MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 5:06 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 03, 2010 2:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Witam.
Mam problem związany z wymianą sprężyn przednich w moim 123. Mianowicie sprężyny które posiadam nie są u góry zakończone płasko, tylko mają zwykły zwój, podobny do zakończenia dolnego. Sprężyny te mi na pierwszy rzut oka wyglądałyby na skracane przez kogoś, gdyby nie to, że pochodzą z prawdopodobnie orginalnego 300D (był chyba nawet zgodny z VIN-em) który co jak co, ale tuningowany to na pewno nigdy nie był, no chyba tylko samoistny rost tunning mógłby tylko wchodzić w grę w jego przypadku. Nie był on również niski z wyglądu, wręcz przeciwnie stał dumnie wyprostowany i wysoki.
W związku z tym mam pytanie: czy to są orginalne sprężyny czy może jakaś przeróbka? Czy są jakieś szanse powodzenia montażu tego w samochodzie? Moje poprzednie sprężyny były "normalne", miały 'spłaszczone' górne zwoje.

Gumy mam takie:
Obrazek

Obrazek

A tak wyglądają rzeczone sprężyny:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Sprężyny nie posiadają na dolnym zwoju żadnych numerów mają 13 zwojów i długość rozprężonej ok 45,5cm, średnica 'drutu' wynosi 15,5mm, nie ma też na nich oznaczeń kolorami, co zresztą widać na fotkach.

A tak to wygląda po zamontowaniu w aucie:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Moim zdaniem wygląda to niezbyt dobrze, mimo, że na dole 'siedzi' prawidłowo:
Obrazek

Czy coś nie tak zrobiliśmy podczas montażu? Czy może do takiego zakończenia powinny być inne podkładki gumowe? Czy to ma w ogóle jakieś szanse powodzenia?
Jakoś wątpię, żeby to miało się ujeździć, trochę dziwnie wygina się ta sprężyna, może obciążenie jej autem to poprawi, bo podnoszenie lewarkiem wahacza nic nie poprawia, ale z drugiej strony trochę boję się tak wyjechać na drogę.

Miał już ktoś podobny problem?

Tylko proszę nie piszcie tekstów w stylu "Opcja 'szukaj' nie boli", bo szukałem i to co znalazłem nie rozwiało moich wątpliwości.
No chyba, że tak słabo szukałem...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 4:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
DJ MAKU pisze:
stał dumnie wyprostowany i wysoki

[zlosnik]

A sprężyna leży okropnie. Jeśli nie ma na niej żadnych numerów to kaszana niezła z nich. Na Twoim miejscu pokusił bym sie o oryginalne sprężynki.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 4:49 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Co to znaczy "leży okropnie"? Chodzi Ci o to jak jest powyginana?
Nie wiem czemu tak się dzieje, ale one są twarde i to nieźle. W porównaniu ze sprężynami od 200D, to na ściągaczu "idą" dużo ciężej...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
gna sie i wygladaja jak sprezyny od tarpana rolnika:D

z cała pewnościa nie sa od 300D a jesli juz to jakieś podróbki marne
mam jedna sprezynke od 300D jesli potrzebujesz mozesz ja miec po kosztach wysyłki jak nie to wywalam bo mam po jednej na przód i tył tylko

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 12:21 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
No raczej potrzebuję, ale najpierw popytam jutro po znajomych w okolicy, bo zależy mi na czasie, ale jak nic nie znajdę to się odezwę przez pw.

A czy po numerze na sprężynie:
(gwiazdka) 123 321 27 04 (nieokreślony znaczek) 39 73
można określić od czego to są, żeby ewentualnie wiedzieć od jakiej pary szukać?

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 12:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
123 321 27 04 -SPREZYNA PRZEDNIA Mercedes 123 200D wzmocniona taką chyba też mam :)

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 12:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Aha, wielkie dzięki.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 2:09 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Co to znaczy "leży okropnie"? Chodzi Ci o to jak jest powyginana?


Chodzi o to że w górnym mocowaniu nie jest osadzona prawidłowo. Wyboczyła sie.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 10:58 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Najlepiej szukaj orginalnych. Ja mam też 300D i ktoś założył mi podobno pasujące. Samochód padł przodem i teraz wiem że dał mi te od 200D. Sam szukam kompletu (hotrod to nie dla mnie). Musisz się pilnować bo nie każdy sprzedający wie że silnik to duża różnica i pisze że do 300D pasują.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 11:21 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
bo w sumie do 300D pasują te od 200D ale w wersji wzmocnionej :) o ile pamiętam silnik 300D jest o 80-90 kilo cięższy

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 11:31 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Jeśli byłby ktoś zainteresowany to posiadam oryginalne sprężyny do 300 D które są jeszcze w aucie i można zobaczyć jak "stoi".


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 11:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
DJ MAKU wywal od razu te sprężyny ze zdjęcia. One muszą być płasko zakończone od góry. Inaczej narobisz sobie problemów, jak w końcu wypadną/ wyskoczą.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 10:43 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
hecto pisze:
z cała pewnościa nie sa od 300D a jesli juz to jakieś podróbki marne


To są sprężyny od 300D i to nawet wzmocnione - tyle że ucięte :) Sprawa sprężyn w W123 wygląda następująco:

200D - 240D:

wzmacniane: wys. 463mm, śr. zwoju 15,0mm
zwykłe: wys. 460mm, s.z. 14,8mm

300D oraz turboD:

wzmacniane: wys. 453mm, s.z. 15,5mm
zwykłe: wys. 463mm, s.z. 15,0mm (to samo, co wzmacniane dla 200D - 240D)

Może się przyda przy doborze nowych.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 7:12 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Podkleję się do tematu.Mam pytanie ~McCoy czy masz morze jakieś dane co do sprężyn do benzyniaków szukam parametrów do 2.5 litrówki wiem że na pewno idą inne tylko jakie parametry ??? jakimi się kierować co do kupna.

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 8:50 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Jednak co orginał to orginał:

Obrazek

Udało mi się zdobyć pojedyńczą pasującą do pary, nie musiałem zmieniać obydwu na razie.
McCoy, też się tak dowiedziałem. To miały być od 300D, ale ktoś je uciął, nie wiem po jaką cholerę. Tamten 'dawca' nie był tunningowany, nie wyglądał też żeby przód był nisko, więc się dałem nabrać.

REKIN-M5 Nie dam gwarancji, ale moje sprężyny wyglądały mi na nie ruszane od fabryki niemalże, a moje auto to było orginalnie 250 z automatem, możliwe więc, że w 250-tce mogły występować sprężyny oznaczone jako współzamienne również z 200D, bo jako takie mi tam wyżej hecto rozkodował numer który z nich podałem.

Ale po wymianie jest jak było, czyli dosyć nisko, tak więc się muszę trochę porozglądać jeszcze za kompletem od 'trzysety'.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl