MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wskażniki temperatury i poziomu paliwa https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46301 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wojtasR [ sob sty 23, 2010 3:10 am ] |
Tytuł: | wskażniki temperatury i poziomu paliwa |
Pacjent: W123 silnik m102 na wtrysku + ASB. Objawy: Silnik rozgrzany, bak do połowy pełny. Auto stoi wskazówki pokazują całkiem rozsądne wartości 80C oraz 1/2 baku. Wrzucam D auto auto zaczyna się toczyć, a wyżej wspomniane wskazówki przeskakują na max i wracają do rozsądnej pozycji i tak z częstotliwością około raz 1 do 2 razy na sekundę. Przy większej prędkości wskazówki ustalają swoją wartość. Czy komuś się coś podobnego przytrafiło? Jeżeli nie to czy ma ktoś pomysł co może być przyczyną? |
Autor: | McCoy [ sob sty 23, 2010 11:53 am ] |
Tytuł: | |
Przytafiło się. W moim przypadku przetarł się styk bezpiecznika i wibrajcie powodowały własnie takie objawy. Działo się to jednak niezależnie od prędkości czy "wbicia" biegu... Sprawdź jeszcze masę tych wskaźników, może tam jest coś nie tak. (masa jest na śrubkach trzymajacych wskazniki do płytki licznika) Pzdr! |
Autor: | hruścik [ sob sty 23, 2010 7:39 pm ] |
Tytuł: | |
Bezpieczniki wymieniliśmy na nowe i cały czas to samo.Objaw ustaje po zdjęciu kostki z pływaka w zbiorniku.Trzeba go będzie wymontować i sprawdzić. |
Autor: | joszko [ sob sty 23, 2010 8:19 pm ] |
Tytuł: | |
U mnie to samo działo się, ale jedynie ze wskazówką poziomu paliwa. Po 2 jazdy pourywało mi kabelki w pływaku ![]() |
Autor: | Blazey [ sob sty 23, 2010 11:04 pm ] |
Tytuł: | |
Masz błędne prądy. Przyczyna prozaiczna, ale upierdliwa - brak masy lub przebicie. Nie żarzą się jakieś dodatkowe kontrolki? Sprawdź, a najlepiej wymień wszystkie bezpieczniki, zdemontuj liczniki i sprawdź ciągłość masy. Musisz odkręcić płytkę ze wskaźnikami i sprawdzić, czy jakaś ścieżka się nie upaliła lub lut nie strzelił. |
Autor: | SZAKA-L [ wt sty 26, 2010 12:14 pm ] |
Tytuł: | |
joszko pisze: U mnie to samo działo się, ale jedynie ze wskazówką poziomu paliwa
czy jak zalałeś wiecej paliwa to problem ustawał?? bo u mnie jest tak, ze wskazówka skacze jak jest mało benzyny w baku. no i do tego jeszcze wskazanie przaktycznie cały czas na prawie pół baku, mimo tego, ze juz troche wyjeżdziłem... jaki tego może byc powód..??. |
Autor: | Blazey [ wt sty 26, 2010 9:16 pm ] |
Tytuł: | |
Wiesz co? Zrobiłem takich desek kilkanaście. Ale jak nie chcesz słuchać... |
Autor: | SZAKA-L [ wt sty 26, 2010 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
a czemu uwazasz, ze nie chce...??. bardzo chetnie posłucham ![]() |
Autor: | Blazey [ wt sty 26, 2010 9:48 pm ] |
Tytuł: | |
Ale co niezrozumiałego wyżej napisałem? Błądzą ci prądy, najpewniej masa. Odłączasz kostkę pływaka i patrzysz jak się zachowuje deska. Sprawdziłeś kontrolki, zaobserwowałeś jakieś dziwne zależności? Sprawdziłeś stan bezpieczników (też potrafią być jaja, jak tam coś siądzie - najlepiej bezpieczniki wymienić na nowe). Pływak oczywiście już wcześniej wykluczyłeś? |
Autor: | SZAKA-L [ wt sty 26, 2010 9:58 pm ] |
Tytuł: | |
no wiec sprawa wyglada tak, ze plywak wg mnie dziala bo zmieniaja sie wartosci tak jak trzeba. ale do tego same ruchy wskazówki są dziwne, tzn. - jak było niewiele benzyny to wskazówka skakala - zas jak jest juz wiecej to zatrzymała sie praktycznie w jednym miejscu(oczywiscie po wyłączeniu zapłonu opada) - no i objaw taki, który najbardziej mnie zastanawia to ten, ze gdy przy ostatnich mrozach zdychał mi aku przy odpalaniu i juz rozrusznik praktycznie stawał to wskazówka od wachy spadała na pozycje gdzies cwiartki baku zas gdy przestawalem "krecic" rozrusznikiem to znów wskakiwala na miejsce zaraz przed polówką baku. do tego dadać musze, ze to chwilowe wskazanie kiedy to wskazówka opadala przy "kreceniu" wydaje mi sie jak najbardziej realne biorąc mniej wiecej to ile waszki wlałem i ile na niej jezdzilem. bezpieczniki wszystkie sa ok, zadne kontrolki sie nie żarzą. i co Ty na to..??. ![]() |
Autor: | wojtasR [ czw sty 28, 2010 10:55 am ] |
Tytuł: | |
Hej, U mnie problem nie ustał (bo i jak miał jak nie miałem czasu sie nim zająć ![]() Po odłączeniu nadal skacze wskaźnik temperatury dodatkowo zaczyna migać kontrolka długich świateł. Jak na mój gust rzeczywiście może być to problem z podłączeniem masy do wskaźników. (w weekend wyjmę te zegary i pomierzę poczyszczę styki) Mam tylko pytanie: Częstotliwość migań skoków zależy od obrotów wału. (kręcąc przednimi kołami na podlewarowanym aucie objawu nie ma). Co jest w w123 mierzone poprzez jakiś czujnik na wale? Tocząc się i hamując w odpowiednim momencie oba wskaźniki ustawiają się na maxa czyli coś się zwiera. Przetoczenie o parę centymetrów i wskazówki opadają do właściwych pozycji. |
Autor: | McCoy [ czw sty 28, 2010 11:06 am ] |
Tytuł: | |
Jeśli masz ABS, to czujnik jest w obudowie dyferencjału. EDIT: Jeśli faktycznie masz ABS,to zobaczw jakim stanie jest przewód do czujnika. Może jest jakieś przebicie. |
Autor: | wojtasR [ czw sty 28, 2010 3:15 pm ] |
Tytuł: | |
Nie mam abs'u. Był kiedyś tempomat i teraz został zdemontowany ale został czujnik na wale może to on jest odpowiedzialny za cały syf. Muszę znaleźć jakiś kanał w okolicy |
Autor: | Blazey [ czw sty 28, 2010 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
Czujnik na wale ma szary kabelek? To duże prawdopodobieństwo, że leci on tylko do złącza diagnostycznego i służy jedynie do pomiaru. Z aparatu zapłonowego idzie zielony i właściwie nic tam więcej nie ma. Problem leży w starych przewodach i okablowaniu. Ostatnio w W126 ześwirował wskaźnik ciśnienia oleju, kontrolka ładowania i żarzyła się kontrolka długich. Powody były dwa - skorodowane bezpieczniki i brak masy w lewym reflektorze. To niestety układ naczyń połączonych i wpływają na siebie. Zacznij od zegarów, stanu płytki i złącza oraz masy. Wskazówka może opadać przy rozruchu, szczególnie przy słabej baterii, bo przecież chodzi na prąd. I jak napięcie spada, to wskaźnik nie pracuje stabilnie. A regulacji napięcia w licznikach nie ma. |
Autor: | wojtasR [ czw sty 28, 2010 5:38 pm ] |
Tytuł: | |
Ten tempomat to była jakaś dokładka a nie fabryczny. Wpływ na ruszanie się wskazówek ma obrót wału dlatego się tak uparłem na ten czujnik ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |