MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M102 2.0 głowica https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46105 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | azamat [ pt sty 15, 2010 11:31 am ] |
Tytuł: | M102 2.0 głowica |
Witam. Dziś byłem zmierzyć ciśnienie w cylindrach w mojej beczce. Ciśnienie mierzyłem, bo muszę dolewać oleju i czasami lubi sobie zakopcić. Wyszło: 1. 11 2. 11,5 3. 11 4. 10,5 Tu akurat, chyba nie jest tak źle. Ale koles nalał oleju na tłoki i zmierzyliśmy ponownie. 1. 13 2. 14 3. 13 4. 10,5 (tak wyszło) Czyli z tego co mi mechanik powiedział, czeka mnie zrobienie głowicy. Krzyknął z częściami 800 PLN - to dużo czy mało jak na zrobienie głowicy?? I teraz, do wymiany są (proszę o uzupełnienie listy, jeśli czegoś brakuje): - uszczelka pod głowicą (getz chyba najlepszy, czy tak?) - zawory wydechowe i ssące - prowadnice; - gniazda(???) - uszczelniacze zaworów (mam, elringa) Coś jeszcze? Jakich firm części najlepiej kupować? Pytam, bo mam znajomego w focie, co oznacza dość duży rabat, ale też nie chcę, żeby mechanik pozakładał jakieś tanie badziewie. Dzięki za pomoc ![]() |
Autor: | hruścik [ pt sty 15, 2010 12:02 pm ] |
Tytuł: | |
Na 4 najmniejsze ciśnienie to w wiekszości przypadków norma. Masz do zrobienia : planowanie głowicy,wymianę prowadnic,uszczelniaczy,sprawdzenie zaworów i gniazd i nowa uszczelka. Wymiana zaworów po co są wypalone ? wyczyścić sprawdzić przyleganie i ewentualnie doszlifowac zawory i obrobić gniazda.Ale przy tak dokładnej obróbce zapewne 800zł z robotą nie wystarczy. Przy zdjętej głowicy aż prosi się żeby wyjąć 4 tłok i sprawdzić stopień zużycia. |
Autor: | McCoy [ pt sty 15, 2010 1:02 pm ] |
Tytuł: | |
azamat Dam Ci radę. Zostaw to tak jak jest i szukaj drugiego reaktora. Puki nie kopcisz tak, że ludzie za Tobą mają problemy z nawrotami astmy,to rozglądaj się za silnikiem ze sprawdzonego źródła i o potwierdzonym przebiegu. Myślę, że hruścik potwierdzi moją teorię o nie inwestowaniu w M102... Pzdr! |
Autor: | azamat [ pt sty 15, 2010 1:13 pm ] |
Tytuł: | |
No właśnie, myślałem już i nad tym. Ale z druguej strony, jeśli zrobię, to wiem co mam. O ile mam się zamknąć w 800 zł, i wszystko ma być ok, to jednak wolę chyba zainwestować w reanimację. Ciśnienie nie jest złe, tylko ten 4ty cylinder mnie martwi. Co do zaworów - myślę, że jednak trzeba będzie je wymienić (o ile zacznę reanimację). Auto ma LPG od 1991, więc cudów bym się nie spodziewał. Ciężki temat przed weekendem ![]() Albo wymienie tylko uszczelniacze i zobacze, czy dalej popija olej, czy nie. Bo co do rzeczy ma branie oleju, z ewentualnym niedomykaniem się zaworu wylotowego i mniejszym ciśnieniem na 4 cylindrze? Nic? |
Autor: | McCoy [ pt sty 15, 2010 1:51 pm ] |
Tytuł: | |
azamat pisze: Albo wymienie tylko uszczelniacze i zobacze, czy dalej popija olej, czy nie.
Tak zrób. I nie kombinuj za bardzo ![]() |
Autor: | Gajowy [ pt sty 15, 2010 1:56 pm ] |
Tytuł: | |
azamat pisze: Bo co do rzeczy ma branie oleju, z ewentualnym niedomykaniem się zaworu wylotowego i mniejszym ciśnieniem na 4 cylindrze? Nic?
Ano NIC. |
Autor: | Janfocus [ pt sty 15, 2010 2:10 pm ] |
Tytuł: | |
azamat pisze: Ciśnienie nie jest złe, tylko ten 4ty cylinder mnie martwi.
Mnie też by martwił, bo jak zrobisz głowicę i będziesz miał miedzy 3cim i 4tym cylindrem taką różnicę to raczej zaczną się kłopoty z równą pracą... Ja bym docelowo szukał innego motoru... |
Autor: | azamat [ pt sty 15, 2010 3:20 pm ] |
Tytuł: | |
Janfocus pisze: Mnie też by martwił, bo jak zrobisz głowicę i będziesz miał miedzy 3cim i 4tym cylindrem taką różnicę to raczej zaczną się kłopoty z równą pracą... Ja bym docelowo szukał innego motoru...
No właśnie nie do końca. Jak pokazały wyniki pomiarów, pomimo tego, że olej był wlany do cylindra, ciśnienie nie zwiększyło się. Wlany olej dodatkowo uszczelnia, ciśnienie nie wzrosło, czyli puszcza góra. W całej tej planowanej "zabawie" chodzi o to, żeby doszczelnić górę, bo ewidentnie na 4tym cylindrze nie jest dobrze ze szczelnością na górze. W każdym razie, decyzję muszę opić. A żeby było wszystko dobrze przemyślane, to opiję ją dziś i jutro ![]() Decyzja zapadnie w poniedziałek. |
Autor: | Janfocus [ pt sty 15, 2010 4:23 pm ] |
Tytuł: | |
fakt -racja, jakoś mi się wyniki pomieszały... ![]() Z drugiej strony doszczelnianie góry gdy dół puszcza kończy się pompowaniem oleju dołem (pierścieniami)... Moja 110ka tak pożegnała się z silnikiem... |
Autor: | Wojtyla [ śr sty 20, 2010 1:25 pm ] |
Tytuł: | |
Witam rozumiem iż zawory ustawione na luzach? pozdro |
Autor: | head [ śr sty 20, 2010 2:02 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: Witam
rozumiem iż zawory ustawione na luzach? pozdro a w tym motorze przypadkiem nie są hydrauliczne popychacze zaworów?? |
Autor: | McCoy [ śr sty 20, 2010 2:02 pm ] |
Tytuł: | |
azamat pisze: Decyzja zapadnie w poniedziałek.
A dziś już środa - wybebeszyłeś głowicę z Olivki? |
Autor: | Wojtyla [ śr sty 20, 2010 4:13 pm ] |
Tytuł: | |
Witam head pisze: a w tym motorze przypadkiem nie są hydrauliczne popychacze zaworów??
jasny gwint niech ten Twój mechanior odkręci wlew oliwy i jeśli na pierwszym zaworze jest śruba na wkrętak z przeciwnakrętką to są zwykłe.Miałem 190 z '85 regulacja zwykła motor 102, mam 123 2.3 E '78 tez zwykła mam 124 2.3 E - hydrauliczna więc może się okazać, że zawór nie jest domykany tak jak chce serducho tego auta. Za zużycie oliwy odpowiadają uszczelniacze trzonków zaworów, moje wszystkie auta przeszły na półsyntetyk ale trzeba wymienić uszczelniacze trzonków bo będą ciekły a do tego nie trzeba ściągać głowicy ![]() 123 miało w chwili przejścia 550kkm, 190 290kkm, 124 320 kkm pozdro |
Autor: | azamat [ śr sty 20, 2010 4:39 pm ] |
Tytuł: | |
Tu nie ma hydraulicznej regulacji. Zawory byly ustawiane we wrześniu. Co do uszczelniaczy, to je mam. Kupiłem jakiś czas temu - nie będę tylko ich wymieniał, bo pomiar kompresji jasno pokazuje, że ewidentnie coś jest nie tak, dlatego zamiast 2 razy płacić, wolę raz i mieć wszystko zrobione. McCoy Decyzje podjąłem. Zwalam głowicę i zobaczymy co z tego wyjdzie. Z mechanikiem będę się umawiał na przyszły tydzień. Z walki relację zadam ![]() ![]() |
Autor: | Wojtyla [ śr sty 20, 2010 9:26 pm ] |
Tytuł: | |
Witam azamat pisze: Decyzje podjąłem. Zwalam głowicę i zobaczymy co z tego wyjdzie.
ja bym sprawdził zawory na 4 garze i to to przy mechaniorze, bo z badania zegarowego wynika iż masz b.dobry motor skoro kompra jest na 11 a nowy ma 11 +/- 1 ![]() No chyba, że ów magik zmierzył Ci komprę na ciepłym motorze, to ....współczuję i pozdrawiam ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |