MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:41 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 03, 2010 7:54 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Mam sporo informacj ina temat obydwu układów wtryskowych, ale pozostaje kilka niewiadomych...

Wtryskiwacze w K-Jetronicu montowane są w kolektorze i ich końcówki dochodzą nad zawory ssące. Jak jest w D-Jetronicu? Przeczytałem tu na forum że wtryskiwacze są montowane w głowicy, prawda to czy nie?

Czy listwa wtryskowa w D-Jetronicu to stabilna metalowa konstrukcja czy raczej jest mało trwała?

Czy listwa wtryskowa z D-Jetronica podejdzie do kolektora od K-Jetronica, czy może lepiej przekładać cały kolektor dolotowy?
Nie przejmujemy się sterowaniem wtryskami - to akurat drobnostka ;)

W jakich autach występował M110 z wtryskiem D-Jetronic? Gdyby się trafił kompletny dawca to chętnie przygarnąłbym listwe, wtryskiwacze, a może nawet cały kolektor z przepustnicą i czujnikiem jej położenia...

PS
I nie zastanawiajcie się czemu myślę o cofnięciu się 10 lat wstecz ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 8:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam wszystkie M 110 "na wtrysku" od początku ich produkcji tj. od 1971 r. do 1976 r. były z D-Jetronicami. Więc montowano je do W 114, W107, W 116. Posiadam taki układ wtryskowy wraz z kolektorem i przepustnicą.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 03, 2010 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 26, 2006 9:26 pm
Posty: 94
Lokalizacja: Gołaczewy
Hejka Wojtek!
W D-jecie wtryski wchodzą w to samo miejsce co w K-jecie czyli w głowicę, tylko szpilki mocujące są innej długości a i uchwyty też są inne. Listwa to przewody z tworzywa na mój gust raczej trwałe
Pozdro Marek

_________________
Mercedes W116 280SE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 2:19 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A ja mam pytanie czysto lamerskie. Czym sie różniły te wtryski? Czy aby D-jet nie był mniej awaryjny?

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 8:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
MercSwir pisze:
A ja mam pytanie czysto lamerskie. Czym sie różniły te wtryski?

D-Jetronic:
- czujnik ciśnienia w kolektorze (wględem atmosferycznego)
- elektromagnetycznie otwierane wtryskiwacze
- wtrysk półsekwencyjny (wtryskiwacze są grupowane w banki)
- elektronika sterująca czasem otwarcia wtryskiwaczy
- rozdzielacz zapłonu wyposażony w dodatkowe styki sygnalizujące moment wtrysku dla poszczególnych banków

K-Jetronic:
- przepływomierz klapowy
- wtryskiwacze otwierają się pod wpływem ciśnienia paliwa
- wtrysk ciągły (CIS)
- brak elektroniki, czysto mechaniczne rozwiązanie

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 9:39 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
voytas pisze:
D-Jetronic:
- czujnik ciśnienia w kolektorze (wględem atmosferycznego)
- elektromagnetycznie otwierane wtryskiwacze
- wtrysk półsekwencyjny (wtryskiwacze są grupowane w banki)
- elektronika sterująca czasem otwarcia wtryskiwaczy
- rozdzielacz zapłonu wyposażony w dodatkowe styki sygnalizujące moment wtrysku dla poszczególnych banków

czyli że z sodą L ma to sterować sekwencją? Brzmi ciekawie, byłby to taki swoisty chichot historii ;)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 10:07 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Janfocus pisze:
czyli że z sodą L ma to sterować sekwencją? Brzmi ciekawie, byłby to taki swoisty chichot historii

Nawet bez sondy mogłoby sterować, tylko nikt dziwnie tego nie praktykuje...

Pewnie dlatego że podobnie do naszych K-Jetroniców jest to sprzęt 30 letni i jego eksploatacja i serwis też jest kosztowny. Tam jest mechaniczny czujnik ciśnienia względnego, do tego stare wtryskiwacze itp. Wszystko w zasadzie drogie... Mnie interesuje głównie jako dobry materiał do testów - oczywiście kupione okazyjnie... No i druga sprawa to ja bym się pozbył oryginalnego ECU na rzecz nowocześniejszego z elektronicznym MAP-sensorem. Ważne że listwa z D-Jetronica ma szanse pasować do M110 a wydajność wtryskiwaczy jest dostępna choćby w wikipedii...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 04, 2010 11:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
A jakby pomyśleć nad megasquirtem do tego?


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 7:09 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Blazey pisze:
A jakby pomyśleć nad megasquirtem do tego?

No właśnie pomyśleć i dlatego założyć ten temat ;)

Tylko prawdopodobnie gra warta świeczki tylko i wyłącznie przy naprawde okazyjnym zakupie D-Jetronica. W zasadzie ciężko zakładać że te 30 letnie graty będą sprawne, więc chyba warto jednak kupić coś nowszego i wyrzeźbić listwę...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 7:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Sprawdź wtryski od D - Jetronica po numerach Boscha. Mogą występować jeszcze w całkiem innym aucie.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 7:29 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
ROBHEN pisze:
Witam wszystkie M 110 "na wtrysku" od początku ich produkcji tj. od 1971 r. do 1976 r. były z D-Jetronicami. Więc montowano je do W 114, W107, W 116. Posiadam taki układ wtryskowy wraz z kolektorem i przepustnicą.


K-Jet pojawil sie od 1972.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 7:48 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
laudan pisze:
K-Jet pojawil sie od 1972.

"Pojawić" a montować to dwie różne rzeczy. W mercedesie montowano K-jeta od 75 roku. Jeśli kolega uważa inaczej to czekam na konkretne przykłady.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 8:46 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wtryskiwacze D-Jetronica w M110 mają numery:

000 078 35 23 MERCEDES-BENZ
3448617 OPEL
0 280 150 035 Bosch

Szukając po tych numerach można znaleźć w google przydatne informacje. Między innymi zestawienie różnych wtryskiwaczy Boscha wraz z w miarę dokładnymi parametrami.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 05, 2010 11:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Nawet bez sondy mogłoby sterować, tylko nikt dziwnie tego nie praktykuje...


Z jakiegoś powodu sam Mercedes w latach '70 wywalił D i wsadził K.
Z oszczędności raczej tego nie robili - podejrzewam, że ten analogowy
sprzęt z ery Doorsów już się niezbyt sprawdzał.
D-Jetronic to chodził już w 67 w VW 1600.
Lambdy się do tego raczej podpiąć nie dało, za to w latach 70.
były K-jety z "dopiętą" elektroniką z lambdą. Miały coś takiego
Volvo 264 z PRV, by sprostać przepisom miłującej świeże powietrze
Kalafiorni.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl