MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 3:04 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt sty 01, 2010 11:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 11:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Gdansk, Wrocław
W mojej 107 350 slc mam problem: od jakiegoś czasu jadąc stałą prędkością przerywa silnik (tak jakby na ułamek sekundy stracił moc) na coraz niższych prędkościach obrotowych na czwórce. Zapala się wtedy kontrolka alternatora. Jak wcisnę sprzęgło i dodam na chwilę gazu - jest znowu ok. Ale za chwilę sprawa wraca do normy. Jesienią (jak jeszcze jeździłem) działo się tak przy ok. 110 km/h teraz już przy 70. Czekam na wiosnę żeby go porządnie przeglądnąć u mechanika i wymienić parę rzeczy ale dobrze wiedzieć co to może być - żeby się uspokoić, albo dopiero zacząć martwić. Po drugie: Możecie polecić mi kogoś kto zajmuje się starymi mercedesami w okolicach Trójmiasta. Gdyby mógł moją sl-kę wstawić pod dach to zaraz bym ją zawiózł

_________________
MB W221 S 350 - 2009
MB W111 280 SE Coupe - 1970
MB R107 280 SL - 1984
Ex - MB W126 300 SDL - 1986
Ex - MB C107 SLC 350 - 1971
Ex - MB W211 200 K - 2008
Ex - MB W124 300CE-24 - 1991
Ex - MB W126 560 SEL - 1988


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 01, 2010 11:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr maja 27, 2009 8:42 pm
Posty: 52
Lokalizacja: Gdynia
Cześć, ja jak mam problemy to jadę do ....zapomniałem jak gość się nazywa ........Gdynia ul.Sopocka nr tel 668 07 93

Pozdrawiam,


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 02, 2010 9:44 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Skoro zapala się lampka ładowania to na początku sprawdź naciąg paska alternatora,ładowanie-napięcie i na końcu sam alternator zwłaszcza szczotki.Wszystkie próby można zrobić samemu w garażu bez konieczności demontowania alternatora bo szczotki z regulatorem napięcia zdemontujesz na aucie.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 02, 2010 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr maja 20, 2009 11:09 am
Posty: 240
Lokalizacja: Gdańsk
Jacekkarol pisze:
Cześć, ja jak mam problemy to jadę do ....zapomniałem jak gość się nazywa ........Gdynia ul.Sopocka nr tel 668 07 93


Zwolak się nazywa...

_________________
W140 400SE 1991
W124 200E 1993
Ex: W124 220E 1993
Ex: S210 420E 1996


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 02, 2010 4:53 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 11:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Gdansk, Wrocław
Dziękuję chłopaki - sprawdzę. Jeszcze jedno, być może głupie pytanie (proszę o wyrozumiałość): Jeżeli z powodu za luźnego paska lub zużytych szczotek alternator na pewnych obrotach nie ładuje - silnik może tracić moc (z powodu braku zasilania układu zapłonowego)? Miałem podobną usterkę w VW Transporter - gdzie alternator okazał się do wymiany, a że to diesel to chodził sobie bez alternatora - dopiero gdy włączyłem światła zgasł. Czy to usterka na tej samej zasadzie?

_________________
MB W221 S 350 - 2009
MB W111 280 SE Coupe - 1970
MB R107 280 SL - 1984
Ex - MB W126 300 SDL - 1986
Ex - MB C107 SLC 350 - 1971
Ex - MB W211 200 K - 2008
Ex - MB W124 300CE-24 - 1991
Ex - MB W126 560 SEL - 1988


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 02, 2010 8:22 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Możliwe.Spada napięcie,spada energia iskry i może powodować nawet jej zanik.VW zgasł bo zasilanie spadło już poniżej napięcia które podtrzymuje elektromagnes w pompie wtryskowej odcinającej paliwo.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 02, 2010 10:04 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Właśnie raczej nie. Energię magazynuje przecież akumulator i jest on w stanie dostarczyć wystarczająco dużo prądu by iskra nie zanikła, ani nie był odczuwalny spadek jej energii. W końcu przy rozruchu, układ zapłonowy działa poprawnie, a nie ma ładowania, dodatkowo rozrusznik jest obciążony rozrusznikiem, który powoduje całkiem sympatyczne spadki napięcia. Ludzie potrafią przejechać po kilkadziesiąt km na samym akumulatorze.
Jak nisko spadają te obroty? Czy silnik sam po chwili załapuje? Czy występuje jakaś regularność w tym przerywaniu (po włączeniu/wyłączeniu odbiornika, nagłym wciśnięciu gazu, deszczowej pogodzie...)?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 8:41 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
To zależy od stanu akumulatora,jeżeli już jedzie jakiś czas nieładowany i napięcie spadnie mocno to i zapłon zacznie szwankować,ale to już sytuacja mocno krytyczna bo zapłon potrzebuje ok 8-9V by już działać.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 12:06 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pt kwie 04, 2008 11:11 pm
Posty: 67
Lokalizacja: Gdansk, Wrocław
Obroty nie spadają, ale spada moc przy tych obrotach (ok. 2500 na IV biegu) po prostu jak wcisnę gaz nie chce przyspieszyć, a i pod górke nie bardzo chce podjechać. Normalnie (bardzo ładnie) zapala - praktycznie od razu. Jakieś 2 miesiące temu tylko przerywał przy ok. 120 km/h teraz już dosyć porządnie traci moc przy 70. Nie miałem jeszcze mozliwości sprawdzenia alternatora jak radziliście bo musiałem wyjechać. Ale zrobię to niezwłocznie. Ponieważ ma jeszcze inne dolegliwości chciałbym go gdzieś wstawić żeby mi go trochę wyleczyli (ale pod dachem) Czy ten gość (mechanik) ma możliwość wstawienia go pod dach? Dziękuje Wam bardzo za pomoc

_________________
MB W221 S 350 - 2009
MB W111 280 SE Coupe - 1970
MB R107 280 SL - 1984
Ex - MB W126 300 SDL - 1986
Ex - MB C107 SLC 350 - 1971
Ex - MB W211 200 K - 2008
Ex - MB W124 300CE-24 - 1991
Ex - MB W126 560 SEL - 1988


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl