MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

M110 - wtrysk K-Jetronic kontra D-Jetronic
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45864
Strona 1 z 1

Autor:  voytas [ ndz sty 03, 2010 7:54 pm ]
Tytuł:  M110 - wtrysk K-Jetronic kontra D-Jetronic

Mam sporo informacj ina temat obydwu układów wtryskowych, ale pozostaje kilka niewiadomych...

Wtryskiwacze w K-Jetronicu montowane są w kolektorze i ich końcówki dochodzą nad zawory ssące. Jak jest w D-Jetronicu? Przeczytałem tu na forum że wtryskiwacze są montowane w głowicy, prawda to czy nie?

Czy listwa wtryskowa w D-Jetronicu to stabilna metalowa konstrukcja czy raczej jest mało trwała?

Czy listwa wtryskowa z D-Jetronica podejdzie do kolektora od K-Jetronica, czy może lepiej przekładać cały kolektor dolotowy?
Nie przejmujemy się sterowaniem wtryskami - to akurat drobnostka ;)

W jakich autach występował M110 z wtryskiem D-Jetronic? Gdyby się trafił kompletny dawca to chętnie przygarnąłbym listwe, wtryskiwacze, a może nawet cały kolektor z przepustnicą i czujnikiem jej położenia...

PS
I nie zastanawiajcie się czemu myślę o cofnięciu się 10 lat wstecz ;)

Autor:  ROBHEN [ ndz sty 03, 2010 8:26 pm ]
Tytuł: 

Witam wszystkie M 110 "na wtrysku" od początku ich produkcji tj. od 1971 r. do 1976 r. były z D-Jetronicami. Więc montowano je do W 114, W107, W 116. Posiadam taki układ wtryskowy wraz z kolektorem i przepustnicą.

Autor:  MarekW116 [ ndz sty 03, 2010 8:54 pm ]
Tytuł: 

Hejka Wojtek!
W D-jecie wtryski wchodzą w to samo miejsce co w K-jecie czyli w głowicę, tylko szpilki mocujące są innej długości a i uchwyty też są inne. Listwa to przewody z tworzywa na mój gust raczej trwałe
Pozdro Marek

Autor:  MercSwir [ pn sty 04, 2010 2:19 am ]
Tytuł: 

A ja mam pytanie czysto lamerskie. Czym sie różniły te wtryski? Czy aby D-jet nie był mniej awaryjny?

Autor:  voytas [ pn sty 04, 2010 8:51 pm ]
Tytuł: 

MercSwir pisze:
A ja mam pytanie czysto lamerskie. Czym sie różniły te wtryski?

D-Jetronic:
- czujnik ciśnienia w kolektorze (wględem atmosferycznego)
- elektromagnetycznie otwierane wtryskiwacze
- wtrysk półsekwencyjny (wtryskiwacze są grupowane w banki)
- elektronika sterująca czasem otwarcia wtryskiwaczy
- rozdzielacz zapłonu wyposażony w dodatkowe styki sygnalizujące moment wtrysku dla poszczególnych banków

K-Jetronic:
- przepływomierz klapowy
- wtryskiwacze otwierają się pod wpływem ciśnienia paliwa
- wtrysk ciągły (CIS)
- brak elektroniki, czysto mechaniczne rozwiązanie

Autor:  Janfocus [ pn sty 04, 2010 9:39 pm ]
Tytuł: 

voytas pisze:
D-Jetronic:
- czujnik ciśnienia w kolektorze (wględem atmosferycznego)
- elektromagnetycznie otwierane wtryskiwacze
- wtrysk półsekwencyjny (wtryskiwacze są grupowane w banki)
- elektronika sterująca czasem otwarcia wtryskiwaczy
- rozdzielacz zapłonu wyposażony w dodatkowe styki sygnalizujące moment wtrysku dla poszczególnych banków

czyli że z sodą L ma to sterować sekwencją? Brzmi ciekawie, byłby to taki swoisty chichot historii ;)

Autor:  voytas [ pn sty 04, 2010 10:07 pm ]
Tytuł: 

Janfocus pisze:
czyli że z sodą L ma to sterować sekwencją? Brzmi ciekawie, byłby to taki swoisty chichot historii

Nawet bez sondy mogłoby sterować, tylko nikt dziwnie tego nie praktykuje...

Pewnie dlatego że podobnie do naszych K-Jetroniców jest to sprzęt 30 letni i jego eksploatacja i serwis też jest kosztowny. Tam jest mechaniczny czujnik ciśnienia względnego, do tego stare wtryskiwacze itp. Wszystko w zasadzie drogie... Mnie interesuje głównie jako dobry materiał do testów - oczywiście kupione okazyjnie... No i druga sprawa to ja bym się pozbył oryginalnego ECU na rzecz nowocześniejszego z elektronicznym MAP-sensorem. Ważne że listwa z D-Jetronica ma szanse pasować do M110 a wydajność wtryskiwaczy jest dostępna choćby w wikipedii...

Autor:  Blazey [ pn sty 04, 2010 11:17 pm ]
Tytuł: 

A jakby pomyśleć nad megasquirtem do tego?

Autor:  voytas [ wt sty 05, 2010 7:09 pm ]
Tytuł: 

Blazey pisze:
A jakby pomyśleć nad megasquirtem do tego?

No właśnie pomyśleć i dlatego założyć ten temat ;)

Tylko prawdopodobnie gra warta świeczki tylko i wyłącznie przy naprawde okazyjnym zakupie D-Jetronica. W zasadzie ciężko zakładać że te 30 letnie graty będą sprawne, więc chyba warto jednak kupić coś nowszego i wyrzeźbić listwę...

Autor:  Blazey [ wt sty 05, 2010 7:14 pm ]
Tytuł: 

Sprawdź wtryski od D - Jetronica po numerach Boscha. Mogą występować jeszcze w całkiem innym aucie.

Autor:  laudan [ wt sty 05, 2010 7:29 pm ]
Tytuł: 

ROBHEN pisze:
Witam wszystkie M 110 "na wtrysku" od początku ich produkcji tj. od 1971 r. do 1976 r. były z D-Jetronicami. Więc montowano je do W 114, W107, W 116. Posiadam taki układ wtryskowy wraz z kolektorem i przepustnicą.


K-Jet pojawil sie od 1972.

Autor:  ROBHEN [ wt sty 05, 2010 7:48 pm ]
Tytuł: 

laudan pisze:
K-Jet pojawil sie od 1972.

"Pojawić" a montować to dwie różne rzeczy. W mercedesie montowano K-jeta od 75 roku. Jeśli kolega uważa inaczej to czekam na konkretne przykłady.

Autor:  voytas [ wt sty 05, 2010 8:46 pm ]
Tytuł: 

Wtryskiwacze D-Jetronica w M110 mają numery:

000 078 35 23 MERCEDES-BENZ
3448617 OPEL
0 280 150 035 Bosch

Szukając po tych numerach można znaleźć w google przydatne informacje. Między innymi zestawienie różnych wtryskiwaczy Boscha wraz z w miarę dokładnymi parametrami.

Autor:  Gab [ wt sty 05, 2010 11:57 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nawet bez sondy mogłoby sterować, tylko nikt dziwnie tego nie praktykuje...


Z jakiegoś powodu sam Mercedes w latach '70 wywalił D i wsadził K.
Z oszczędności raczej tego nie robili - podejrzewam, że ten analogowy
sprzęt z ery Doorsów już się niezbyt sprawdzał.
D-Jetronic to chodził już w 67 w VW 1600.
Lambdy się do tego raczej podpiąć nie dało, za to w latach 70.
były K-jety z "dopiętą" elektroniką z lambdą. Miały coś takiego
Volvo 264 z PRV, by sprostać przepisom miłującej świeże powietrze
Kalafiorni.

Gab

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/