MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:49 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 24, 2009 8:13 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
witam,
w dniu dzisiejszym stalem sie szczesliwym posiadaczem merca 123 z roku 83 super stan i ogoleni kozak, ale jest jedno male ale.
Centralny zamek nie dziala. Koles od ktorego go kupilem zamontowal alarm i podlaczyl centralny zamek do niego w zwaizku z czym teraz mam drzwi kierowny otwierane na pilota:) I co najdziewniejsze mam przez ten uszkodzony centralny zamek problem z wylaczeniem silnika bo po wyciagnieciu kluczy samochod jeszcze przez jakas chwile chodzi a zgasnie dopiero wtedy kiedy centrany zamek jest zamkniety.....
Moze ktos mi pomoc w tej sprawie???


pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 24, 2009 8:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Użyj opcji szukaj, a jeśli rozpoznasz przewody podciśnieniowe pod maską to tymczasowo możesz odpiąc centralny żeby rozwiązać problem gaszenia (rozumiem że to diesel...).

Pod maską po stronie kierowcy znajdziesz te przewody, odpinaj po kolei zaślepiając czymś rozdzielacz i testuj czy silnik gaśnie.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 24, 2009 8:46 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
tak to diesel 240 ale wolabym zeby ten zamek byl sprawny i chcialbym zostac przy orginalnym hydraucicznym no ale jesli sie nie da to najwyzej wrzuce elektryczny.
Czy c. zamek jest rowniez w bagazniku i wlewie paliwa??


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 24, 2009 8:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Tak, jest silownik klapy bagaznika i powinien byc klapki wlewu, ale ten sie pierwszy psuje i często jest zaślepiony gwoździami.

Polecam poszukac na forum info o zamku bo można by o nim książki pisać.

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 8:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
jesli wywale ten pneumatyczny zamek i zainstaluje zwykly elektryczny to czy problem z wylaczaniem silnika sie rozwiaze?? Koles od ktorego kupilem samocho mowil ze niesprawnosc c. zamka jest powiazana z tym ze po przekreczeniu kluczyka auto nie gasnie i jest to jednoczesnie tego przyczyna.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 25, 2009 9:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Być może się rozwiążę, ale teoretycznie każdy z obwodów jest rozdzielony zaworkiem zwrotnym. Ja ze swoim zamkiem walczyłem prawie pół roku i problem rozwiązałem, niestety także na jakieś pół roku. Ja jestem zdania, że jeżeli coś wyjechało z fabryki z takim wypasem, to powinno pozostać w oryginale, a więc próbuj to naprawić.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 26, 2009 7:36 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
wylaczanie silnika najlepiej podlacz bezposrednio do vacupompy

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 27, 2009 8:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
a idzie zastapic ten pneumatyczny zamek jakims innym elektrycznym np od bmw??


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 7:45 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 02, 2003 10:59 am
Posty: 851
Lokalizacja: Stargard (koło Kruszyna:))
stivenh pisze:
Koles od ktorego kupilem samocho mowil ze niesprawnosc c. zamka jest powiazana z tym ze po przekreczeniu kluczyka auto nie gasnie i jest to jednoczesnie tego przyczyna.


zgadza sie

stivenh pisze:
jesli wywale ten pneumatyczny zamek i zainstaluje zwykly elektryczny to czy problem z wylaczaniem silnika sie rozwiaze??


Rozwiaze. Oczywiscie jesli tylko zaslepisz odpowiednio wyjscie z przewodu vacuum pompy na centralny. Tam pomimo tego powinny byc takie zólte zawory ktore sa zaworami zwrotnymi. NIestety jednak czas juz w wiekszosci przypadkow zadzialal na nie odpowiednio no i puszczaja w obie strony takze dlatego tez problem z gaszeniem silnika pomimo ich obecnosci ma niestety miejsce.

Postaraj sie go naprawic... nie profanuj merca elektrykiem badziewnym elektrykiem

_________________
W123 240D - 1978 "CONDOR" - rozstaliśmy się....
S211 320CDI - 2003 "WAVE" - poretrofitowany
S212 350CDI - 2013 "BIAŁAS" - poretrofitowany
W164 ML 320CDI - 2007 "CZARNY" - nieretrofitowany


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 10:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
Ja mam elektryczny central i działa elegancko, zawsze otwiera i zamyka drzwi, załkadał go poprzedni właściciel bez wypruwania instalacji pneuamtycznego zamykania drzwi. Pneumatyczny central mam odłączony i może kiedyś go zreanimuje. Także jeżeli chcesz wkładać elektryczny to nie niszcz oryginalnej instalacji, może kiedyś zrobisz.

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lis 04, 2009 11:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Jeśli gaśnie jak jest zamknięty , a nie gaśnie jak jest otwarty to na pewno któryś z siłowników puszcza. Posłuchaj na otwartym centralnym i przy pracującym silniku. Może usłyszysz nawet delikatne syczenie. Zaoszczędzi Ci to zbędnego rozbierania. Ewentualnie może być rozszczelniony układ otwierania centralnego,np. na którejś złączce.
Spróbuj naprawić, to fajne rozwiązanie. I chyba najcichszy central na świecie ;)
Tu znajdziesz kilka wskazówek http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... ralny+zmek

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 9:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 11:21 pm
Posty: 103
Lokalizacja: Warszawa/Białystok
Chciałbym przywrócić centralny zamek do życia w swoim ogórku (teraz nie działają żadne drzwi, bo poprzedni właściciel go odłączył, bo mu "wariował").

Po przeczytaniu tego postu się jednak trochę przestraszyłem, bo rozumiem, że w jakiś magiczny dla mnie sposób centralny zamek ma wpływ na działanie silnika:) Obecnie nie mam takich problemów jak kolega stivenh ale boję się, żeby próbując naprawiać central nie zrobić gorzej niż jest. Dodam, że poziomowanie świateł mam sprawne, a to rozumiem, że też ma coś wspólnego z podciśnieniem.

Tak czy inaczej od czego zacząć sprawdzanie centralnego zamka? Jak go "podłączyć" tak by móc szukać w czym jest problem? Czy jeśli go podłączę ale nie naprawię od razu to będzie to dla mnie oznaczać problemy z gaszeniem silnika i dodatkowo poziomowanie świateł przestanie działać?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 28, 2009 9:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
andrejko pisze:
Chciałbym przywrócić centralny zamek do życia w swoim ogórku (teraz nie działają żadne drzwi, bo poprzedni właściciel go odłączył, bo mu "wariował").
Tak czy inaczej od czego zacząć sprawdzanie centralnego zamka? Jak go "podłączyć" tak by móc szukać w czym jest problem? Czy jeśli go podłączę ale nie naprawię od razu to będzie to dla mnie oznaczać problemy z gaszeniem silnika i dodatkowo poziomowanie świateł przestanie działać?


co to znaczy wariował ?poczytaj posty jest ich dziesiąt,
pamiętaj że zawsze możesz jednym ruchem rozłączyć przewody i zaślepić ale taki central na podciśnienie to niezły bajer :lol: i fajnie brzmi przy zamykaniu i otwieraniu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 11:41 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
fajnie psyka moj psykal dwa dni pozniej sie znowu z...bal ale jest za zimno i nie chce mi sie zagladac tam, czekam do wiosny.
Jak mozna najlatwiej sprawdzic co jest dupniete..?? Ja robilem to metoda prob i bledow ale to troche jazda na okolo.
Najpier proponuje przyjzec sie dobrze zlowniczkom, njalepiej je wykrecic i sprawdzic w domu. Pozniej laczeniom przewodow ale one przewaznie sa sprawne glownie problem tkwi w silowniczkach.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 29, 2009 12:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
stivenh pisze:
fajnie psyka moj psykal dwa dni pozniej sie znowu z...bal ale jest za zimno i nie chce mi sie zagladac tam, czekam do wiosny.
Jak mozna najlatwiej sprawdzic co jest dupniete..?? Ja robilem to metoda prob i bledow ale to troche jazda na okolo.
Najpier proponuje przyjzec sie dobrze zlowniczkom, njalepiej je wykrecic i sprawdzic w domu. Pozniej laczeniom przewodow ale one przewaznie sa sprawne glownie problem tkwi w silowniczkach.


plus trójniki i zaworki zwrotne

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl