MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Przewody paliwowe - jaka średnica i ciśnienie? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46145 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | voytas [ sob sty 16, 2010 10:51 pm ] |
Tytuł: | Przewody paliwowe - jaka średnica i ciśnienie? |
Planuję niedługo wstawić elektrozawór na przewodzie paliwowym najlepiej między regulatorem ciśnienia a rozdzielaczem wtrysku. Znalazłem kilka elektrozaworów, niektóre mają nawet opisane parametry... Z tego co wyczytałem w K-Jetronicu pompa daje max 8 bar, a nominalne ciśnienie robocze to ok 5 bar. Ktoś się orientuje jakie ciśnienie panuje za regulatorem? Jaka jest średnica wewnętrzna przewodów w M102 oraz M110? PS Znalazłem kilka elektrozaworów o max ciśnieniu 0,7Mpa, czyli powinny się chyba nadać... |
Autor: | voytas [ czw sty 21, 2010 9:53 pm ] |
Tytuł: | |
Nikt nie wie? |
Autor: | MarekW116 [ pt sty 22, 2010 11:56 am ] |
Tytuł: | |
Cześć Wojtek! Ciśnienie w rozdzielaczu ustala regulator ciśnienia na 4,7 bara nadmiar kierując z powrotem do zbiornika paliwa. |
Autor: | ROBHEN [ pt sty 22, 2010 12:09 pm ] |
Tytuł: | |
Witam mam tylko pytanie o sens zakładania takiego elektrozaworu. Bo pamiętam przygodę z zeszłego roku kiedy to mój kolega miał założony taki elektrozawór. Pech chciał że zepsuł się on na trasie rajdu. Na początek kupa nerwów i próba dojścia dlaczego silnik nagle nie "pali". Po dojściu przyczyny usilne starania o zdobycie kawałka przewodu by można obejść ten zepsuty i w sumie do niczego nie przydatny elektrozawór. |
Autor: | McCoy [ pt sty 22, 2010 1:10 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: Witam mam tylko pytanie o sens zakładania takiego elektrozaworu
Pozwole sobie odpowiedzieć za autora,bo mniej lub bardziej jestem w sprawę zamieszany. Chodzi o szczelne zamknięcie układu paliwowego, które być może wyeliminuje efekt spalania dwóch paliw naraz , po przejsciu z Pb na LPG. Teoretycznie ( z fizycznego punktu widzenia) - jest to możliwe, praktyka wymaga rozpołowienia przewodu, montażu elektrozaworu i zrobienia próby ![]() |
Autor: | voytas [ pt sty 22, 2010 2:08 pm ] |
Tytuł: | |
McCoy pisze: Pozwole sobie odpowiedzieć za autora,bo mniej lub bardziej jestem w sprawę zamieszany. Wszystko się zgadza. ROBHEN pisze: Po dojściu przyczyny usilne starania o zdobycie kawałka przewodu by można obejść ten zepsuty i w sumie do niczego nie przydatny elektrozawór. Ten co ja planuję zamontowac ma dźwigienkę umożliwiającą otworzenie na stałe w sytuacji awaryjnej ![]() MarekW116 pisze: Ciśnienie w rozdzielaczu ustala regulator ciśnienia na 4,7 bara nadmiar kierując z powrotem do zbiornika paliwa.
OK, w takim razie zawór powinien wytrzymać ![]() A co z średnicą przewodów? Chodzi konkretnie o odcinek między regulatorem ciśnienia a rozdzielaczem paliwa... |
Autor: | kielbik [ pt sty 22, 2010 3:58 pm ] |
Tytuł: | |
Regulator cisnienia znajduje sie w obudowie rozdzielacza wiec nie wiem jak chcesz zamontowac cokolwiek miedzy regulatorem a rozdzielaczem. Z kolei jezeli zamontujesz zawor na przewodzie przed rozdzielaczem to na odcinku miedzy pompa a zaworem - w przypadku gdy bedzie on zamkniety - bedzie panowac takie cisnienie jakie daje pompa. Jezeli zawor dopuszczony jest na cisnienie mniejsze niz to, ktore jest w stanie wytworzyc pompa to musialbys miedzy nia a zaworem zamontowac dodatkowy zawor przelewowy lub wylaczac pompe gdy zamkniety jest zawor elektromagnetyczny. W kazdym bedzie to po prostu druciarstwo. |
Autor: | kielbik [ pt sty 22, 2010 11:07 pm ] |
Tytuł: | |
Regulator jest wewnatrz rozdzielacza. To na pierwszym planie na twoim zdjeciu to amortyzator cisnienia w ukladzie regulacji skladu mieszanki z sonda lambda. Cienki przewod biegnacy do odmy to przewod odprowadzajacy ewentualne przecieki pod pokrywe zaworow. |
Autor: | MarekW116 [ sob sty 23, 2010 12:33 pm ] |
Tytuł: | |
Odnośnie przewodów w M110 są dwie rurki metalowe: zasilająca i nadmiarowa fi zewnętrzne 8mm. Podłączone są do rozdzielacza za pomocą dedykowanych przewodów elastycznych(gumowych) fi zewnętrzne 14mm fi wewnętrzne 7mm z końcówkami gwintowymi. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |