MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
CIEKNIE MOST 123 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46117 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | EMEK [ pt sty 15, 2010 6:10 pm ] |
Tytuł: | CIEKNIE MOST 123 |
Witam i pytam ![]() |
Autor: | Uli [ pt sty 15, 2010 6:26 pm ] |
Tytuł: | |
EMEK pisze: nowatorskie sztuczki
Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana ![]() Lepiej jednak wyjąć i pozmieniać simmeringi. |
Autor: | ROBHEN [ pt sty 15, 2010 6:44 pm ] |
Tytuł: | |
Witam jeśli cieknie na wejściu wału napędowego wystarczy odkręcić (na łączniku gumowym) wał potem specjalnym kluczem odkręcić nakrętkę w trójniku, wyciągnąć trójnik i znajdujący sie pod nim "uszczelniacz", następnie wymienić go na nowy i wszystko poskręcać. <br>Dodano po 2 minutach.:<br> Uli pisze: Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana .
A trociny i inne "wynalazki" wsypuje się dla "wyciszenia i usunięcia luzów" a nie dla uszczelnienia. |
Autor: | EMEK [ pt sty 15, 2010 7:15 pm ] |
Tytuł: | |
Jakiego typu jest uszczelniacz, jaki wymiar i gdzie go kupić |
Autor: | marcinMB123200D [ pt sty 15, 2010 7:20 pm ] |
Tytuł: | |
Klucz do tej śruby można zrobić z rurki 5/4" odpowiednio ją nacinając Flexem. Jak Koledze został stary dyfer to na nim dopasować dorabiany klucz i wtedy obędzie się bez ściągania przekładni z samochodu. A na przyszłość jest nauczka że lepiej wymieniać siemeringi przed założeniem dyfra Koszt około 19 zł za szt. x3 =60zł Pozdrawiam Marcin (wujek dobra rada) |
Autor: | marcin280e [ pt sty 15, 2010 7:27 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: specjalnym kluczem odkręcić nakrętkę w trójniku, wyciągnąć trójnik i znajdujący sie pod nim "uszczelniacz", następnie wymienić go na nowy i wszystko poskręcać.
Zapewne sie uda tak zrobić co nie znaczy ze bedzie dobrze poniewaz między łozyskami wałka atakującego jest uzyta specjalna tuleja rozprężna ustalająca napięcie łozysk. Tuleja ta jest jednorazowa i wymienia sie ja na nową ponieważ ulega odkształceniu przy dokrecaniu określonym momentem nakrętki walka. Ale w starym 123 mozna zaryzykować i nie wymieniać -jak sie rozleci to w sumie mała strata. |
Autor: | Digidy [ pt sty 15, 2010 7:50 pm ] |
Tytuł: | |
Uli pisze: EMEK pisze: nowatorskie sztuczki Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana ![]() Lepiej jednak wyjąć i pozmieniać simmeringi. miałem kiedyś UAZ-a i tam mówiło się, że jak nie cieknie to znaczy, że nie ma oleju ![]() oczywiście mój nie ciekł a olej miał ![]() |
Autor: | Gajowy [ pt sty 15, 2010 8:39 pm ] |
Tytuł: | |
Uli pisze: EMEK pisze: nowatorskie sztuczki Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana ![]() Lepiej jednak wyjąć i pozmieniać simmeringi. Ależ to nie są nowatorskie sztuczki ,no może banany tak,ale trociny to nasi sąsiedzi za odry w RFNie już w latach 70 stosowali w autach na sprzedaż ![]() jak cieknie to trzeba wymieniać uszczelniacze ,fusy z kawy także nie pomogą. |
Autor: | Uli [ pt sty 15, 2010 8:45 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: Uli napisał:
Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana . A trociny i inne "wynalazki" wsypuje się dla "wyciszenia i usunięcia luzów" a nie dla uszczelnienia. A no tak. Zapomniałem napisać, że przed wsypaniem trzeba spuścić olej ![]() ![]() |
Autor: | EMEK [ sob sty 16, 2010 10:58 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki wielkie za rady. Pamiętam jak uszczelniało się skrzynie biegów w JUNAKU , poprostu w zamian za olej ładowało się smar. Nie leciało i jeżdziły JANKI. Mój do tej pory jeżdzi na smarze w skrzyni biegów... |
Autor: | marcin280e [ ndz sty 17, 2010 9:20 am ] |
Tytuł: | |
EMEK pisze: Pamiętam jak uszczelniało się skrzynie biegów w JUNAKU , poprostu w zamian za olej ładowało się smar. Nie leciało i jeżdziły JANKI. Mój do tej pory jeżdzi na smarze w skrzyni biegów...
Ten sposób doskonale się sprawdza w dyfrach Mercedesa-nowe modele maja tak orginalnie. |
Autor: | EMEK [ ndz sty 17, 2010 10:20 am ] |
Tytuł: | |
Nie wiedziałem... Może i ja zastosuje ten środek. Pamiętam jak kiedyś znajomy opowiadał , że ciekło w 115 z mostu i skrzyni więc zalał oba elementy smarem albo olejem czołgowym (bardzo gęsty) Nie ciekło , most i skrzynia wyciszyła się, jedynie w zime ciężko wchodziły biegi ale do pierwszego rozruchu. |
Autor: | Gajowy [ ndz sty 17, 2010 12:27 pm ] |
Tytuł: | |
EMEK pisze: Nie wiedziałem... Może i ja zastosuje ten środek. Pamiętam jak kiedyś znajomy opowiadał , że ciekło w 115 z mostu i skrzyni więc zalał oba elementy smarem albo olejem czołgowym (bardzo gęsty) Nie ciekło , most i skrzynia wyciszyła się, jedynie w zime ciężko wchodziły biegi ale do pierwszego rozruchu.
No właśnie ja inteligentnie taki manewr wykonałem w astrze mojej żony(gęsty olej przekładniowy) po pierwsze przy temperaturze poniżej zera biegi nie wchodzą nawet jak sobie nogą pomagasz,a po odpaleniu auto samo jedzie ![]() |
Autor: | EMEK [ ndz sty 17, 2010 1:24 pm ] |
Tytuł: | |
Dałem D... z moją skrzynią biegów . Po zakupie ślicznotki wymieniałem olej w silniku , filtry itp. ORAZ W SKRZYNI BIEGÓW POMIMO , ŻE NIE CIEKŁA I STAN OLEJU BYŁ OK. Tak dla zasady Po wymianie oleju , w tej chwili nie pamiętam na jaki zaczęły się wycieki przy wyjściu wału i tam bankowo czeka mnie wymiana uszczelniaczy bo ze smarem nie będę ryzykował ![]() |
Autor: | mareczek8484 [ ndz sty 17, 2010 4:55 pm ] |
Tytuł: | |
jeśli już przy mostach jesteśmy to czy znacie jakiś sposób (oczywiście poza wspomnianymi bananami i trocinami... ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |