MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr sty 06, 2010 9:59 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
Cześć.
Macie pomysł jak doczyścic silnik i czym go pomalować żeby doprowadzić do takiego stanu jak na fotce? Chodzi mi o blok i głowicę- sa takie ładne i czarne...
Piaskować blok po rozebraniu? A czym go potem pomalować żeby zachować kolor i farba nie odpadła od wysokiej temperatury?
Macie jakieś doświadczenie?

Obrazek

Jeśli chodzi o te wszystkie cynkowane elementy to sprawa jest dla mnie jasna, choć osobiście myślę, że ładniej i "oryginalniej" było by ocynkować je na biało niż na żółto...

Dzięki z a pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 10:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 1:43 pm
Posty: 320
Lokalizacja: Koszalin ZK / ZSZ / ZSL
Mogę się mylić ale w oryginale było właśnie ocynkowanie "na żółto".

_________________
MB 123 200D 1977
Mi-14PS/PŁ-R
SPECIALIZED EPIC


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 10:09 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
karaya pisze:
w oryginale było właśnie ocynkowanie "na żółto"


e, nie wydaje mi się, bo wszystkie elementy jakie rozebrałem ze swojego silnika mają kolor zbliżony do białego niż zóltego- koło pasowe i wiatraczek alternatora, dżwigienki cięgien gazu, ucho do wyciągania silnika z przodu i z tyłu czy wspornik rozrusznika.
Sruby i opaski to inna bajka, w to nie wnikam.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 10:38 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
kumbasy pisze:
e, nie wydaje mi się, bo wszystkie elementy jakie rozebrałem ze swojego silnika mają kolor zbliżony do białego niż zóltego

Wyblakła pasywacja pod wpływem czynników zewnętrznych. W mojej beczce , która od nowości więcej stała niż jeździła jest żółty.

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 11:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
*beczka* pisze:
która od nowości więcej stała niż jeździła jest żółty

acha, a mółbym Cię prosić o kilka fotek???

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 6:56 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lis 01, 2006 7:45 pm
Posty: 199
Lokalizacja: Ciechanów
Chromowana pokrywa filtra to mój pomysł . Pokrywka od wspomagania ocynkowana bez pasywacji. Obecnie też już w chromie . Jeżeli chcesz to jutro mogę zrobić kilka fotek . http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CF2775.jpg [zlosnikz]

_________________
w123 300d 1984r. BMW R35/2 1951r. NSU 601TS 1934r.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Chromowana pokrywa filtra to mój pomysł

Którego filtra? Na zdjęciu nic w chromie nie widzę.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 9:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
*beczka* pisze:
chcesz to jutro mogę zrobić kilka fotek


pewnie, że chcę. z góry dziękuję

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 06, 2010 10:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 6:28 pm
Posty: 1620
Lokalizacja: Lublin
holyfido pisze:
Chromowana pokrywa filtra to mój pomysł

Którego filtra? Na zdjęciu nic w chromie nie widzę.

powietrza. coś tam widać ;)

_________________
W115 200D '74

____________________________________________
CZĘŚCI do: W/S123 W/S124 W201


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 7:39 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
najtrwalszy czarny kolorek uzyskuje się przez oksydowanie preparaty są dość tanie a dobrze przyygotowane elementy ś apotem odporne na rdze-nieznam nikogo jednak kto by sie odwazył oksydować blok silnika-jest to jednak nanoszenie warsteki-cieniutkiej ale jednak warstewki-chociaż moze gdyby zanurzac same scianki w roztworze chemicznym to moglo by sie udać
http://www.allegro.pl/item872663720_oks ... wania.html
osobiscie oksydowałem czesci pracujące samochodów terenowych które były narazone na kontakt z syfem i efekty były lepsze nawet niz przy wojskowych farbach dosc odpornych na rysy i odpryski

a istnieją farby do malowania bloków i kolektorów nawet takie które trzymają do 800st(podobno) minusem jest koniecznośc wygrzewania takiej farby w temp ok 220stopni przez około godziny kiedyś kupiłem sobie puszeczke takiego spcyfiku i zrobiłem na srebrno kolektor wydechowy w 300D za pierwszym razem jak troche zle przygotowałem kolektor do malowania rudy pojawił sie po 3 mieś ale po drugim oczyszczeniu i pomalowaniu trzyma od roku ponad juz preparat kosztował 23zł i spokojnie starczył by na pomalowanie bloku i kolektorów

aaa zapomniałbym o aluminium -jest do tego bezbarwny lakier połmat i błysk do wyboru

chciałbym mieć klientów na takie usługi :) ten silniczek wyglada poprostu pieknie :)

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 10:58 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
powietrza. coś tam widać

Widać czarną powierzchnie,
a chrom nie jest czarny.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 11:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
*beczka* pisze:
Wyblakła pasywacja pod wpływem czynników zewnętrznych. W mojej beczce , która od nowości więcej stała niż jeździła jest żółty.


Ale opaski to masz chyba nieżółte?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 07, 2010 11:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:21 pm
Posty: 159
Lokalizacja: Ze stolicy.Najstarszych gór.
(me: how) pisze:
Ale opaski to masz chyba nieżółte?

Nie ,nie żółte. Pozdrawiam, amq.

_________________
Mówić prawdę ,jak czekista czekiście!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 12:12 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lut 25, 2007 11:37 pm
Posty: 312
Lokalizacja: Lubartów k. Lublina
Ja też szukam od pewnego czasu wiarygodnej fotki komory silnika do 230E/CE z tym co i jak cynkowane. Na większości moich (śruby, osprzęt alternatora itp.) jest ruda korozja, ale opaski są (jak sugeruje (me: how)) bardziej białe niż żółte. A wyglądają na fabryczne...
Jak ktoś ma M102 w oryginale będę wdzięczny za foto.
Korzystając z tzw. martwego sezonu chciałem pewne rzeczy upiększyć u siebie...
Dziękuję za pomoc.

_________________
kiedyś w114 250CE '68 w dieslu :-(
teraz w123 230CE '82, już takie jak trzeba :-)
banalne audi na wyloty...
Honda CBX 650 '83
i kilka moto z KDL, następne w planach... ciągle mało rdzy w garażu


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 08, 2010 11:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
ocynk lubi rudego :D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl