MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Czy warto remontować ??? Mercedes 123 240D 1979 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45856 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | pawciogt [ ndz sty 03, 2010 4:18 pm ] |
Tytuł: | Czy warto remontować ??? Mercedes 123 240D 1979 |
Witam wszystkich miłośników marki. Mam na posiadaniu Mercedesa 123 240 D, w kolorze biszkoptowym. Rok produkcji 1979.Samochód przez 20 lat był w posiadaniu jednego właściciela starszego pana przez co samochód nie jest skatowany, jednak sądząc po kolorze wydaje mi się że był używany w niemczech jako taksówka mimo że wnętrze jest w kolorze zielonym i nie nosi śladów taksówki. Chciałbym go doprowadzić do stanu oryginalnego, co o tym sądzicie warto czy lepiej poszukać inną beczkę w innym ciekawszym kolorze??? Myślałem też nad zmianą koloru, ale to już nie będzie oryginał ![]() ![]() ![]() |
Autor: | class [ ndz sty 03, 2010 4:28 pm ] |
Tytuł: | |
Po wnętrzu wygląda na I serie, czyli z rozkodowaniem VIN mogą być problemy. To że lakier jest w kolorze budyniowym niekoniecznie musi oznaczać TAXI. Podaj numery z tabliczek znamionowych, a najlepiej cyknij jakąś wyraźną fote. |
Autor: | holyfido [ ndz sty 03, 2010 4:34 pm ] |
Tytuł: | |
Uważam, że w obecnych czasach W123 w wersji taxi to raczej rarytas niż obciach. Zwłaszcza jeśli jest kompletny. Trochę źle postawiłeś pytanie. Powinno ono brzmieć nie czy przywracać do oryginału (bo to jest oczywiste, że jeśli przywracać to tylko do oryginału), ale czy warto w ogóle przywracać. Czego oczekujesz od tego auta (auta do jazdy czy obiektu kolekcjonerskiego)? Jeśli tylko auta do jazdy, to zostaw tak jak jest, zrób porządnie mechanikę, sprawdź czy nie rdzewieje za mocno i ciesz się ładnym klasykiem. Jeśli chcesz mieć auto na zloty, to powinieneś przywrócić do stanu oryginalnego. |
Autor: | pawciogt [ ndz sty 03, 2010 4:57 pm ] |
Tytuł: | |
samochód zdecydowanie chciałbym przywrócić do stanu oryginalnego i cieszyć się obiektem kolekcjonerskim i jeździć na zloty... rok produkcji tego mercedesa to 1979, a dokładne numery z tabliczek wrzucę na dniach. |
Autor: | kalach [ ndz sty 03, 2010 6:18 pm ] |
Tytuł: | |
Mało informacji, ale wydaje się, że warto remontować. Kolega Holyfido właśnie przywraca swoją 123 do pierwotnego taxi-wyglądu. (Jeśli on robi- przy stanie auto, hmm, średniozadowalającym, to znaczy, że można remontować wszystko ![]() |
Autor: | mareczek8484 [ ndz sty 03, 2010 6:52 pm ] |
Tytuł: | |
Ja też ostatno wziąłem się za remont beki z 1980roku. Z tym że nie w głowie mi zloty i raczej chcę go używać jako auta na krótkie dystanse. Czy warto remontować? To zależy od kilku czynników, m.in. od ilości gotówki i czasu. Powiem tak: jeszcze 1,5 miesiąca temu ani w głowie był mi stary merc. Nagle wpadłem na pomysł, żeby kupić beczkę ,,do miasta". Nagle postanowiłem doprowadzić całą mechanikę i blachę do stanu bdb (co też doradzali Ci inni), a parę dni temu sprzedałem moje auto codziennego użytku, jakim był Peugeot 307 SW HDI z 2002 i zakupiłem drugiego mietka, tym razem W126, więc jak się zabierzesz za remont, to uważaj, bo możesz wsiąknąć na maxa... ![]() pozdrawiam i wiele radości z beki życzę... ![]() |
Autor: | pawciogt [ ndz sty 03, 2010 9:10 pm ] |
Tytuł: | |
kalach pisze: Mało informacji, ale wydaje się, że warto remontować.
Kolega Holyfido właśnie przywraca swoją 123 do pierwotnego taxi-wyglądu. (Jeśli on robi- przy stanie auto, hmm, średniozadowalającym, to znaczy, że można remontować wszystko ![]() Co do tego czy jeździł wcześniej na taxi to niestety nie jestem przekonany, nie mam pojęcia o jego historii w niemczech, nie mam do niego żadnych dokumentów z niemczech, tymbardziej książki serwisowej itd... Co do stanu samochodu to silnik pracuje bardzo ładnie, odpalał nawet przy mrozach dochodzących do -15 bez większego wysiłku, jeździ też całkiem nieźle, wnętrze ładnie utrzymane, nie potargane, wszystko kompletne, jedynie blacharka pozostawia troszkę do życzenia, ogólnie pojazd nie jest złamany, ma zdrowe nadkola, podłogę, ładnie wygląda komora silnika, pordzewiałe są jednak drzwi, oraz szczególnie nieciekawie wyglądają tylnie błotniki, widać na nich wcześniejsze naprawy blacharskie po jakiejś kolizji, popękaną szpachlę w miejscu łączenia z tylnym pasem, więc te elementy napewno muszą zostać wycięte i wstawione nowe, przednie błotniki są też przegnite z przodu pod zderzakami.Nie długo mam zamiar pomału zabrać się za blacharkę. W niedługim czasie postaram się wrzucić więcej fotek mojej beczki. |
Autor: | boss87 [ ndz sty 03, 2010 10:32 pm ] |
Tytuł: | |
Nie wygląda na taxi, z tyłu zwykłe popielniczki. |
Autor: | Gajowy [ ndz sty 03, 2010 10:34 pm ] |
Tytuł: | |
W październiku byłem na tragach w Monachium i widziałem na postoju pomiędzy nowymi E-klasami orginalne TAXI W123 ,pięknie sie prezentowało , jak ja się ucieszyłem z tego faktu ![]() zanim zaczniesz remont wrzuć fotkę z tabliczkami Napewno koledzy powiędzą Tobie więcej o tym aucie ,sam ocenisz czy będziesz dążył do orginału. |
Autor: | pawciogt [ pn sty 04, 2010 12:06 am ] |
Tytuł: | |
boss87 pisze: Nie wygląda na taxi, z tyłu zwykłe popielniczki.
jakie popielniczki są w taxi jeżeli możesz podpowiedzieć, bo się nie orientuję??? pozdrawiam. |
Autor: | DJ MAKU [ pn sty 04, 2010 12:40 am ] |
Tytuł: | |
Są troszkę inne i przede wszystkim zamontowane wysoko na tylnych drzwiach. |
Autor: | pawciogt [ sob sty 16, 2010 3:57 pm ] |
Tytuł: | odpalenie beczki |
po kilku miesiącach postoju mojej beczki, ponieważ czasowo przebywałem za granicą zamierzam ją odpalić, w związku z czym mam kilka pytań: 1. Jak najłatwiej sprawdzić świece żarowe?, 2. Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia ponieważ stary został spuszczony, 3. Zamierzam wymienić olej w silniku orientujecie się ile litrów wchodzi do mojego motoru 240D ? pozdrawiam. |
Autor: | chmielo [ sob sty 16, 2010 4:00 pm ] |
Tytuł: | |
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=45780 |
Autor: | pawciogt [ wt lut 16, 2010 7:00 pm ] |
Tytuł: | |
class pisze: Po wnętrzu wygląda na I serie, czyli z rozkodowaniem VIN mogą być problemy.
To że lakier jest w kolorze budyniowym niekoniecznie musi oznaczać TAXI. Podaj numery z tabliczek znamionowych, a najlepiej cyknij jakąś wyraźną fote. witam ponownie zrobiłem fotki nr nadwozia i proszę o pomoc w rozkodowaniu Vin i określeniu czy samochód jest zgodny z oryginałem i czy czasem nie jest to szczepan, pozdrawiam. ![]() ![]() ![]() Dodatkowo dorzucam kilka zdjęć miśka, na fotkach auto jest troszkę brudne i zaniedbane nie było jeszcze czasu i pogody żeby się nim zająć. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pozwoliłem sobie poprawić fotki , żeby były widoczne, wejdź sobie kolego w posta i zobacz jak to jest zrobione i tak właśnie następne zdjęcia wklejaj. Pozdrawiam. WASYL |
Autor: | Bukol [ wt lut 16, 2010 7:34 pm ] |
Tytuł: | |
Z nr wynika, że to 240D. Czyli OK. Ponieważ przed nr VIN nie ma "WDB" to rok produkcji przed '80. Czyli też OK. Wnętrze 1 seria. Też OK. Jak byś dał zdjęcie całej tabliczki lakierowanej to by można było coś więcej powiedzieć. |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |