowy zalać i dokręcić ręką) wlać 3/4 stanu oleju odpalić sprawdzić poziom ewentualnie uzupełnić i cała wymiana.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 11:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
kumbasy pisze:
hecto pisze:
stary patent mówi by wlać 200ml ropy do oleju

o Boże i Ty nie grzmisz? jak można pisać takie rzeczy??? może od razu garść piachu w korek wlewowy oleju? :evil:

ja tak nigdy nierobiłem chociaz nic złego w tym niewidze ON powinien rozrzedzić olej <br>Dodano po 33 minutach.:<br>
hecto pisze:
kumbasy pisze:
hecto pisze:
stary patent mówi by wlać 200ml ropy do oleju

o Boże i Ty nie grzmisz? jak można pisać takie rzeczy??? może od razu garść piachu w korek wlewowy oleju? :evil:

ja tak nigdy nierobiłem chociaz nic złego w tym niewidze ON powinien rozrzedzić olej

a tak na marginesie cytat z jednego starszych autoporadników
w celu oczyszczenia silnika z osadów wegla można wlać na kazdy litro oleju 100ml oleju napędowego (absolutnie nie benzyny), w przeciwieństwie do benzyny bardzo wolno paruje, więc jest bardzo dobrym "rozcieńczalnikiem" oleju.
Nie należy obawiać się jego stosowania - zarówno olej silnikowy jak i ON są produktami rozdziału ropy naftowej na frakcje i nie mogą ze sobą reagować .

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 8:36 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
w celu oczyszczenia silnika z osadów wegla można wlać na kazdy litro oleju 100ml oleju napędowego (absolutnie nie benzyny),Nie należy obawiać się jego stosowania - zarówno olej silnikowy jak i ON są produktami rozdziału ropy naftowej na frakcje i nie mogą ze sobą reagować .


Zapewne nie reagują ale właściwości smarujące to napewno taki rozrzedzony olej traci,osady węgla przy obecnej technologi rafinacji ? olej chyba jest pozbawieny wielu zanieczyszczeń ,myślę że nie ma potrzeby "płukania" silnika,ale dla spokojności duszy to i silnik wypłukać można.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 9:24 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
W sklepach z chemią motoryzacyjną są dostępne specjalne płukanki które się wlewa do silnika tuż przed wymianą oleju. Ostatnim razem jak wymieniałem u siebie to wlaliśmy coś takiego do starego oleju, silnik pracował na tym jakieś 5 minut i potem wszystko spłynęło. Po zalaniu nowego oleju na bagnecie kolor miał nieznacznie ciemniejszy niż przed wlaniem go z bańki. Niestety nazwy specyfiku nie znam bo był to jakiś angielski wynalazek, pamiętam jedynie że był w identycznej puszce i tak samo się otwierało jak kiedyś puszki z piwem. W każdym razie na pewno coś takiego w PL można dostać - STP czy innej firmy produkującej takie rzeczy.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 7:57 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
:markowy" kosztuje 40zł za dawke i w sumie gdybym miał płukać to chyba bym zaryzykował ropy troche :D
a wegiel no wytwarza sie ale w sumie to dobry wegiel bo majacy pokrewieństwo z grafitem-a jak wiadomo to bobry slizg -tylko przepracowany tworzy jakis syfy które skutecznie zatykaja wszystko
płukanie silnika jest dośc ryzykowne chyba tylko po wzgledem ujawnienia nieszczelności ale jak ktoś mardy powiedział "do uszczelnienia silnika służą uszczelki a nie syf" :D:D:D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 8:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Do takich zabiegów polecam http://www.allegro.pl/item845540866_liq ... kanka.html

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
filippo pisze:
W sklepach z chemią motoryzacyjną są dostępne specjalne płukanki które się wlewa do silnika tuż przed wymianą oleju. Ostatnim razem jak wymieniałem u siebie to wlaliśmy coś takiego do starego oleju, silnik pracował na tym jakieś 5 minut i potem wszystko spłynęło. Po zalaniu nowego oleju na bagnecie kolor miał nieznacznie ciemniejszy niż przed wlaniem go z bańki. Niestety nazwy specyfiku nie znam bo był to jakiś angielski wynalazek, pamiętam jedynie że był w identycznej puszce i tak samo się otwierało jak kiedyś puszki z piwem. W każdym razie na pewno coś takiego w PL można dostać - STP czy innej firmy produkującej takie rzeczy.


Dostępne są także różnego rodzaju motodoktory ale to raczej "leczenie syfa pudrem",prawdę powiedziawszy kiedyś w 115 (chyba w 92 roku)pojechałem wyczyścić silnik specjalny amerykański system :roll: ,zapłaciłem kupę kasy a jaki byłem szczęśliwy aż do następnego dnia ,bo auto dalej miałem problem z zapaleniem a ja mniej kasy na ropę.Myślę że pozostanę przy tradycyjnym sposobie nawet gdyby 1% starego oleju miał sie dostać do nowego.
a propos puszek to stanowczo wolę te z PIWEM niż STP [pub]

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 30, 2009 9:30 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 04, 2005 11:31 am
Posty: 1777
Lokalizacja: Łobez [ZŁO] [GLE] - rezydent
Gajowy pisze:
filippo pisze:
W sklepach z chemią motoryzacyjną są dostępne specjalne płukanki które się wlewa do silnika tuż przed wymianą oleju. Ostatnim razem jak wymieniałem u siebie to wlaliśmy coś takiego do starego oleju, silnik pracował na tym jakieś 5 minut i potem wszystko spłynęło. Po zalaniu nowego oleju na bagnecie kolor miał nieznacznie ciemniejszy niż przed wlaniem go z bańki. Niestety nazwy specyfiku nie znam bo był to jakiś angielski wynalazek, pamiętam jedynie że był w identycznej puszce i tak samo się otwierało jak kiedyś puszki z piwem. W każdym razie na pewno coś takiego w PL można dostać - STP czy innej firmy produkującej takie rzeczy.


Dostępne są także różnego rodzaju motodoktory ale to raczej "leczenie syfa pudrem",prawdę powiedziawszy kiedyś w 115 (chyba w 92 roku)pojechałem wyczyścić silnik specjalny amerykański system :roll: ,zapłaciłem kupę kasy a jaki byłem szczęśliwy aż do następnego dnia ,bo auto dalej miałem problem z zapaleniem a ja mniej kasy na ropę.Myślę że pozostanę przy tradycyjnym sposobie nawet gdyby 1% starego oleju miał sie dostać do nowego.
a propos puszek to stanowczo wolę te z PIWEM niż STP [pub]



To nie był żaden doktor ale coś w stylu tego co kolega Beczka link wkleił - engine flush - czyli płukanka silnika.

_________________
Mercedes Benz S124 220TE 1993r.
Volvo FH13 500 2016r. - służbówka
ex: Mercedes Benz W115 200D 1968
ex: Mercedes Benz W115 200D 1973
ex: Mercedes Benz S123 300TD 1983
ex: Mercedes Benz Actros MPII 1844 2007r.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl