MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Przewody paliwowe - jaka średnica i ciśnienie?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46145
Strona 1 z 1

Autor:  voytas [ sob sty 16, 2010 10:51 pm ]
Tytuł:  Przewody paliwowe - jaka średnica i ciśnienie?

Planuję niedługo wstawić elektrozawór na przewodzie paliwowym najlepiej między regulatorem ciśnienia a rozdzielaczem wtrysku. Znalazłem kilka elektrozaworów, niektóre mają nawet opisane parametry...

Z tego co wyczytałem w K-Jetronicu pompa daje max 8 bar, a nominalne ciśnienie robocze to ok 5 bar.
Ktoś się orientuje jakie ciśnienie panuje za regulatorem?
Jaka jest średnica wewnętrzna przewodów w M102 oraz M110?

PS
Znalazłem kilka elektrozaworów o max ciśnieniu 0,7Mpa, czyli powinny się chyba nadać...

Autor:  voytas [ czw sty 21, 2010 9:53 pm ]
Tytuł: 

Nikt nie wie?

Autor:  MarekW116 [ pt sty 22, 2010 11:56 am ]
Tytuł: 

Cześć Wojtek!
Ciśnienie w rozdzielaczu ustala regulator ciśnienia na 4,7 bara nadmiar kierując z powrotem do zbiornika paliwa.

Autor:  ROBHEN [ pt sty 22, 2010 12:09 pm ]
Tytuł: 

Witam mam tylko pytanie o sens zakładania takiego elektrozaworu. Bo pamiętam przygodę z zeszłego roku kiedy to mój kolega miał założony taki elektrozawór. Pech chciał że zepsuł się on na trasie rajdu. Na początek kupa nerwów i próba dojścia dlaczego silnik nagle nie "pali". Po dojściu przyczyny usilne starania o zdobycie kawałka przewodu by można obejść ten zepsuty i w sumie do niczego nie przydatny elektrozawór.

Autor:  McCoy [ pt sty 22, 2010 1:10 pm ]
Tytuł: 

ROBHEN pisze:
Witam mam tylko pytanie o sens zakładania takiego elektrozaworu


Pozwole sobie odpowiedzieć za autora,bo mniej lub bardziej jestem w sprawę zamieszany.

Chodzi o szczelne zamknięcie układu paliwowego, które być może wyeliminuje efekt spalania dwóch paliw naraz , po przejsciu z Pb na LPG.

Teoretycznie ( z fizycznego punktu widzenia) - jest to możliwe, praktyka wymaga rozpołowienia przewodu, montażu elektrozaworu i zrobienia próby [zlosnik]

Autor:  voytas [ pt sty 22, 2010 2:08 pm ]
Tytuł: 

McCoy pisze:
Pozwole sobie odpowiedzieć za autora,bo mniej lub bardziej jestem w sprawę zamieszany.

Wszystko się zgadza.
ROBHEN pisze:
Po dojściu przyczyny usilne starania o zdobycie kawałka przewodu by można obejść ten zepsuty i w sumie do niczego nie przydatny elektrozawór.

Ten co ja planuję zamontowac ma dźwigienkę umożliwiającą otworzenie na stałe w sytuacji awaryjnej ;)

MarekW116 pisze:
Ciśnienie w rozdzielaczu ustala regulator ciśnienia na 4,7 bara nadmiar kierując z powrotem do zbiornika paliwa.

OK, w takim razie zawór powinien wytrzymać :)

A co z średnicą przewodów? Chodzi konkretnie o odcinek między regulatorem ciśnienia a rozdzielaczem paliwa...

Autor:  kielbik [ pt sty 22, 2010 3:58 pm ]
Tytuł: 

Regulator cisnienia znajduje sie w obudowie rozdzielacza wiec nie wiem jak chcesz zamontowac cokolwiek miedzy regulatorem a rozdzielaczem. Z kolei jezeli zamontujesz zawor na przewodzie przed rozdzielaczem to na odcinku miedzy pompa a zaworem - w przypadku gdy bedzie on zamkniety - bedzie panowac takie cisnienie jakie daje pompa. Jezeli zawor dopuszczony jest na cisnienie mniejsze niz to, ktore jest w stanie wytworzyc pompa to musialbys miedzy nia a zaworem zamontowac dodatkowy zawor przelewowy lub wylaczac pompe gdy zamkniety jest zawor elektromagnetyczny. W kazdym bedzie to po prostu druciarstwo.

Autor:  voytas [ pt sty 22, 2010 7:27 pm ]
Tytuł: 

Czyli paliwo z pompy idzie do rozdzielacza a dopiero za nim jest regulator i od niego idzie przewód powrotny? Czy jest odwrotnie, tzn regulator jest między pompą a rozdzielaczem? Rozumiem że to element widoczny na pierwszym planie na poniższej fotce z giełdy:
Obrazek

Co do samego elektrozaworu to rzeczywiście będzie on docelowo zasilany przekaźnikiem pompy paliwa, więc nie będzie sytuacji że pompa działa elektrozawór jest zamknięty.

Jego zastosowanie ma ograniczyć do minimum ilość paliwa przedostającą się do cylindrów podczas pracy na LPG (z wyłączoną pompą paliwa).

Autor:  kielbik [ pt sty 22, 2010 11:07 pm ]
Tytuł: 

Regulator jest wewnatrz rozdzielacza. To na pierwszym planie na twoim zdjeciu to amortyzator cisnienia w ukladzie regulacji skladu mieszanki z sonda lambda. Cienki przewod biegnacy do odmy to przewod odprowadzajacy ewentualne przecieki pod pokrywe zaworow.

Autor:  MarekW116 [ sob sty 23, 2010 12:33 pm ]
Tytuł: 

Odnośnie przewodów w M110 są dwie rurki metalowe: zasilająca i nadmiarowa fi zewnętrzne 8mm. Podłączone są do rozdzielacza za pomocą dedykowanych przewodów elastycznych(gumowych) fi zewnętrzne 14mm fi wewnętrzne 7mm z końcówkami gwintowymi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/