MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Kolor Baroków
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=45936
Strona 1 z 2

Autor:  Gajowy [ czw sty 07, 2010 12:15 am ]
Tytuł:  Kolor Baroków

Koledzy,szukałem szukałem i nic nie znalazłem,
Dlatego zwracam sie z pytaniem i prośbą o podzielenie się wiedzą dotyczącą koloru felg

Czy znacie nr RAL lakieru na "BAROKI" (lub też inny kod farby),a może orginalnie były pokryte tylko bezbarwnym ?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc mam nie jeżdżony zapas plus jedną na aucie igłę ,chciałbym pozostałe doprowadzić do stanu podobnego.a ponieważ zimą sól by strawiła resztki nadwozia mojej gwiazdki to stoi sobie w garażu i kółka można odnowić.

Dodam jeszce jedno pytanko jak już uporam się z kolorem to czy znajdę takie oto orginalne wentylen nie są chyba wciągane tylko za pomocą nakrętki i dystansu dociągnięte do felgi.

Obrazek

Obrazek

Autor:  Stomek [ czw sty 07, 2010 5:46 am ]
Tytuł: 

Kod koloru, o ile pamietam , to DB 002A. Wiem jednak ze sporo mieszalni lakierow ma problem ze znalezieniem receptury tego koloru. W rzeczywistosci jest to czyste ziarno aluminiowe zmetnione w odpowiedniej ilosci innym kolorem pastelowym. Jesli chcesz to moge Ci taka farbe dorobic i wyslac pod wskazany adres.

Autor:  class [ czw sty 07, 2010 1:30 pm ]
Tytuł: 

Ja sobie poradziłem w inny sposób.
Kupiłem oryginalne nowe dekielki i lakiernik w ten sposób dobrał kolor do felg.

Bo tak jak napisał stomek, przy kodzie panowie się pogubią i zrobią wielkie gały :o

Autor:  McCoy [ czw sty 07, 2010 2:50 pm ]
Tytuł: 

Podepnę się do tematu. Rozumiem, że baroki macie lakierowane nie proszkowo? Zastanawiałem się nad malowaniem proszkowym, ale wsumie nie wiem jak sie zachowuja felgi po lakierowaniu konwencjonalnym? Jakim klarem pokrywa się lakier bazowy w przypadku felg?

Autor:  georem [ czw sty 07, 2010 3:37 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Kod koloru, o ile pamietam , to DB 002A.


Hej,
czy ten kolor można zrobić "pod malowanie proszkowe"?
Mi przy odnawianiu zrobili RAL9006 (proszkowa) jest ciemniejsza, ale w słońcu ładnie się błyszczy.

Autor:  Stomek [ czw sty 07, 2010 3:40 pm ]
Tytuł: 

Malowanie proszkowe ma swoje zalety i wady. Jedna z wad jest to, ze wygrzewanie proszku nastepuje w ok. 150st.C i nie utrzyma sie na materiale zadna szpachla korygujaca niedoskonalosci kasztaltu. Przykladem tego sa lezace u mnie pewne 16tki, ktore mimo porzadnego malowania proszkowego wygladaja jak "gowno w kadzi z ponczem", bo zaden ubytek materialu nie zostal wygladzony przed malowaniem.
Druga jest to , ze kolor proszku jest scisle ustalony w fabryce , mozesz wybrac gotowy z palety i koniec. Przy lakierach konwencjonalnych masz opcje korygowania koloru.
georem pisze:
Mi przy odnawianiu zrobili RAL9006 (proszkowa) jest ciemniejsza, ale w słońcu ładnie się błyszczy.


To wlasnie to o oczym napisalem powyzej, masz kolorystyke RAL i koniec. Musisz wziac pod uwage , ze RAL jednej firmy nie jest taki sam RALowi drugiej.
Przy srebrnym kolorze w lakierach konwencjonalnych/wodorozcienczalnych sprawa jest o tyle prostsza, ze materialem wyjsciowym jest obrobione/nieobrobine ziarno aluminiowe i dopiero potem dorabiasz ewentualny odcien innym kolorem. Do tego kryjesz to klarem i efekt koncowy jest uzalezniony od ilosci warstw klaru (kazda dodatkowa niby przezroczystego klaru nadaje coraz ciemniejszy odcien srebra). Dochodzi potem jeszcze kwestia ustawienia cisnienia natrysku, co zmienia ustawienie aluminium na materiale natryskiwanym, a to zmienia refleks swiatla. Przy tylu mozliwosciach kombinacji i odbrobinie wolnego czasu , mozna praktycznie zrobic ten sam odcien/kolor co nie bardzo jest mozliwe przy malowaniu proszkowym

Autor:  georem [ czw sty 07, 2010 3:49 pm ]
Tytuł: 

Stomek pisze:
Malowanie proszkowe ma swoje zalety i wady.


Dzięki za rozjasnienie tematu, jak będę potrzebował oryginalny kolorek to się ukłonię do Ciebie z proźbą o udostępnienie. [cool]

Autor:  richie [ czw sty 07, 2010 6:17 pm ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jedna z wad jest to, ze wygrzewanie proszku nastepuje w ok. 150st.C i nie utrzyma sie na materiale zadna szpachla korygujaca niedoskonalosci kasztaltu


są takowe szpachle, produkują ją te firmy które robią lakiery proszkowe mp. Tiger lub pullverlack.

Cytuj:
Dochodzi potem jeszcze kwestia ustawienia cisnienia natrysku, co zmienia ustawienie aluminium na materiale natryskiwanym, a to zmienia refleks swiatla


ok a jezeli dorobię kolor z MB to wiesz dokładnie jakim cisnieniem kłaść z klar i czy w HS czy w MS bo mi w HSie ziarno wypływa przy 2,2 bara (HVLP) ziarno wypłyneło i wyglada jak kupa. A może zrobić w jednoskładniku ral 9006 i troszkę go zretuszować i wypsikać wysokim ciśnieniem? Ten ral to czyste aluminium przecież?

Autor:  Stomek [ czw sty 07, 2010 6:54 pm ]
Tytuł: 

richie pisze:
są takowe szpachle, produkują ją te firmy które robią lakiery proszkowe mp. Tiger lub pullverlack.


To albo ze wzgledu na cene materialu albo ze wzgledu na czasochlonnosc prac przy obrobce znane mi lakiernie proszkowe nie chca sie podejmowac takich zajec.

richie pisze:
ok a jezeli dorobię kolor z MB to wiesz dokładnie jakim cisnieniem kłaść z klar i czy w HS czy w MS bo mi w HSie ziarno wypływa przy 2,2 bara (HVLP) ziarno wypłyneło i wyglada jak kupa. A może zrobić w jednoskładniku ral 9006 i troszkę go zretuszować i wypsikać wysokim ciśnieniem? Ten ral to czyste aluminium przecież?


Nigdy nie wiem dokladnie jak po dorobieniu farby bedzie wygladal kolor po lakierowaniu, dlatego sam robie z jednej farby przynajmniej dwa natryski probne. Uzywam pistoletow SATA (RP i HVLP) do baz i producent farb , ktorych uzywam przewiduje polozenie warstw bazy pod cisnieniem 1,6-1,7 bar i koncowo wypylenie (uzyskanie efektu ziarna) na okolo 1,2 bar i skreconej dawce farby w celu uzyskania koloru wlasciwego.
Dwa natryski robie po to, aby porownac efekt do nielakierowanych elementow, ktory bardziej odpowiada. Roznica jest czasami ogromna, bo np. wylana baza DB197 z utopionym ziarnem jest prawie czarna, a po wypyleniu (postawieniu ziarna) przechodzi w grafitowy prawie.

W twoim przypadku podejrzewam, ze lakierujesz na zbyt wyskoim cisnieniu ( HVLP gorny zakres pistoletu to ok. 2,5 bar) i baza zanim zdazy doleciec do materialu ma juz odparowany rozpuszczalnik. Powstaja wtedy czesto efekty chmurek, przebarwien, cieni.Sprobuj zmniejszyc cisnienie i zrobic warstwy bardziej mokre, zeby ziarno mialo czas na ulozenie sie przed odparowaniem rozpuszczalnika, a w razie czego ziarno zawsze mozesz postawic. Uzywaj potem szmatki antystatycznej przed klarem, ktora zbierze wiekszosc wolnych ziaren aluminium, ktore to nieraz potrafia "wystawac szpilkami" przez klar robiac efekt wtracen/brudow.
Do srebnych kolorow dobra jest baza wodna, poniewaz wystarcza polozyc jedna/dwie warstwy do uzyskania koloru, poza tym bardzo trudno zrobic z niej zaciek (wazne przy lakierowaniu felg). Zbyt gruba warstwa bazy to tylko dluzszy czas schniecia.
Co do MS to sie nie wypowiem bo juz nie pamietam, uzywam tylko HS lub UHS. A jesli chodzi o jednowarstwowe srebra to nie polecam- jest to dobre w przypadku przemyslowki, gdzie liczy sie czas zabiegu. Dobre do malowana ram w ciezarowkach, gdzie ma byc kolor a nie efekt.W farbach tych ziarno metaliczne zamieszane jest z zywica poliuretanowa, akrylowa czy jakas inna. Musi wiec czesc z tych ziaren po natrysku wystawac, co daje efekt niepelnego polysku. To jest cos tak, jakbys co akrylu dosypal aluminium . Ostatnio wlasnie bralem na probe 9006 na rame i sam technik stwierdzil, ze warto po tym sypnac klarem dla uzyskania lepszego polysku.

Autor:  Kierowca bombowca [ czw sty 07, 2010 8:13 pm ]
Tytuł: 

Co do malowania zwykłym lakierem.
Ja malowałem w beczce na gołe felgi (wyczyszczone z poprzedniej farby) nałożyłem zwykły podkład szary i na to lakier RALLYE do felg aluminiowych z Castoramy i na to wszystko klar RALLYE też z Castoramy. Dwa lata bez śladów defektów lakieru.
Moje obecne alumy malowałem też zwykłym lakierem. Podkład, baza, klar i wygląda i trzyma się dobrze.

Autor:  Gajowy [ czw sty 07, 2010 9:04 pm ]
Tytuł: 

Stomek to ja tak sobie myślę że po Twoim wykładzie na temat ciśnienia,ziarna i HNSPGTDW i jescze sam nie wiem czego poczekam aż w ramach rekreacji lub wolnego czasu może zajmiesz moimi felgami,
a chciałem sobie prezent od zajączka na wielkanoc sprawić :( ,
wydawało mi się że dowiem się jaki kolor ,lakiernik psiknie i po temacie a to cały wykład naukowy wyszedł. :),teraz dopiero zaczynam zdawać sobie sprawę co mnie czeka w przyszłości (nadwozie,lakier,chromy,gumy)
zobaczymy czy wytrwam.

Autor:  Stomek [ czw sty 07, 2010 9:22 pm ]
Tytuł: 

Gajowy pisze:
wydawało mi się że dowiem się jaki kolor ,lakiernik psiknie ...


To sie dowiedziales ( DB 002A) . To zadna filozofia i kazdy normalny lakiernik radzi sobie z tymi niby zawilosciami, pod warunkiem ze moze i chce poswiecic troche czasu na natrysk probny i ewentualna korekte receptury.

Autor:  Stomek [ pn lut 08, 2010 8:16 pm ]
Tytuł: 

Dla zainteresowanych, moge przygotować dla każdego dowolną ilośc bazy z rozcieńczalnikiem gotową do natrysku DB 002A w cenie 22zl/ 100ml bazy (200ml gotowego produktu)

Autor:  B-u-l-i [ pn lut 08, 2010 8:20 pm ]
Tytuł: 

Jaka ilość jest potrzebna aby prysnąć 5 szt. baroczków 400 ml ? wystarczy.

Autor:  boss87 [ wt lut 09, 2010 3:05 am ]
Tytuł: 

A ja mam pytanie, jak rozpoznać oryginalne baroki [kute?] ?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/