MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
WSKAŻNIK CIŚNIENIA OLEJU https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46025 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | EMEK [ pn sty 11, 2010 4:31 pm ] |
Tytuł: | WSKAŻNIK CIŚNIENIA OLEJU |
Witam, mam w swojej 123 silnik od 124 200D i podczas wymiany silników poprzedni właściciel nie podłączył wskażnika ciśnienia oleju bo poprzedni silnik był z tym wężykiem zdaje się, że nazywa się to manometr, a silnik od 124 ma czujnik elektryczny i nie pasuje do starego typu taki jaki jest w 123. Może ma ktoś jakiś pomysł jak to obejść, bo fajnie by było gdyby wskażnik działał. |
Autor: | Gajowy [ pn sty 11, 2010 4:40 pm ] |
Tytuł: | Re: WSKAŻNIK CIŚNIENIA OLEJU |
EMEK pisze: , bo fajnie by było gdyby wskażnik działał.
musisz mieć kompletny układ pomiaru ciśnienia w jednym systemie(czujnik i wskaźnik) połączenie tego co masz nie jest chyba możliwe. Fajnie by było gdyby działał ,naprawa będzie tańsza niż remont zatartego silnika ![]() Jeżeli gwint jest taki sam ,zamontuj czujnik od 123 |
Autor: | hecto [ pn sty 11, 2010 6:31 pm ] |
Tytuł: | |
w 124 jest chyba inny gwint zawsze mozna dokoptować oddzielny zegarem czujnika-elektryczny zakres wskazan musi odpowiadac zakresowi na czujniku by wskazania byly miarodajne czy i124 ma takie samo cisnienie jak 123 ? bo w sumie to jest tez jedno wyjscie-wytoczyć przejsciowke czujnika- z jedne strony gwint zewnetrzny taki jak w czujniku 124 z drugiej strony wewnetrzny na rurke z 123 z materiałem tokarz powinien wziaść coś miedzy 30 a 50 zł |
Autor: | Marcin5515 [ pn sty 11, 2010 10:50 pm ] |
Tytuł: | |
Nie jestem pewien ale chyba w 124 jest taki sam rozmiar zegarów. Możesz pobawić się lutownicą - zamiast miernika ze 123 przymocować taki z zegarów 124, licznik da się rozkręcać co do wskazówki ( jeżeli pasuje to nie będzie dużo roboty - trochę inaczej kable puszczasz, i odpada ci problem ze wskazaniami). Miałem 124 i chyba te zegary są identyczne (na zewnątrz). Zegar w 123 jest niesamowicie prosty, 124 nie rozkręcałem ![]() |
Autor: | Wojtyla [ śr sty 13, 2010 11:57 am ] |
Tytuł: | |
Witam w W123 zegar pokazuje rzeczywistą wartość ciśnienia, W 124 jest to zrealizowane elektrycznie, ale jeśli wykręcisz czujnik z motoru, a w to miejsce pójdzie nypel redukcyjny, to nie widzęprzeszkód by pokazywał Ci zegar rzeczywistą wartość ciśnienia na starym zegarze. Problem był taki, że jak wężyk się przetarł/wypadł to cały olej zapodany przez pompę emigrował poza reaktor do otoczenia ![]() pozdro |
Autor: | EMEK [ śr sty 13, 2010 12:54 pm ] |
Tytuł: | |
Czyli na ten nypel bezpośrednio zakładamy wężyk i łączymy z manometrem i powinno działac? Z tego co pokazywał mechanik czujnik w 124 jest z boku silnika przy misce olejowej, a czy w 123 też tam się mieścił? |
Autor: | bary123ce [ śr sty 13, 2010 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
EMEK pisze: Z tego co pokazywał mechanik czujnik w 124 jest z boku silnika przy misce olejowej, a czy w 123 też tam się mieścił?
W W124 czujnik jest w obudowie filtra oleju, czyli z podobnego miejsca gdzie w W123. Czujnik w misce to czujnik poziomu oleju. |
Autor: | Wojtyla [ śr sty 13, 2010 4:46 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, bary123ce pisze: W W124 czujnik jest w obudowie filtra oleju, czyli z podobnego miejsca gdzie w W123.
Czujnik w misce to czujnik poziomu oleju. czyli: 1- czujnik ciśnienia 2- wskaźnik poziomu oliwy http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1263397575_1.jpg pozdro |
Autor: | EMEK [ śr sty 13, 2010 8:54 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za pomoc |
Autor: | EMEK [ ndz sty 17, 2010 1:53 pm ] |
Tytuł: | |
Oglądałem , oglądałem ze wszystkich stron inie mogę zlokalizować zaznaczonych elementów na fotce |
Autor: | Blazey [ ndz sty 17, 2010 2:00 pm ] |
Tytuł: | |
1. Na dole obudowy filtra oliwy. 2. Wewnątrz kadłuba silnika. Jak chcesz zobaczyć, to musisz miskę odkręcić. |
Autor: | Wojtyla [ pn sty 18, 2010 12:45 pm ] |
Tytuł: | |
Witam EMEK pisze: Oglądałem , oglądałem ze wszystkich stron inie mogę zlokalizować zaznaczonych elementów na fotce
Panie odkręć dekiel "12" i zaglądnij na datę produkcji bo coś mi się wydaje, że masz motor z lat '83-'85 i tam faktycznie nie musi być wskaźnika poziomu oliwy widać go na misce we wgięciu od trony lewego koła nad korkiem spustu. Jeśli nie ma tam śrub i wystającego cycka to wskaźnika też tam nie ma bo jest kręcony do miski. Jeżeli nie ma czujnika ciśnienia, to są 2 opcje: 1. został wykręcony i zaślepiony 2. został zamieniony wspornik filra i też wyjście zostało zaślepione pozdro |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |