MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

WSKAŻNIK CIŚNIENIA OLEJU
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46025
Strona 1 z 1

Autor:  EMEK [ pn sty 11, 2010 4:31 pm ]
Tytuł:  WSKAŻNIK CIŚNIENIA OLEJU

Witam, mam w swojej 123 silnik od 124 200D i podczas wymiany silników poprzedni właściciel nie podłączył wskażnika ciśnienia oleju bo poprzedni silnik był z tym wężykiem zdaje się, że nazywa się to manometr, a silnik od 124 ma czujnik elektryczny i nie pasuje do starego typu taki jaki jest w 123. Może ma ktoś jakiś pomysł jak to obejść, bo fajnie by było gdyby wskażnik działał.

Autor:  Gajowy [ pn sty 11, 2010 4:40 pm ]
Tytuł:  Re: WSKAŻNIK CIŚNIENIA OLEJU

EMEK pisze:
, bo fajnie by było gdyby wskażnik działał.


musisz mieć kompletny układ pomiaru ciśnienia w jednym systemie(czujnik i wskaźnik) połączenie tego co masz nie jest chyba możliwe.
Fajnie by było gdyby działał ,naprawa będzie tańsza niż remont zatartego silnika [zlosnikz]

Jeżeli gwint jest taki sam ,zamontuj czujnik od 123

Autor:  hecto [ pn sty 11, 2010 6:31 pm ]
Tytuł: 

w 124 jest chyba inny gwint zawsze mozna dokoptować oddzielny zegarem czujnika-elektryczny zakres wskazan musi odpowiadac zakresowi na czujniku by wskazania byly miarodajne
czy i124 ma takie samo cisnienie jak 123 ? bo w sumie to jest tez jedno wyjscie-wytoczyć przejsciowke czujnika- z jedne strony gwint zewnetrzny taki jak w czujniku 124 z drugiej strony wewnetrzny na rurke z 123 z materiałem tokarz powinien wziaść coś miedzy 30 a 50 zł

Autor:  Marcin5515 [ pn sty 11, 2010 10:50 pm ]
Tytuł: 

Nie jestem pewien ale chyba w 124 jest taki sam rozmiar zegarów. Możesz pobawić się lutownicą - zamiast miernika ze 123 przymocować taki z zegarów 124, licznik da się rozkręcać co do wskazówki ( jeżeli pasuje to nie będzie dużo roboty - trochę inaczej kable puszczasz, i odpada ci problem ze wskazaniami). Miałem 124 i chyba te zegary są identyczne (na zewnątrz). Zegar w 123 jest niesamowicie prosty, 124 nie rozkręcałem ;).

Autor:  Wojtyla [ śr sty 13, 2010 11:57 am ]
Tytuł: 

Witam
w W123 zegar pokazuje rzeczywistą wartość ciśnienia, W 124 jest to zrealizowane elektrycznie, ale jeśli wykręcisz czujnik z motoru, a w to miejsce pójdzie nypel redukcyjny, to nie widzęprzeszkód by pokazywał Ci zegar rzeczywistą wartość ciśnienia na starym zegarze. Problem był taki, że jak wężyk się przetarł/wypadł to cały olej zapodany przez pompę emigrował poza reaktor do otoczenia [szalone]
pozdro

Autor:  EMEK [ śr sty 13, 2010 12:54 pm ]
Tytuł: 

Czyli na ten nypel bezpośrednio zakładamy wężyk i łączymy z manometrem i powinno działac? Z tego co pokazywał mechanik czujnik w 124 jest z boku silnika przy misce olejowej, a czy w 123 też tam się mieścił?

Autor:  bary123ce [ śr sty 13, 2010 3:20 pm ]
Tytuł: 

EMEK pisze:
Z tego co pokazywał mechanik czujnik w 124 jest z boku silnika przy misce olejowej, a czy w 123 też tam się mieścił?

W W124 czujnik jest w obudowie filtra oleju, czyli z podobnego miejsca gdzie w W123.
Czujnik w misce to czujnik poziomu oleju.

Autor:  Wojtyla [ śr sty 13, 2010 4:46 pm ]
Tytuł: 

Witam,
bary123ce pisze:
W W124 czujnik jest w obudowie filtra oleju, czyli z podobnego miejsca gdzie w W123.
Czujnik w misce to czujnik poziomu oleju.

czyli:
1- czujnik ciśnienia
2- wskaźnik poziomu oliwy
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1263397575_1.jpg
pozdro

Autor:  EMEK [ śr sty 13, 2010 8:54 pm ]
Tytuł: 

Dzięki za pomoc

Autor:  EMEK [ ndz sty 17, 2010 1:53 pm ]
Tytuł: 

Oglądałem , oglądałem ze wszystkich stron inie mogę zlokalizować zaznaczonych elementów na fotce

Autor:  Blazey [ ndz sty 17, 2010 2:00 pm ]
Tytuł: 

1. Na dole obudowy filtra oliwy.
2. Wewnątrz kadłuba silnika. Jak chcesz zobaczyć, to musisz miskę odkręcić.

Autor:  Wojtyla [ pn sty 18, 2010 12:45 pm ]
Tytuł: 

Witam
EMEK pisze:
Oglądałem , oglądałem ze wszystkich stron inie mogę zlokalizować zaznaczonych elementów na fotce

Panie odkręć dekiel "12" i zaglądnij na datę produkcji bo coś mi się wydaje, że masz motor z lat '83-'85 i tam faktycznie nie musi być wskaźnika poziomu oliwy widać go na misce we wgięciu od trony lewego koła nad korkiem spustu. Jeśli nie ma tam śrub i wystającego cycka to wskaźnika też tam nie ma bo jest kręcony do miski.
Jeżeli nie ma czujnika ciśnienia, to są 2 opcje:
1. został wykręcony i zaślepiony
2. został zamieniony wspornik filra i też wyjście zostało zaślepione
pozdro

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/