MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Czyszczenie, piaskowanie silnika? Foto i pytanie.
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45911
Strona 1 z 2

Autor:  kumbasy [ śr sty 06, 2010 9:59 am ]
Tytuł:  Czyszczenie, piaskowanie silnika? Foto i pytanie.

Cześć.
Macie pomysł jak doczyścic silnik i czym go pomalować żeby doprowadzić do takiego stanu jak na fotce? Chodzi mi o blok i głowicę- sa takie ładne i czarne...
Piaskować blok po rozebraniu? A czym go potem pomalować żeby zachować kolor i farba nie odpadła od wysokiej temperatury?
Macie jakieś doświadczenie?

Obrazek

Jeśli chodzi o te wszystkie cynkowane elementy to sprawa jest dla mnie jasna, choć osobiście myślę, że ładniej i "oryginalniej" było by ocynkować je na biało niż na żółto...

Dzięki z a pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam

Autor:  karaya [ śr sty 06, 2010 10:02 am ]
Tytuł: 

Mogę się mylić ale w oryginale było właśnie ocynkowanie "na żółto".

Autor:  kumbasy [ śr sty 06, 2010 10:09 am ]
Tytuł: 

karaya pisze:
w oryginale było właśnie ocynkowanie "na żółto"


e, nie wydaje mi się, bo wszystkie elementy jakie rozebrałem ze swojego silnika mają kolor zbliżony do białego niż zóltego- koło pasowe i wiatraczek alternatora, dżwigienki cięgien gazu, ucho do wyciągania silnika z przodu i z tyłu czy wspornik rozrusznika.
Sruby i opaski to inna bajka, w to nie wnikam.

Autor:  *beczka* [ śr sty 06, 2010 10:38 am ]
Tytuł: 

kumbasy pisze:
e, nie wydaje mi się, bo wszystkie elementy jakie rozebrałem ze swojego silnika mają kolor zbliżony do białego niż zóltego

Wyblakła pasywacja pod wpływem czynników zewnętrznych. W mojej beczce , która od nowości więcej stała niż jeździła jest żółty.

Autor:  kumbasy [ śr sty 06, 2010 11:37 am ]
Tytuł: 

*beczka* pisze:
która od nowości więcej stała niż jeździła jest żółty

acha, a mółbym Cię prosić o kilka fotek???

Autor:  *beczka* [ śr sty 06, 2010 6:56 pm ]
Tytuł: 

Chromowana pokrywa filtra to mój pomysł . Pokrywka od wspomagania ocynkowana bez pasywacji. Obecnie też już w chromie . Jeżeli chcesz to jutro mogę zrobić kilka fotek . http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... CF2775.jpg [zlosnikz]

Autor:  holyfido [ śr sty 06, 2010 9:36 pm ]
Tytuł: 

Chromowana pokrywa filtra to mój pomysł

Którego filtra? Na zdjęciu nic w chromie nie widzę.

Autor:  kumbasy [ śr sty 06, 2010 9:54 pm ]
Tytuł: 

*beczka* pisze:
chcesz to jutro mogę zrobić kilka fotek


pewnie, że chcę. z góry dziękuję

Autor:  chmielo [ śr sty 06, 2010 10:35 pm ]
Tytuł: 

holyfido pisze:
Chromowana pokrywa filtra to mój pomysł

Którego filtra? Na zdjęciu nic w chromie nie widzę.

powietrza. coś tam widać ;)

Autor:  hecto [ czw sty 07, 2010 7:39 pm ]
Tytuł: 

najtrwalszy czarny kolorek uzyskuje się przez oksydowanie preparaty są dość tanie a dobrze przyygotowane elementy ś apotem odporne na rdze-nieznam nikogo jednak kto by sie odwazył oksydować blok silnika-jest to jednak nanoszenie warsteki-cieniutkiej ale jednak warstewki-chociaż moze gdyby zanurzac same scianki w roztworze chemicznym to moglo by sie udać
http://www.allegro.pl/item872663720_oks ... wania.html
osobiscie oksydowałem czesci pracujące samochodów terenowych które były narazone na kontakt z syfem i efekty były lepsze nawet niz przy wojskowych farbach dosc odpornych na rysy i odpryski

a istnieją farby do malowania bloków i kolektorów nawet takie które trzymają do 800st(podobno) minusem jest koniecznośc wygrzewania takiej farby w temp ok 220stopni przez około godziny kiedyś kupiłem sobie puszeczke takiego spcyfiku i zrobiłem na srebrno kolektor wydechowy w 300D za pierwszym razem jak troche zle przygotowałem kolektor do malowania rudy pojawił sie po 3 mieś ale po drugim oczyszczeniu i pomalowaniu trzyma od roku ponad juz preparat kosztował 23zł i spokojnie starczył by na pomalowanie bloku i kolektorów

aaa zapomniałbym o aluminium -jest do tego bezbarwny lakier połmat i błysk do wyboru

chciałbym mieć klientów na takie usługi :) ten silniczek wyglada poprostu pieknie :)

Autor:  holyfido [ czw sty 07, 2010 10:58 pm ]
Tytuł: 

powietrza. coś tam widać

Widać czarną powierzchnie,
a chrom nie jest czarny.

Autor:  _me: how_ [ czw sty 07, 2010 11:13 pm ]
Tytuł: 

*beczka* pisze:
Wyblakła pasywacja pod wpływem czynników zewnętrznych. W mojej beczce , która od nowości więcej stała niż jeździła jest żółty.


Ale opaski to masz chyba nieżółte?

Autor:  amq [ czw sty 07, 2010 11:50 pm ]
Tytuł: 

(me: how) pisze:
Ale opaski to masz chyba nieżółte?

Nie ,nie żółte. Pozdrawiam, amq.

Autor:  NIEBIESKI [ pt sty 08, 2010 12:12 am ]
Tytuł: 

Ja też szukam od pewnego czasu wiarygodnej fotki komory silnika do 230E/CE z tym co i jak cynkowane. Na większości moich (śruby, osprzęt alternatora itp.) jest ruda korozja, ale opaski są (jak sugeruje (me: how)) bardziej białe niż żółte. A wyglądają na fabryczne...
Jak ktoś ma M102 w oryginale będę wdzięczny za foto.
Korzystając z tzw. martwego sezonu chciałem pewne rzeczy upiększyć u siebie...
Dziękuję za pomoc.

Autor:  hecto [ pt sty 08, 2010 11:18 pm ]
Tytuł: 

ocynk lubi rudego :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/