najtrwalszy czarny kolorek uzyskuje się przez oksydowanie preparaty są dość tanie a dobrze przyygotowane elementy ś apotem odporne na rdze-nieznam nikogo jednak kto by sie odwazył oksydować blok silnika-jest to jednak nanoszenie warsteki-cieniutkiej ale jednak warstewki-chociaż moze gdyby zanurzac same scianki w roztworze chemicznym to moglo by sie udać
http://www.allegro.pl/item872663720_oks ... wania.html
osobiscie oksydowałem czesci pracujące samochodów terenowych które były narazone na kontakt z syfem i efekty były lepsze nawet niz przy wojskowych farbach dosc odpornych na rysy i odpryski
a istnieją farby do malowania bloków i kolektorów nawet takie które trzymają do 800st(podobno) minusem jest koniecznośc wygrzewania takiej farby w temp ok 220stopni przez około godziny kiedyś kupiłem sobie puszeczke takiego spcyfiku i zrobiłem na srebrno kolektor wydechowy w 300D za pierwszym razem jak troche zle przygotowałem kolektor do malowania rudy pojawił sie po 3 mieś ale po drugim oczyszczeniu i pomalowaniu trzyma od roku ponad juz preparat kosztował 23zł i spokojnie starczył by na pomalowanie bloku i kolektorów
aaa zapomniałbym o aluminium -jest do tego bezbarwny lakier połmat i błysk do wyboru
chciałbym mieć klientów na takie usługi

ten silniczek wyglada poprostu pieknie

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca
