MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M110 - wtrysk K-Jetronic kontra D-Jetronic https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45864 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | voytas [ ndz sty 03, 2010 7:54 pm ] |
Tytuł: | M110 - wtrysk K-Jetronic kontra D-Jetronic |
Mam sporo informacj ina temat obydwu układów wtryskowych, ale pozostaje kilka niewiadomych... Wtryskiwacze w K-Jetronicu montowane są w kolektorze i ich końcówki dochodzą nad zawory ssące. Jak jest w D-Jetronicu? Przeczytałem tu na forum że wtryskiwacze są montowane w głowicy, prawda to czy nie? Czy listwa wtryskowa w D-Jetronicu to stabilna metalowa konstrukcja czy raczej jest mało trwała? Czy listwa wtryskowa z D-Jetronica podejdzie do kolektora od K-Jetronica, czy może lepiej przekładać cały kolektor dolotowy? Nie przejmujemy się sterowaniem wtryskami - to akurat drobnostka ![]() W jakich autach występował M110 z wtryskiem D-Jetronic? Gdyby się trafił kompletny dawca to chętnie przygarnąłbym listwe, wtryskiwacze, a może nawet cały kolektor z przepustnicą i czujnikiem jej położenia... PS I nie zastanawiajcie się czemu myślę o cofnięciu się 10 lat wstecz ![]() |
Autor: | ROBHEN [ ndz sty 03, 2010 8:26 pm ] |
Tytuł: | |
Witam wszystkie M 110 "na wtrysku" od początku ich produkcji tj. od 1971 r. do 1976 r. były z D-Jetronicami. Więc montowano je do W 114, W107, W 116. Posiadam taki układ wtryskowy wraz z kolektorem i przepustnicą. |
Autor: | MarekW116 [ ndz sty 03, 2010 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
Hejka Wojtek! W D-jecie wtryski wchodzą w to samo miejsce co w K-jecie czyli w głowicę, tylko szpilki mocujące są innej długości a i uchwyty też są inne. Listwa to przewody z tworzywa na mój gust raczej trwałe Pozdro Marek |
Autor: | MercSwir [ pn sty 04, 2010 2:19 am ] |
Tytuł: | |
A ja mam pytanie czysto lamerskie. Czym sie różniły te wtryski? Czy aby D-jet nie był mniej awaryjny? |
Autor: | voytas [ pn sty 04, 2010 8:51 pm ] |
Tytuł: | |
MercSwir pisze: A ja mam pytanie czysto lamerskie. Czym sie różniły te wtryski?
D-Jetronic: - czujnik ciśnienia w kolektorze (wględem atmosferycznego) - elektromagnetycznie otwierane wtryskiwacze - wtrysk półsekwencyjny (wtryskiwacze są grupowane w banki) - elektronika sterująca czasem otwarcia wtryskiwaczy - rozdzielacz zapłonu wyposażony w dodatkowe styki sygnalizujące moment wtrysku dla poszczególnych banków K-Jetronic: - przepływomierz klapowy - wtryskiwacze otwierają się pod wpływem ciśnienia paliwa - wtrysk ciągły (CIS) - brak elektroniki, czysto mechaniczne rozwiązanie |
Autor: | Janfocus [ pn sty 04, 2010 9:39 pm ] |
Tytuł: | |
voytas pisze: D-Jetronic:
- czujnik ciśnienia w kolektorze (wględem atmosferycznego) - elektromagnetycznie otwierane wtryskiwacze - wtrysk półsekwencyjny (wtryskiwacze są grupowane w banki) - elektronika sterująca czasem otwarcia wtryskiwaczy - rozdzielacz zapłonu wyposażony w dodatkowe styki sygnalizujące moment wtrysku dla poszczególnych banków czyli że z sodą L ma to sterować sekwencją? Brzmi ciekawie, byłby to taki swoisty chichot historii ![]() |
Autor: | voytas [ pn sty 04, 2010 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: czyli że z sodą L ma to sterować sekwencją? Brzmi ciekawie, byłby to taki swoisty chichot historii
Nawet bez sondy mogłoby sterować, tylko nikt dziwnie tego nie praktykuje... Pewnie dlatego że podobnie do naszych K-Jetroniców jest to sprzęt 30 letni i jego eksploatacja i serwis też jest kosztowny. Tam jest mechaniczny czujnik ciśnienia względnego, do tego stare wtryskiwacze itp. Wszystko w zasadzie drogie... Mnie interesuje głównie jako dobry materiał do testów - oczywiście kupione okazyjnie... No i druga sprawa to ja bym się pozbył oryginalnego ECU na rzecz nowocześniejszego z elektronicznym MAP-sensorem. Ważne że listwa z D-Jetronica ma szanse pasować do M110 a wydajność wtryskiwaczy jest dostępna choćby w wikipedii... |
Autor: | Blazey [ pn sty 04, 2010 11:17 pm ] |
Tytuł: | |
A jakby pomyśleć nad megasquirtem do tego? |
Autor: | voytas [ wt sty 05, 2010 7:09 pm ] |
Tytuł: | |
Blazey pisze: A jakby pomyśleć nad megasquirtem do tego?
No właśnie pomyśleć i dlatego założyć ten temat ![]() Tylko prawdopodobnie gra warta świeczki tylko i wyłącznie przy naprawde okazyjnym zakupie D-Jetronica. W zasadzie ciężko zakładać że te 30 letnie graty będą sprawne, więc chyba warto jednak kupić coś nowszego i wyrzeźbić listwę... |
Autor: | Blazey [ wt sty 05, 2010 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Sprawdź wtryski od D - Jetronica po numerach Boscha. Mogą występować jeszcze w całkiem innym aucie. |
Autor: | laudan [ wt sty 05, 2010 7:29 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: Witam wszystkie M 110 "na wtrysku" od początku ich produkcji tj. od 1971 r. do 1976 r. były z D-Jetronicami. Więc montowano je do W 114, W107, W 116. Posiadam taki układ wtryskowy wraz z kolektorem i przepustnicą.
K-Jet pojawil sie od 1972. |
Autor: | ROBHEN [ wt sty 05, 2010 7:48 pm ] |
Tytuł: | |
laudan pisze: K-Jet pojawil sie od 1972.
"Pojawić" a montować to dwie różne rzeczy. W mercedesie montowano K-jeta od 75 roku. Jeśli kolega uważa inaczej to czekam na konkretne przykłady. |
Autor: | voytas [ wt sty 05, 2010 8:46 pm ] |
Tytuł: | |
Wtryskiwacze D-Jetronica w M110 mają numery: 000 078 35 23 MERCEDES-BENZ 3448617 OPEL 0 280 150 035 Bosch Szukając po tych numerach można znaleźć w google przydatne informacje. Między innymi zestawienie różnych wtryskiwaczy Boscha wraz z w miarę dokładnymi parametrami. |
Autor: | Gab [ wt sty 05, 2010 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Nawet bez sondy mogłoby sterować, tylko nikt dziwnie tego nie praktykuje...
Z jakiegoś powodu sam Mercedes w latach '70 wywalił D i wsadził K. Z oszczędności raczej tego nie robili - podejrzewam, że ten analogowy sprzęt z ery Doorsów już się niezbyt sprawdzał. D-Jetronic to chodził już w 67 w VW 1600. Lambdy się do tego raczej podpiąć nie dało, za to w latach 70. były K-jety z "dopiętą" elektroniką z lambdą. Miały coś takiego Volvo 264 z PRV, by sprostać przepisom miłującej świeże powietrze Kalafiorni. Gab |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |