MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 10:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 03, 2010 4:18 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:33 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Brzeg
Witam wszystkich miłośników marki. Mam na posiadaniu Mercedesa 123 240 D, w kolorze biszkoptowym. Rok produkcji 1979.Samochód przez 20 lat był w posiadaniu jednego właściciela starszego pana przez co samochód nie jest skatowany, jednak sądząc po kolorze wydaje mi się że był używany w niemczech jako taksówka mimo że wnętrze jest w kolorze zielonym i nie nosi śladów taksówki. Chciałbym go doprowadzić do stanu oryginalnego, co o tym sądzicie warto czy lepiej poszukać inną beczkę w innym ciekawszym kolorze??? Myślałem też nad zmianą koloru, ale to już nie będzie oryginał :(. Czekam na wasze opinie...

Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony wt lut 16, 2010 6:45 pm przez pawciogt, łącznie zmieniany 4 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 4:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Po wnętrzu wygląda na I serie, czyli z rozkodowaniem VIN mogą być problemy.
To że lakier jest w kolorze budyniowym niekoniecznie musi oznaczać TAXI.

Podaj numery z tabliczek znamionowych, a najlepiej cyknij jakąś wyraźną fote.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 4:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Uważam, że w obecnych czasach W123 w wersji taxi to raczej rarytas niż obciach. Zwłaszcza jeśli jest kompletny. Trochę źle postawiłeś pytanie.
Powinno ono brzmieć nie czy przywracać do oryginału (bo to jest oczywiste,
że jeśli przywracać to tylko do oryginału), ale czy warto w ogóle przywracać.

Czego oczekujesz od tego auta (auta do jazdy czy obiektu kolekcjonerskiego)?
Jeśli tylko auta do jazdy, to zostaw tak jak jest,
zrób porządnie mechanikę, sprawdź czy nie rdzewieje za mocno
i ciesz się ładnym klasykiem.
Jeśli chcesz mieć auto na zloty, to powinieneś przywrócić
do stanu oryginalnego.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 4:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:33 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Brzeg
samochód zdecydowanie chciałbym przywrócić do stanu oryginalnego i cieszyć się obiektem kolekcjonerskim i jeździć na zloty... rok produkcji tego mercedesa to 1979, a dokładne numery z tabliczek wrzucę na dniach.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 6:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob gru 10, 2005 12:34 pm
Posty: 254
Lokalizacja: Wrocław
Mało informacji, ale wydaje się, że warto remontować.
Kolega Holyfido właśnie przywraca swoją 123 do pierwotnego taxi-wyglądu. (Jeśli on robi- przy stanie auto, hmm, średniozadowalającym, to znaczy, że można remontować wszystko [zlosnik] ).

_________________
ex W123, '82, 240D
ex W123, '82, 230E
ex W126, 84, 500SE
ex W124, '89 300D
ex W126, '88 300SE
ex W126, '87 300SDL
ex W126, '91 420 SEC
W107, '80 450SLC (w spółce ze szwagrem)
W123, '81 230CE (w spółce z żoną)
W163, ML 350


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 6:52 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Ja też ostatno wziąłem się za remont beki z 1980roku. Z tym że nie w głowie mi zloty i raczej chcę go używać jako auta na krótkie dystanse. Czy warto remontować? To zależy od kilku czynników, m.in. od ilości gotówki i czasu.

Powiem tak: jeszcze 1,5 miesiąca temu ani w głowie był mi stary merc. Nagle wpadłem na pomysł, żeby kupić beczkę ,,do miasta". Nagle postanowiłem doprowadzić całą mechanikę i blachę do stanu bdb (co też doradzali Ci inni), a parę dni temu sprzedałem moje auto codziennego użytku, jakim był Peugeot 307 SW HDI z 2002 i zakupiłem drugiego mietka, tym razem W126, więc jak się zabierzesz za remont, to uważaj, bo możesz wsiąknąć na maxa...:P

pozdrawiam i wiele radości z beki życzę...:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 9:10 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:33 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Brzeg
kalach pisze:
Mało informacji, ale wydaje się, że warto remontować.
Kolega Holyfido właśnie przywraca swoją 123 do pierwotnego taxi-wyglądu. (Jeśli on robi- przy stanie auto, hmm, średniozadowalającym, to znaczy, że można remontować wszystko [zlosnik] ).


Co do tego czy jeździł wcześniej na taxi to niestety nie jestem przekonany, nie mam pojęcia o jego historii w niemczech, nie mam do niego żadnych dokumentów z niemczech, tymbardziej książki serwisowej itd... Co do stanu samochodu to silnik pracuje bardzo ładnie, odpalał nawet przy mrozach dochodzących do -15 bez większego wysiłku, jeździ też całkiem nieźle, wnętrze ładnie utrzymane, nie potargane, wszystko kompletne, jedynie blacharka pozostawia troszkę do życzenia, ogólnie pojazd nie jest złamany, ma zdrowe nadkola, podłogę, ładnie wygląda komora silnika, pordzewiałe są jednak drzwi, oraz szczególnie nieciekawie wyglądają tylnie błotniki, widać na nich wcześniejsze naprawy blacharskie po jakiejś kolizji, popękaną szpachlę w miejscu łączenia z tylnym pasem, więc te elementy napewno muszą zostać wycięte i wstawione nowe, przednie błotniki są też przegnite z przodu pod zderzakami.Nie długo mam zamiar pomału zabrać się za blacharkę. W niedługim czasie postaram się wrzucić więcej fotek mojej beczki.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 10:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Nie wygląda na taxi, z tyłu zwykłe popielniczki.

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 10:34 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
W październiku byłem na tragach w Monachium i widziałem na postoju pomiędzy nowymi E-klasami orginalne TAXI W123 ,pięknie sie prezentowało , jak ja się ucieszyłem z tego faktu :skoczek2x: .Niestety nie zdążyłem zrobić zdjęciaami.
zanim zaczniesz remont wrzuć fotkę z tabliczkami Napewno koledzy powiędzą Tobie więcej o tym aucie ,sam ocenisz czy będziesz dążył do orginału.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 12:06 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:33 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Brzeg
boss87 pisze:
Nie wygląda na taxi, z tyłu zwykłe popielniczki.


jakie popielniczki są w taxi jeżeli możesz podpowiedzieć, bo się nie orientuję??? pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 12:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Są troszkę inne i przede wszystkim zamontowane wysoko na tylnych drzwiach.

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: sob sty 16, 2010 3:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:33 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Brzeg
po kilku miesiącach postoju mojej beczki, ponieważ czasowo przebywałem za granicą zamierzam ją odpalić, w związku z czym mam kilka pytań: 1. Jak najłatwiej sprawdzić świece żarowe?, 2. Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia ponieważ stary został spuszczony, 3. Zamierzam wymienić olej w silniku orientujecie się ile litrów wchodzi do mojego motoru 240D ? pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 4:00 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=45780

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 7:00 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 03, 2010 3:33 pm
Posty: 18
Lokalizacja: Brzeg
class pisze:
Po wnętrzu wygląda na I serie, czyli z rozkodowaniem VIN mogą być problemy.
To że lakier jest w kolorze budyniowym niekoniecznie musi oznaczać TAXI.

Podaj numery z tabliczek znamionowych, a najlepiej cyknij jakąś wyraźną fote.


witam ponownie zrobiłem fotki nr nadwozia i proszę o pomoc w rozkodowaniu Vin i określeniu czy samochód jest zgodny z oryginałem i czy czasem nie jest to szczepan, pozdrawiam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo dorzucam kilka zdjęć miśka, na fotkach auto jest troszkę brudne i zaniedbane nie było jeszcze czasu i pogody żeby się nim zająć.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Pozwoliłem sobie poprawić fotki , żeby były widoczne, wejdź sobie kolego w posta i zobacz jak to jest zrobione i tak właśnie następne zdjęcia wklejaj. Pozdrawiam. WASYL


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 7:34 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Z nr wynika, że to 240D. Czyli OK. Ponieważ przed nr VIN nie ma "WDB" to rok produkcji przed '80. Czyli też OK. Wnętrze 1 seria. Też OK. Jak byś dał zdjęcie całej tabliczki lakierowanej to by można było coś więcej powiedzieć.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl