MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 5:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 15, 2010 11:31 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Witam.

Dziś byłem zmierzyć ciśnienie w cylindrach w mojej beczce. Ciśnienie mierzyłem, bo muszę dolewać oleju i czasami lubi sobie zakopcić.
Wyszło:
1. 11
2. 11,5
3. 11
4. 10,5

Tu akurat, chyba nie jest tak źle.
Ale koles nalał oleju na tłoki i zmierzyliśmy ponownie.
1. 13
2. 14
3. 13
4. 10,5 (tak wyszło)

Czyli z tego co mi mechanik powiedział, czeka mnie zrobienie głowicy.
Krzyknął z częściami 800 PLN - to dużo czy mało jak na zrobienie głowicy??

I teraz, do wymiany są (proszę o uzupełnienie listy, jeśli czegoś brakuje):
- uszczelka pod głowicą (getz chyba najlepszy, czy tak?)
- zawory wydechowe i ssące
- prowadnice;
- gniazda(???)
- uszczelniacze zaworów (mam, elringa)

Coś jeszcze?
Jakich firm części najlepiej kupować?
Pytam, bo mam znajomego w focie, co oznacza dość duży rabat, ale też nie chcę, żeby mechanik pozakładał jakieś tanie badziewie.

Dzięki za pomoc :)

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 12:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
Na 4 najmniejsze ciśnienie to w wiekszości przypadków norma.

Masz do zrobienia :
planowanie głowicy,wymianę prowadnic,uszczelniaczy,sprawdzenie zaworów i gniazd i nowa uszczelka.
Wymiana zaworów po co są wypalone ? wyczyścić sprawdzić przyleganie i ewentualnie doszlifowac zawory i obrobić gniazda.Ale przy tak dokładnej obróbce zapewne 800zł z robotą nie wystarczy.

Przy zdjętej głowicy aż prosi się żeby wyjąć 4 tłok i sprawdzić stopień zużycia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 1:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
azamat

Dam Ci radę. Zostaw to tak jak jest i szukaj drugiego reaktora. Puki nie kopcisz tak, że ludzie za Tobą mają problemy z nawrotami astmy,to rozglądaj się za silnikiem ze sprawdzonego źródła i o potwierdzonym przebiegu. Myślę, że hruścik potwierdzi moją teorię o nie inwestowaniu w M102...

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 1:13 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
No właśnie, myślałem już i nad tym. Ale z druguej strony, jeśli zrobię, to wiem co mam. O ile mam się zamknąć w 800 zł, i wszystko ma być ok, to jednak wolę chyba zainwestować w reanimację.

Ciśnienie nie jest złe, tylko ten 4ty cylinder mnie martwi.
Co do zaworów - myślę, że jednak trzeba będzie je wymienić (o ile zacznę reanimację). Auto ma LPG od 1991, więc cudów bym się nie spodziewał.
Ciężki temat przed weekendem [zlosnik]

Albo wymienie tylko uszczelniacze i zobacze, czy dalej popija olej, czy nie.
Bo co do rzeczy ma branie oleju, z ewentualnym niedomykaniem się zaworu wylotowego i mniejszym ciśnieniem na 4 cylindrze? Nic?

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 1:51 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
azamat pisze:
Albo wymienie tylko uszczelniacze i zobacze, czy dalej popija olej, czy nie.


Tak zrób. I nie kombinuj za bardzo [zlosnik]

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 1:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
azamat pisze:
Bo co do rzeczy ma branie oleju, z ewentualnym niedomykaniem się zaworu wylotowego i mniejszym ciśnieniem na 4 cylindrze? Nic?


Ano NIC.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 2:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
azamat pisze:
Ciśnienie nie jest złe, tylko ten 4ty cylinder mnie martwi.

Mnie też by martwił, bo jak zrobisz głowicę i będziesz miał miedzy 3cim i 4tym cylindrem taką różnicę to raczej zaczną się kłopoty z równą pracą... Ja bym docelowo szukał innego motoru...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 3:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Janfocus pisze:
Mnie też by martwił, bo jak zrobisz głowicę i będziesz miał miedzy 3cim i 4tym cylindrem taką różnicę to raczej zaczną się kłopoty z równą pracą... Ja bym docelowo szukał innego motoru...


No właśnie nie do końca.
Jak pokazały wyniki pomiarów, pomimo tego, że olej był wlany do cylindra, ciśnienie nie zwiększyło się. Wlany olej dodatkowo uszczelnia, ciśnienie nie wzrosło, czyli puszcza góra. W całej tej planowanej "zabawie" chodzi o to, żeby doszczelnić górę, bo ewidentnie na 4tym cylindrze nie jest dobrze ze szczelnością na górze.

W każdym razie, decyzję muszę opić. A żeby było wszystko dobrze przemyślane, to opiję ją dziś i jutro [zlosnik]
Decyzja zapadnie w poniedziałek.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 4:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
fakt -racja, jakoś mi się wyniki pomieszały... [zlosnikz]

Z drugiej strony doszczelnianie góry gdy dół puszcza kończy się pompowaniem oleju dołem (pierścieniami)... Moja 110ka tak pożegnała się z silnikiem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 1:25 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
rozumiem iż zawory ustawione na luzach?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 2:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
Wojtyla pisze:
Witam
rozumiem iż zawory ustawione na luzach?
pozdro


a w tym motorze przypadkiem nie są hydrauliczne popychacze zaworów??

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 2:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
azamat pisze:
Decyzja zapadnie w poniedziałek.


A dziś już środa - wybebeszyłeś głowicę z Olivki?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 4:13 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
head pisze:
a w tym motorze przypadkiem nie są hydrauliczne popychacze zaworów??

jasny gwint niech ten Twój mechanior odkręci wlew oliwy i jeśli na pierwszym zaworze jest śruba na wkrętak z przeciwnakrętką to są zwykłe.Miałem 190 z '85 regulacja zwykła motor 102, mam 123 2.3 E '78 tez zwykła mam 124 2.3 E - hydrauliczna
więc może się okazać, że zawór nie jest domykany tak jak chce serducho tego auta.
Za zużycie oliwy odpowiadają uszczelniacze trzonków zaworów, moje wszystkie auta przeszły na półsyntetyk ale trzeba wymienić uszczelniacze trzonków bo będą ciekły a do tego nie trzeba ściągać głowicy [zlosnik]
123 miało w chwili przejścia 550kkm, 190 290kkm, 124 320 kkm
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 4:39 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
Tu nie ma hydraulicznej regulacji. Zawory byly ustawiane we wrześniu.
Co do uszczelniaczy, to je mam. Kupiłem jakiś czas temu - nie będę tylko ich wymieniał, bo pomiar kompresji jasno pokazuje, że ewidentnie coś jest nie tak, dlatego zamiast 2 razy płacić, wolę raz i mieć wszystko zrobione.

McCoy
Decyzje podjąłem. Zwalam głowicę i zobaczymy co z tego wyjdzie.
Z mechanikiem będę się umawiał na przyszły tydzień. Z walki relację zadam :) Na szczęście do mechanika mam 5 minut na piechotę, to sobie pooglądam, co będzie tam robił i mam nadzieję, nie kombinował. Może jakieś foty mi się uda strzelić - na bank to zrobie, jeśli jakaś masakra sie pojawi [zlosnik]

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 20, 2010 9:26 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
azamat pisze:
Decyzje podjąłem. Zwalam głowicę i zobaczymy co z tego wyjdzie.

ja bym sprawdził zawory na 4 garze i to to przy mechaniorze, bo z badania zegarowego wynika iż masz b.dobry motor skoro kompra jest na 11 a nowy ma 11 +/- 1 :roll:
No chyba, że ów magik zmierzył Ci komprę na ciepłym motorze, to ....współczuję i pozdrawiam [szalone]

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl